HTML i mail-funktionen
Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-10-02 14:56

Hejsa gruppe...
Jeg sidder og leger lidt med mail-funktionen i PHP. Hvordan kan man sende en
mail som HTML ??

Altså jeg tænker på så at den bliver vist i brugerens Outlook (eller hvad
han nu bruger) som et HTML-dokument ???

----
Mvh Kasper

Fra : Martin Seebach

Dato : 14-10-02 15:05

"Kasper Johansen" <kajo08@ihnykf.dk> wrote in message
> [...]
> mail som HTML ??
>
> Altså jeg tænker på så at den bliver vist i brugerens Outlook (eller hvad

mail("til@email.dk","Subject", $mail_html, "From:
fra@email.dk;\r\nContent-Type: text/html;");

Man kan også lave noget mime, så du kan sende både en ren-tekst mail og en
htmlmail i samme klods.. men det har jeg ikke forsket i.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Michael L. Hostbaek

Dato : 14-10-02 15:17

fx. saadan her:

$message = "<html>alt mit html lort her</html>";
$headers = "From: $from\n";
$headers .= "Return-Path: <$from>\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n" ;
$headers .= "Reply-To: $from\n";
$headers .= "X-Mailer: Lame Mailer v1.1b\n";
$headers .= "Content-Type: text/html;charset=iso-8859-1\n";

mail($to, $subject, $message, $headers);

/mich

Kasper Johansen tried to tell us something, and all I got was:

--
Regards,
Michael L. Hostbaek