Flere modtagere (JMail)
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 13-10-02 18:36

Hej

Jeg har en formular der sender til en mail adresse via JMail. Nu kunne jeg
så godt tænkte mig, at den også sendes til en mailadresse jeg har i en
variabel.

Jeg har forsøgt følgende:

msg.AddRecipient "klausegebjerg@get2net.dk"
msg.AddRecipient strFrom

Den sender godt nok til den første, hvor den også skriver at den har sendt
til nummer 2. Desværre så modtager mailadr aldrig mailen

Hvad gør jeg forkert ?

Klaus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-10-02 19:12

Klaus Egebjerg escribió / skrev

> Hej
>
> Jeg har en formular der sender til en mail adresse via JMail. Nu
> kunne jeg så godt tænkte mig, at den også sendes til en mailadresse
> jeg har i en variabel.

Prøv med
Msg.AddRecipientCC strFrom

Fra : Torben Brandt

Dato : 13-10-02 19:21

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Klaus Egebjerg escribió / skrev

> Prøv med
> Msg.AddRecipientCC strFrom

Så markeres anden modtager jo som CC.
Det må så afhænge af opgave om det er ok :)

Jeg har brugt msg.AddRecipient til at skrive til flere på én gang, (ved
at kalde funktionen flere gange) i samme mail, så det burde virke med
flere modtagere på den måde.

Prøv evt at give lidt mere at din kode, så vi kan se hvad strFrom
indeholder. Prøv evt også at skrive den ud i din kode.

Hvis en modtageradresse ikke findes, så sendes en MailerDaemon (eller
hvad de hedder (fejl-meddelelse i en mail) ) til afsenderadressen. Har
du lagt mærke til om sådanne kommer (der kan gå noget tid)?

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 13-10-02 20:04

--
"Torben Brandt" <torben@actuar.dk> wrote in message

> [...]
> hvad de hedder (fejl-meddelelse i en mail) ) til afsenderadressen. Har
> du lagt mærke til om sådanne kommer (der kan gå noget tid)?

Hej igen

Der er ikke noget af ovenstående der virker. Jeg sender derfor lidt mere af
koden:

Sen "Email" & "<TR>" & "<INPUT Type=Text Size=40 Name=""Email""> &nbsp;"

Sen "</FORM>"
%>
</Table>
</Table>
<%
strNavn = Trim(Request.Form("Navn"))
strAdresse1 = Trim(Request.Form("Adresse1"))
strAdresse2 = Trim(Request.Form("Adresse2"))
strPostnr = Trim(Request.Form("Postnr"))
strBy = Trim(Request.Form("By"))
strFrom = Request.Form("Email")
strBetaling = Trim(Request.Form("Betaling"))
strKommentar1 = Trim(Request.Form("Kommentar1"))
strKommentar2 = Trim(Request.Form("Kommentar2"))
strKommentar3 = Trim(Request.Form("Kommentar3"))

Select Case Trim(Request.Form("DO"))
Case "Afsend"
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
msg.ContentType = "text/html"
msg.Logging = true
msg.silent = true
msg.From = strFrom
msg.FromName = strNavn
msg.AddRecipient "klaus@egebjerg.dk"
msg.AddRecipientCC strFrom
msg.Subject = "Bestilling"
msg.Body = CStr(PrintBag(BagItems))
msg.Body = msg.Body & strNavn & "<BR>"
msg.Body = msg.Body & strAdresse1 & "<BR>"
msg.Body = msg.Body & strAdresse2 & "<BR>"
msg.Body = msg.Body & strPostnr & "<BR>"
msg.Body = msg.Body & strBy & "<BR>"
msg.Body = msg.Body & strFrom & "<BR>"
msg.Body = msg.Body & strBetaling & "<BR>"
msg.Body = msg.Body & strKommentar1 & "<BR>"
msg.Body = msg.Body & strKommentar2 & "<BR>"
msg.Body = msg.Body & strKommentar3 & "<BR>"
if not msg.Send("mail.egebjerg.dk") then
Response.write msg.log
else
CStr Lager(BagItems)
Response.Redirect ("takbestilling.htm")
Response.Write rs("Varenummer")

Response.Redirect("katalog.asp")
end if

Fra : Torben Brandt

Dato : 13-10-02 21:09

Klaus Egebjerg wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> msg.Body = msg.Body & strKommentar2 & "<BR>"
> msg.Body = msg.Body & strKommentar3 & "<BR>"
> if not msg.Send("mail.egebjerg.dk") then

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget galt i din kode. (Men der er der måske
andre der kan )

Som jeg læser dit første indlæg i tråden, så bliver der rent faktisk afsendt
og modtaget en email. Er det korrekt?

