[.Net,c#] Problemer med nedarvning
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-10-02 17:04

Jeg har følgende klasse

public class tools : Page
{
   public string displayTime(DateTime cTime)
   {
      string strTime = String.Format("{0:D}", cTime) + " @ " + String.Format("{0:T}", cTime);
      return strTime;
   }
      public string getUserCount()
   {
      string userCount = Application["intUsers"].ToString();
      return userCount;
   }
}

Den nedarver jeg fra med koden

01 tools genTools = new tools();
02 dateTime.Text = genTools.displayTime(DateTime.Now);
03 string a = genTools.getUserCount();
04
05 users.Text = Application["intUsers"].ToString();

Dette er der ingen problemer med ifht linie 02, der indsætter dato og tid
i en asp:Label . Men der er problemer med linie 04. Hvis jeg forsøger
dette, så får jeg en fejl om

System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

i linie 03

Hvis jeg derimod i stedet henter værdien direkte - altså som linie 05,
så er der ingen problemer, så variablen er fint nok blevet initialiseret.

Jeg har lidt svært ved at se, hvor min fejl ligger ... anyone ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-10-02 18:33

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
> 05 users.Text = Application["intUsers"].ToString();

Du skal specifikt referere til Application objektet som ligger i HttpContext

HttpContext.Current.Application["intUsers"].ToString();

--
Jakob Andersen