Afladning af batteri til bærbar
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 14-10-02 16:09

Hej i gruppen,

Gode råd søges

Hvordan kan jeg aflade batteriet "manuelt" i min bærbare PC (totalt = 0
volt)

Batteri måleren bliver tilsyneladende "snydt" og lukker computer ned selvom
der er masser af strøm på batteriet. Og jeg kan derfor ikke få lov til at
lade pc'en bruge det sidste strøm.

Derfor ville jeg gerne kunne gøre det manuelt, så jeg er siker på at det er
totalt dødt. Inden jeg resetter systemet og den for lov til at lade fra
bunden igen.

mvh Johnny Haugaard

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 14-10-02 18:25

Hej Johnny!

Hvor gammel er din bærebare computer (batteriet)?

Mange gange er det fordi batteriet er dødt og ikke kan lades op til mere end
15-30 min.

Min erfaringen er at et batteri holder ca. 1-1½ år.

Ps. Nogle lader har en aflader knap på boksen.

--
Mvh.
Lars Rasmussen

Fra : Ulla og Ole

Dato : 14-10-02 19:54

Hej

"Normale" genopladelige batterier bliver 100% tappet for strøm efter 24
timer i dybfryseren.

Om du tør prøve det med batteriet til en bærbar? Jeg har ikke prøvet det og
kan ikke garantere for resultatet!!

Ole

Fra : Preben Christensen

Dato : 14-10-02 22:26

Da jeg selv arbejder med bærbare til daglig har jeg følgende råd:
Hvis du går ind i Bios og her har en menu der hedder power management, kan
du have en menu der hedder batteri refresh. Brug den og dit batteri bliver
helt tømt. Hvis ikke gør da følgende:
Tag strømforsyningen fra og sæt en diskette i dit floppydrev, start den
bærbare og lad den komme der til hvor den melder fejl. Nu stå du i en slags
dospromt uden der er drivere indlæst. Lad den gå ud af sig selv og prøv at
tænde din Notebook stadig uden strømforsyningen isat hvis du kan det
gentages det jeg lige har skrevet. Hvis ikke lad batteriet helt op og gentag
denne procedure. Dette gører en gang om ugen eller en gang hvert fjortende
dag så har du et batteri der er fuldt op to date hele tiden

--
Venlig hilsen

Preben Christensen