ASP på apache?
Fra : Flemming Jensen

Dato : 14-10-02 16:43

Hej

Jeg har søgt på gamle tråde, men kunne ikke finde sådan helst præcist hvad
jeg ledte efter, så jeg spørger igen, og håber jeg ikke har overset en
gammel tråd med samme emne.

Jeg vil gerne høre hvilke muligheder der er for at køre asp på en apache
server. Jeg har læst mig fremtil, at der findes gratis software som kan
klare det, men disse skulle være meget ustabile. Det skal helst være gratis,
lige nu i hvert fald. Hvis det ikke er muligt på apache, er IIS så en god
nok løsning? Synes jeg kan huske noget med, at der er en meget lav
begrænsning på hvor mange brugere den kan klare på samme tid.

Tak

__
Flemming Jensen

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 14-10-02 20:54

>...er IIS så en god
> nok løsning? Synes jeg kan huske noget med, at der er en meget lav
> begrænsning på hvor mange brugere den kan klare på samme tid.

Hej Flemming

Ja, hvis du bruger workstation versionen af IIS, så kan der vist max. være 10
brugere på samtidig... Men på server-versionen, kan der - mig bekendt - være
et uendeligt antal...

MVH
Lars Grove Mortensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-10-02 02:47

> Ja, hvis du bruger workstation versionen af IIS, så kan der vist max. være
10
> brugere på samtidig...

Connections, ikke brugere. Én bruger kan sagtens sluge flere connections.

--
Mvh. Jesper

Fra : Flemming Jensen

Dato : 15-10-02 04:11

Lars Grove Mortensen skrev

> [...]
10
> brugere på samtidig... Men på server-versionen, kan der - mig bekendt -

Det lyder godt. Det gav heller ingen menning at sådan en udbredt teknologi
ikke skulle have ordentlige server forhold.

Jeg bruger pt. IIS fra min Windows XP Pro pakke. Er det den "gode" version?
Eller er det bare workstationen? Jeg kender ikke forskellen.

Tak
__
Flemming Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-10-02 06:59

On Tue, 15 Oct 2002 05:10:32 +0200, "Flemming Jensen"
<CyberOrc@tiscali.dk> wrote:

>Jeg bruger pt. IIS fra min Windows XP Pro pakke. Er det den "gode" version?
>Eller er det bare workstationen? Jeg kender ikke forskellen.

Nej, XP er en workstation. Du skal have 2000 Server eller XP Server
(eller NT4 Server).

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-02 09:24

Som svar på skriblerier nedfældet af Jørn Andersen :

> Nej, XP er en workstation. Du skal have 2000 Server eller XP Server
> (eller NT4 Server).

XP Server?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-10-02 10:05

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote
> XP Server?

Der menes nok .NET Server.

--
Jakob Andersen

Fra : Flemming Jensen

Dato : 15-10-02 10:56

Jørn Andersen skrev

> Du skal have 2000 Server eller XP Server
> (eller NT4 Server).

Tak for det. Så er jeg lidt træt af, at jeg købte XP Pro pakken, men det går
nok :) Håber på det bliver en god investering jeg laver i 2000 server og
alle de komponenter jeg skal bruge til siden. Men hvis det går skidt for
siden er det selvfølgelig ikke så godt, men mon ikke.

__
Flemming Jensen