Så skal der opgraderes....
Fra : Carsten Riis

Dato : 13-10-02 23:36

.....ikke til den store guldmedalje, men bare sådan lidt.

Jeg har kigget på

RAM 256 MB DDR PC2100 KINGSTON 266MHz 184PINS 649,00
MB ASUS P4S533 SKT 478 SiS645DX 3xDDR AGP 4X 6xPCI 1xCNR ATA/133
LYD/FIREWIRE 879,00
KABINET ATX MIDITOWER CODEGEN 6013-G1 HVID P4 300 WATT STRØMFORSYNING
MED KØLER 399,00
CPU PENTIUM 4 1800 MHz S478 BOX NORTHWOOD 1.489,00

I alt Kr.: (inkl. moms) . 3.416,00

hos Multimediaworld (Fred.berg).

Jeg kan genbruge

grafikkort: ATI AGP Rage128, 32Mb m tv-out.
Lydkort: Det billige fra Soundblaster
Netkort fra Sandberg
Harddisk fra WesternDigital og Maxtor
DVD-drev fra Toshiba
Brænder fra Acer 4x4x32

Styresystemet bliver windows XP eller 2000, men det er ikke helt
besluttet endnu.

Er det et system, som opfylder en (hvad jeg kalder) all-round computer.
Den skal ikke lave nogle store operationer i form af videoredigering
eller RedAlert233 (eller hvor langt de nu er kommet).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 14-10-02 01:21

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> MED KØLER 399,00
> CPU PENTIUM 4 1800 MHz S478 BOX NORTHWOOD 1.489,00

Du fortryder hvis du kun køber 256mb ram, 512 er minimum for
tilfredstillende brug af fx. windows XP, som alene snildt æder 200 mb
hukommelse, og når kortet nu understøtter PC2700, så vil jeg da foretrække
dem

> [...]
> Den skal ikke lave nogle store operationer i form af videoredigering
> eller RedAlert233 (eller hvor langt de nu er kommet).

De dele du vil købe, det er liiidt overkill til dit grafikkort, men igen,
hvad er det helt nøjagtigt det skal bruges til? For nye 3D spil er nok
desværre ikke muligt med det grafikkort. Ellers et fornuftigt system til
prisen! Den vil helt klart opfylde det jeg forstår du skal bruge den til, og
bliver du bidt af 3D spil, så har du selvfølgelig mulighed for at opgradere
med et Geforce4 MX/TI som efterhånden er enormt billige.

VH
Peter

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 14-10-02 15:53

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> wrote in message

> [...]
opgradere
> med et Geforce4 MX/TI som efterhånden er enormt billige.

Hmmm... Kan det Rage kort overhovedet køre på MoBo? Det understøtter da svjv
kun AGPx4/8 1.5V kort...!

Derudover har jeg ikke meget fidus til SiS chipsets...

Men med hensyn til Multimedia World har jeg kun positive erfaringer...

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-10-02 00:41

"H3nrik V! [2670]" wrote:

> Hmmm... Kan det Rage kort overhovedet køre på MoBo? Det understøtter da svjv
> kun AGPx4/8 1.5V kort...!

hvormange volt kortet kører på, tja det ved jeg ikke.

Men AGP det er det i hvert fald. Jeg mener, at det er 1xAGP.

mvh

Carsten Riis

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-10-02 00:48

"Peter Tønnesen" wrote:

> [...]
> tilfredstillende brug af fx. windows XP, som alene snildt æder 200 mb
> hukommelse, og når kortet nu understøtter PC2700, så vil jeg da foretrække

Ok.... Det vil jeg så tænke lidt over (dvs. måske vente til den næste 1.
med de næste 256Mb)

Tilgengæld vil jeg lige sige, at maskinen (en AMD 450Mhz med 160 Mb RAM
kørte fint med windowsXP)

> De dele du vil købe, det er liiidt overkill til dit grafikkort, men igen,
> hvad er det helt nøjagtigt det skal bruges til?

Mest windows-arbejde (dvs. internet, kontorpakke, HTML-programmering)
Og så ikke at forglemme, at køre DVD over til TVet.

> [...]
> prisen! Den vil helt klart opfylde det jeg forstår du skal bruge den til, og

Det er ikke den store chance for, at jeg bliver bidt af 3d-spil.

Da jeg i tidernes morgen spillede Wolfenstein, Doom og Heretic, så blev
jeg sgu søsyg.

> så har du selvfølgelig mulighed for at opgradere
> med et Geforce4 MX/TI som efterhånden er enormt billige.

billig + billig + billig + billig kræver i sidste ende også en pæn
pengebeholdning.

Men jo, jeg vil opgradere henaf vejen.