Dual boot
Fra : Sune

Dato : 14-10-02 11:31

Jeg skal til at installere min første Linux og har besluttet mig for Redhat.
Men maskinen skal også indeholde en windows 98, som skal bruges en sjælden
gang.

1. Hvilket dual-bootprogram bør man bruge og hvor finder man det ?

2. Hvad bør man installere først - win98, Linux eller måske
dual-bootprogrammet ?

vh Sune

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 14-10-02 12:05

On Mon, 14 Oct 2002 12:30:54 +0200, Sune wrote:
> 1. Hvilket dual-bootprogram bør man bruge og hvor finder man det ?
Du kan bruge din Linux boot-loader (enten LILO eller GRUB)

> 2. Hvad bør man installere først - win98, Linux eller måske
> dual-bootprogrammet ?
Jeg ville installere win98 først og så Redhat derefter, da Redhat kan
genkende din(e) win98 partitioner. Det samme kan ikke siges for win98. På
denne måde vil Redhat også selv tilføje win98 som en af mulighederne i
boot-loaderen.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : "Steen Brølling"

Dato : 14-10-02 12:16

On Mon, 14 Oct 2002 12:30:54 +0200, Sune wrote:

> 1. Hvilket dual-bootprogram bør man bruge og hvor finder man det ?

Der medfølger en på RedHat cderne. Under installationen skal du vælge en
bootloader (LILO eller GRUB), og du plejer bare at kunne vælge
standardindstillingerne for disse. Jeg bruger GRUB, men andre foretrækker
LILO. Du kan altid skifte (jeg går ud fra du installerer RedHat 8).

> 2. Hvad bør man installere først - win98, Linux eller måske
> dual-bootprogrammet ?

Installer' Windows først og dernæst RedHat. Men du skal ha' partitioneret
din harddisk i to seperate diske inden du begynder.

MVH Steen
--
http://www.broelling.dk (just a little something)

Fra : Sune

Dato : 15-10-02 16:27

"Steen Brølling" <strix@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Installer' Windows først og dernæst RedHat. Men du skal ha' partitioneret
> din harddisk i to seperate diske inden du begynder.

Tak fordet, Steen og Mikkel.
Jeg har nu installeret Win98 på den ene HD og afventer den Redhat 8.0, jeg
har bestilt hos Linuxpusher.dk.

vh Sune