D-Link 604
Fra : Bernd Uthoff

Dato : 13-10-02 13:59

er der nogen som vil give mig en hjælpende hånd, med at konfigurere min
router?
selve netværk er ingen problem men det med opsætning af firewall, hvilke
porte skal jeg lukke/åbne osv., giver mig lidt hovedpine.
jeg har 3 maskiner (xp-home, me, xp-pro) på LAN med d-link 604 som switch og
ønsker sikker adgang til WAN med de 3 maskiner.
der skal siges, at jeg ikke har været inde i d-link 604`s browseropsætning
pga. jeg ikke har fået mit adsl fra tele2 endnu, måske er det slet ikke så
giftigt nå jeg først kommer i gang?
tak i forvejen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-10-02 21:01

Bernd Uthoff wrote Sunday 13 October 2002 14:58 in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> jeg har 3 maskiner (xp-home, me, xp-pro) på LAN med d-link 604 som switch
> og ønsker sikker adgang til WAN med de 3 maskiner.

Det er såmend ikke så besværligt, du skal lukke alle porte (det er de pr.
standart) og kun åbne for de porte hvor du køre en server der skal kunne
nås udefra.

> [...]
> pga. jeg ikke har fået mit adsl fra tele2 endnu, måske er det slet ikke så

Sæt du det bare op, så har du tid til at få dit LAN til at virke som du
ønsker (fildeling, & printerdeling), og når du så får din ADSL, så køre det
bare.

--
MvH Ivar
Der her tester Mandakere, og vil have apt-get, enten til Mandrake,