Hvordan virker en laserprinter?
Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 13-10-02 23:30

Hejsa....

Er der en der kan forklare mig hvordan en laser printer viker?
Hvordan kan det være at en toner kan holde så lang tid? Er det fordi
at den brænder i papiret?

Måske et underligt spørgsmål, men det gik op for mig at jeg faktisk
ikke havde den ringeste ide om hvordan den virker!

Håber i vil hjælpe

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-02 23:56

"Hjalte aka. izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Måske et underligt spørgsmål, men det gik op for mig at jeg faktisk
> ikke havde den ringeste ide om hvordan den virker!

Toneren overføres til papiret i en Elektrofotografisk proces, og fikseres
ved tryk og varme.

Toneren holder længe fordi det er et ganske tyndt lag toner der smelter ned
i papiret.

Du kan finde lidt information på http://www.howstuffworks.com/ (ikke helt
up to date) - eller søg i Google.

--