Ang. Roland RD-500
Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 14-10-02 17:13

Jeg er interesseret i at forbinde ovenstående med min computer (AMD Athlon
XP 1800+). Hvilket lydkort understøtter dette?

På forhånd tak.

Fra : Olsen

Dato : 14-10-02 21:45

"Bobby Sixkiller" <Spammers@Will.Be.Shot> skrev i en meddelelse
> Jeg er interesseret i at forbinde ovenstående med min computer (AMD Athlon
> XP 1800+). Hvilket lydkort understøtter dette?

Selv de billigste til 59,- + moms...

Der er tale om simpel midikommunikation, og
det klarer alle lydkort...og har altid gjort..

MVH

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 15-10-02 14:52

> Selv de billigste til 59,- + moms...
>
> Der er tale om simpel midikommunikation, og
> det klarer alle lydkort...og har altid gjort..

Ok, jeg har erfaret at ihvertfald på Soundblaster-kortene skal til
tilslutningen ske via et kombineret Game/MIDI port. Hvor finder det
nødvendige kabel? Stikket på Rolanden er 5-polet. Har ringet rundt til et
par forretninger og de ved absolut intet om situationen.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 15-10-02 15:20

"Bobby Sixkiller" <Spammers@Will.Be.Shot> wrote in message

> [...]
> nødvendige kabel? Stikket på Rolanden er 5-polet. Har ringet rundt til et
> par forretninger og de ved absolut intet om situationen.

Jeg tror jeg har så'n et kabel liggende et sted. Skal jeg lede? Det er fra
et SB AWE64 Gold...

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 15-10-02 15:33

> Jeg tror jeg har så'n et kabel liggende et sted. Skal jeg lede? Det er fra
> et SB AWE64 Gold...

Lyder interessant. Hvor mange ledere har kablet i hver ende?

Fra : Olsen

Dato : 15-10-02 19:47

> [...]

> nødvendige kabel? Stikket på Rolanden er 5-polet. Har ringet rundt til et
> par forretninger og de ved absolut intet om situationen.

Det er for dårligt af forretningerne, da det er en ganske kendt måde
at tilslutte sit udstyr via joystickporten...også kalde midi-porten på
lydkortet.

I gamle dage var der et problem med at få data hurtig nok ud/ind af porten
og man anbefalede et eksternt midi-interface.

Idag er der ingen problemer og alle lydkort med joystickport kan bruges.

Du køber et stik, som passer til joystickporten. Denne ender
såmænd så i 2 stk. 5 polet DIN-stik som kan bruges til midi-in-out
på Rolando'en..

Herefter er det op til dit programvalg, hvad der videre skal ske.

Jeg har dog erfaret, at et kabel fra Sandberg IKKE VIRKEDE
eller overholdt standarden....købte et originalt ROLAND
stik, MMC1, som virkede fra første node blev sendt ud af PC'en...

MVH