Træ -ædere
Fra : Dorthe

Dato : 13-10-02 20:43

Hej med jer....
Vi har erhvervet os et togvogn, og forventer nu at de små uldne
shetlandsponyer skal gå ude hele vinteren. Men allerede efter 1. døgn kan vi
se at de går helt bevidst efter træværket på vognen. Ikke blot hjørner , men
også gulvet ( trods der er strøet med halm ) og siderne. Vi har sat saltsten
op , høhække med dejligt hø og de går på en græs mark hvor der stadig er en
del "godt" græs. Hvad gør vi, er der noget vi kan smøre på træet ,- ellers
står de uden husly til foråret. Gode råd velkommen meget hurtigt.
Mvh Dorthe

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 13-10-02 23:07

"Dorthe" <sludder@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> del "godt" græs. Hvad gør vi, er der noget vi kan smøre på træet ,- ellers
> står de uden husly til foråret. Gode råd velkommen meget hurtigt.

Hvorfor ikke bare smide nogle grene/træstammer ind til dem?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Pia J

Dato : 14-10-02 14:37

prøv med noget hovtjære. Man kan også købe noget bitterspray, blot spredes
det til alting når man kommer det på synes jeg, også dine hænder og tøj, og
man kan i lang tid opleve den grimme smag efter at have rørt noget og
derefter sit eget ansigt.

:Pia

Fra : Tulle

Dato : 14-10-02 21:05

Man kan købe hjorte taks olie på spray og det er meget effektivt til træ værk.
Mvh. Marianne