AV Selector (Swicth box)
Fra : Peter

Dato : 14-10-02 16:05

Hej!

Jeg er på udkig efter en AV selector, så jeg kan tilslutte flere enheder til
enten Scart eller S-VHS indgangen på mit fjernsyn uden at skulle skifte
kabler hele tiden.
Mit fjernsyn er et B&O MX7000 med to Scart-indgange og en S-VHS indgang

Jeg skal tilslutte følgende udstyr:

- Playstation 2 (Ikke Chip-modificeret)
- Nintendo 64
- Digital Kamera

Og snart også en GameCube

I øjeblikket kører alle de tre nuværende tilslutninger via composite video
kabler med en composite->scart converter, men jeg vil gerne have nyt kabel
til i hvert fald PS2'en af hensyn til billedkvalitet (enten Scart eller
S-VHS). Når jeg får en Cube, skal den også have et bedre kabel.

Jeg har fundet tre forskellige AV Selectors hos Gamebits.dk:
http://www.gamebits.dk/
De kan alle findes under PlayStation2 - Kabler & Adapt. - TV/Video/Audio
Desværre er deres site noget rædselsfuldt framebaseret rod, så jeg kan ikke
lave et ordentligt link, men listen kan fås i seperat vindue her:
http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_varer&cat_id=29930&shop_
id=1239

De tre produkter er
- Brooklyn Multi Selector
- Saitek Audio/Video Selector
- Scart Switch Box 1->3

Så vidt jeg kan se, bør jeg udelukke Brooklyn Multi Selector, da den kun
leverer composite video kvalitet, uanset hvilket kabel man bruger

Scart Switch Boxen ser ud til at give bedre kvalitet, men jeg har læst, at
PS2 har problemer med at vise DVD, hvis man bruger Scart-kabel - Noget med
at billedet bliver grønt. Jeg ved ikke, om det også er et problem, hvis man
bruger S-VHS kabel og smider igennem en S-VHS->Scart converter. Der er så
også et problem med kun tre tilslutninger, men det kunne jeg leve med, da
jeg så kan koble en enhed direkte til fjernsynet.

Saitek A/V Selectoren har som den eneste mulighed for direkte S-VHS
tilslutning, men jeg har ikke kunnet finde anmeldelser af den, og hvis den
ødelægger signalet ligesom Brooklyn's, hjælper det jo ikke meget.

Så mine spørgsmål er:
- Er der nogen, der har erfaring med Saitek's box?
- Hvad er det for problemer, der opstår, hvis man bruger Scart-kabel fra sin
PS2?
- Kan man bruge S-VHS kabel fra PS2 gennem en Scart-converter?

Og vil selvfølgelig også gerne høre om andre erfaringer og kommentarer i
øvrigt.

Mvh,
Peter

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-10-02 16:09

Prøv i gruppen for TV og Video !
dk.teknik.tv+video

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Simon Pedersen

Dato : 15-10-02 23:24

"Peter" <peter@skytte-deletethis-gaard-andthis.com> wrote in message
> Hej!
[SNIP]
> - Er der nogen, der har erfaring med Saitek's box?
> - Hvad er det for problemer, der opstår, hvis man bruger Scart-kabel fra
sin
> PS2?
En slags kopieringsbeskyttelse, det kan fjernes med Region X til ps2

> - Kan man bruge S-VHS kabel fra PS2 gennem en Scart-converter?
>
> Og vil selvfølgelig også gerne høre om andre erfaringer og kommentarer i
> [...]

I øvrigt kan jeg anbefale at oprette en bruger på prøve www.konsolforum.dk
Rimelig sikker på at folk derinde ved hvad man skal vælge (Hvis de fleste da
ikke hænger ud her alligevel)

Mvh
DarkLight