Jeg ville ellers tro at mailen ikke ville blive sendt og der ville komme en
"All servers failed to ..."-fejl.
Skal man ikke bruge en afsenderadresse (msg.From) som er oprettet på
serveren? - hvis den vel og mærke ikke er open relay...

Prøv at skrive igen hvad du får for en fejl, eller hvad der er galt med den
email som evt kommer igennem.

NB! Hvis du bruger den samme email som to modtagere i samme mail (evt bruger
xx@xx.xx som både almindelig modtager (To) og CC), så fjerner JMail bare den
ene af dem, så denne kun modtager én mail

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-10-02 21:33

Torben Brandt escribió / skrev

> Skal man ikke bruge en afsenderadresse (msg.From) som er oprettet p†
> serveren? - hvis den vel og m‘rke ikke er open relay

Nej det er ikke et krav

--
Ahora puedes ganar un DVD portátil en www.intercambiodvd.com

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 13-10-02 21:41

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
> Torben Brandt escribió / skrev

> Nej det er ikke et krav
>
> --
Hej igen

Der kommer kun en mail igennem. Det er den der ikke er en variabel. På den
mail der kommer igen, der står fint nok, at den er sendt CC til den anden
adresse, den kommer bare aldrig.

mvh
Klaus

Fra : Torben Brandt

Dato : 13-10-02 23:24

> [...]
den
> mail der kommer igen, der står fint nok, at den er sendt CC til den anden

Hmmm, jeg er ved at løbe tør for ideer, men her at lige nogle vilde skud
fra hoften:
1) Kan det være at de emails som er til den anden konto bare sidder fast på
vejen og de bare er forsinkede.... (tror det egentlig ikke ;) )
2) Hvis hvis du bytter om på de to msg.AddRecipient-linier, så den med
variablen står øverst hvilken konto modtager så mailen
3) Hvad hvis du skriver ind i koden, hvad du tror variablen indeholder. Så
finder du ud af om du overhovedet man sende til 2 adresser
[Jeg kan i noget kode jeg har brugt længe, og der er adresserne også i
variable. Det virker fint.]
4) Har du prøvet at sætte den email-adresse som virker ind som
afsender-adresse, så eventuelle fejl-mails bliver sendt til den konto...
5) Har du prøvet at sætte msg.Silent til False, så eventuelle fejl kan
ses...
6) Kunne man evt forestille sig at den adresse som ikke modtager mailen har
et eller andet filter, så mailen bliver slettet fra starten eller lægges
direkte i slettet post/junk mail...
7) Hvis du har adgang til fx loggen på mail-serveren, så står der måske
hvilke emails der er sendt, og måske også hvorfor nogle andre ikke er...

Som skrevet i indledningen så er nogle af disse bud nok lidt ude i skoven,
men når man har prøvet alle de oplagte ting, så der er kun de vilde tilbage

God jagt, Torben

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-10-02 23:30

"Klaus Egebjerg" <klausegebjerg@get2net.dk> wrote
> Der kommer kun en mail igennem. Det er den der ikke er en variabel.

Er du sikker på at variablen ikke er tom? Udskriv den evt. for at tjekke.

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 14-10-02 02:02

Klaus Egebjerg wrote:
> Der kommer kun en mail igennem. Det er den der ikke er en variabel.
> På den mail der kommer igen, der står fint nok, at den er sendt CC
> til den anden adresse, den kommer bare aldrig.

Er du sikker på at mailserveren ikke bare ignorerer den, da afsender og
modtager er den samme?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 14-10-02 18:15

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message

> Er du sikker på at mailserveren ikke bare ignorerer den, da afsender og
> modtager er den samme?

hej igen

Hvis jeg bytter rundt på de to, så sender den til den første. Det er som om
den er ligeglad med at der kommer en adresse mere.

Hvis jeg skriver to adresser så får jeg følgende fejl:

ClientLogging enabled: Client Remote Address: 213.237.90.158 .execute() {
Trying server mail:mail.brygladen.dk <- 220 GLOBE (Mail-Max Version 3.073,
Mon, 14 Oct 2002 19:25:06 +0200 RDT) ESMTP Mail Server Ready. -> EHLO
web3.wannafind.dk <- 250-kabu.dk supports the following extensions: 250-SIZE
10240000 250-ETRN 250 VRFY -> MAIL FROM: <- 250 OK -> RCPT TO: <- 250 OK ->
RCPT TO: <- 553 Requested action not taken: mailbox name not allowed. ->
DATA <- 354 Enter mail, end with "." on a line by itself. Sending headers...
Sending body... Message sent <- 250 Message Accepted for Delivery. 0 of 1
servers failed }

Klaus