Batterier til Logitech MX700 mus
Fra : Heidi

Dato : 14-10-02 17:01

I vejledningen til musen står der bare, at man skal sætte musen i
laderen når den ikke bruges, for at den kan lade op - men hvordan er
det lige med genopladelige batterier - har de ikke bedst af at aflade
helt og så blive ladet helt op, i stedet for at klatlade ind i mellem?
Eller har det ikke den store betydning i dette tilfælde?

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Madsen

Dato : 14-10-02 17:09

Heidi skrev:

> [...]
> aflade helt og så blive ladet helt op, i stedet for at klatlade
> ind i mellem? Eller har det ikke den store betydning i dette

Ikke hvis du bruger NiMH-batterier. De medfølgende batterier til
MX700 er NiMH-batterier.

Madsen.

Fra : Heidi

Dato : 14-10-02 17:18

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns92A7B8B517E8copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...

> Ikke hvis du bruger NiMH-batterier. De medfølgende batterier til
> MX700 er NiMH-batterier.

Og det er også dem jeg bruger - men hvor længe skal man så regne
med at sådan nogle holder? Det er vel for meget at forvente, at de
kan bruges for evigt...

Fra : Madsen

Dato : 14-10-02 17:28

Heidi skrev:

> Og det er også dem jeg bruger - men hvor længe skal man så regne
> med at sådan nogle holder? Det er vel for meget at forvente, at de
> kan bruges for evigt...

For lidt over et år siden købte jeg 4 NiMH-batterier til min forrige
Logitech Cordless Optical-mus og de er altså ikke meget bevendt mere.
Hvis jeg har dem i min nye MX700 så holder de højest en døgn. Engang
fik jeg at vide at jeg burde skifte batteriet i min mobil-telefon efter
et års tid og jeg kan se at det også er NiMH-batterier den bruger, så
hvis du regner med et års tid, så er det nok ikke helt ved siden af,
vil jeg tro.

Madsen.

Fra : Heidi

Dato : 14-10-02 17:37

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns92A7BBD5A9186copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...

> [...]
> et års tid og jeg kan se at det også er NiMH-batterier den bruger, så
> hvis du regner med et års tid, så er det nok ikke helt ved siden af,

Ok, takker for svarene.

Fra : Madsen

Dato : 14-10-02 17:41

Heidi skrev:

> Ok, takker for svarene.

Velbekom.
Jeg kom forresten lige i tanke om denne lille FAQ, som du muligvis
kan få glæde af: <http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm>

Madsen.

Fra : Heidi

Dato : 14-10-02 17:51

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns92A7BE171FAA1copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...

> Velbekom.
> Jeg kom forresten lige i tanke om denne lille FAQ, som du muligvis
> kan få glæde af: <http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm>

Vældig informativt. Tak for det også.
Så fandt jeg også ud af, at det er en fordel at oplade de nye batterier
helt, og aflade dem helt, de første 5 gange - det må jeg jo så forsøge
om jeg kan nå

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 15-10-02 09:24

On Mon, 14 Oct 2002 18:41:11 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg kom forresten lige i tanke om denne lille FAQ, som du muligvis
>kan få glæde af: <http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm>

Det må jeg nok sige, den side kendte jeg ikke.
Det er første gang jeg har set en dansk side, der opsummerer alle de
væsentlige ting omkring genopladelige batterier, og som i det store og
hele er velskrevet.
Der er kun en lille detalje, jeg lige faldt over. De skriver at NiCd
batterier ikke kan hurtiglades. Det er derimod den batteritype, der
netop KAN hurtiglades.
Jeg har adskillige NiCd batteripakker, og de bliver ladet fuldt op
(fra helt tomme) på omking et kvarter. Hvorimod mine NiMH batterier
vil dø, hvis jeg prøvede at lade dem op på mindre end en time.

M.v.h. Mikael

Fra : Madsen

Dato : 14-10-02 18:04

Heidi skrev:

> Så fandt jeg også ud af, at det er en fordel at oplade de nye
> batterier helt, og aflade dem helt, de første 5 gange - det må jeg
> jo så forsøge om jeg kan nå

Ja, det tyder på at være den rigtige måde at gøre det på med NiMH'er
og det er måske derfor at mine NiMH'er ikke har holdt så længe så,
for det har jeg ikke gjort.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 15-10-02 14:44

Mikael Ejberg Pedersen skrev:

> [...]
> Der er kun en lille detalje, jeg lige faldt over. De skriver at
> NiCd batterier ikke kan hurtiglades. Det er derimod den

Det skal jeg så ikke spille klog på. Ovenstående side er lavet af en
fra <news:dk.fritid.foto>. Han vil sikkert blive glad for at få at
vide hvis der er fejl i informationen på siden.

Madsen.