Hardcore SCSI spørgsmål !!!!
Fra : PETER HJORTH HENRIKS~

Dato : 14-10-02 17:12

Jeg har en ADAPTEC 2940U2W controller m.
3 drev (dvd, brænder, cd-rom) på 50-pins porten, og en
U160 HD på 68-pins porten.

Mit spørgsmål er så : Controlleren kan overføre med
80 MB, men skal det så forståes som at alle ting
tilsluttet den, deler båndbredden, eller er det KUN for
68-pins porten ?

Min HD virker lidt sløv... og det er en 10000 RPM så den burde være meget
hurtigere !

Et andet spørgsmål: Adaptec har en U160 Controller som kan overføre med 160
MB. Hvordan kan det
lade sig gøre når PCI bussen kun kan overføre 133 MB ?????

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 14-10-02 18:41

Hej Peter!

Jeg vil prøve at svare på dine spørgsmål.

Din Adaptec 2940U2W kan køre 80MB/sek. på både din 50-pin og 68-pin. Dvs.
80MB/sek. til deling mellem alle dine drev.

Du skal dog være opmærksom på at hvis du f.eks. kopier fra din brænder kan
den jo kun læse med måske 2-6 MB/sek. alt efter hvor på CD'en og hvor ny den
er!

Om din disk er sløv eller ej kan jeg af gode grunde ikke svare på!

Adaptec har også U320 til PCI, det betyder dog ikke at den kan send
320MB/sek til din processor, men at dine drev har 320MB/sek. til deling. Da
fordelen ved SCSI er, at hvis du vil kopier f.eks. 100MB fra en disk til en
anden disk på samme SCSI kort bruge den ikke PCI bussen (næsten). Dit drev
kan måske skrive med 32MB/sek. så du kan i princippet kopi mellem 20 diske
(10 læser / 10 skriver) uden at de er i vejen for hinnanden. Har du kun disk
er fordelen meget lille!

Håber du kan bruge svaret uden at vi blive vildt tekniske!

--
Mvh.
Lars Rasmussen

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 14-10-02 21:46

snip

> Din Adaptec 2940U2W kan køre 80MB/sek. på både din 50-pin og 68-pin. Dvs.
> 80MB/sek. til deling mellem alle dine drev.

Det er altså ikke rigtigt, U2 delen på adapteren er helt særskilt ift. den
68-pins controller og 50 pins controleren, det er faktisk 3 controllere på
ét kort. Mao. båndbredden deles ikke mellem de 3 stik.

VH Thomas Antonsen

PS Det eneste du kan gøre for at ødelægge din U2 bus hastighed, er at sætte
ikke-U2 diske på den.

Dine U2 diske er korrekt termineret? (Du bruger det originale Adaptec
kabel?)