P4 sæt
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-02 20:28

Hej.

Jeg vil bygge en P4 "NW" 2.53ghz box'ed, og vil gerne udnytte muligheden for
at bruge pc-3200 ram, er dette muligt på nuværende tidspunkt, i såfald,
hvilkent mobo anbefaler i.
Er svjv forbundet mad max udnyttelses af bussen,ikk.
Eller er man stadig bundet til pc2700.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-02 07:34

såvidt jeg ved er pc2700 det højeste man kan køre på div. mobo's

--
peet_dk was here... ICQ#71309759 Mail#peet@peet[dot]dk [dot]=.
http://www.peet.dk <- Nu også med edonkey guide!

Fra : -=Madsen=-

Dato : 14-10-02 10:24

<----------------------->
> såvidt jeg ved er pc2700 det højeste man kan køre på div. mobo's
<----------------------->

Det er så ikke rigtigt, for eks. Asus P4PE kan man snilt køre over DDR400 på
ramen, man kan også køre højt på MB med i845E chipsetende, det er bare ikke
så nemt at finde ud af som på overstående Asus

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-02 15:41

> [...]
>ramen, man kan også køre højt på MB med i845E chipsetende, det er bare ikke
>så nemt at finde ud af som på overstående Asus
Men hvis jeg bare skal have et normalt system, hvor enhederne matcher
perfekt, i med dem, det eneste jeg er i tvivl er om rammen er den bedste jeg
kan få til denne bustype, (speed mæssigt). Ingen overclock endnu.

Her er hvad jeg nu har sporet mig ind på....

Pentium4, 2533MHz Socket 478 FSB533
Asus P4PE/L/GD, Sokkel478, i845PE
Ram 2X512 MB DDR2700 Samsung