Webcam - kan ikke få det til at virke
Fra : Bent Fleron

Dato : 13-10-02 15:46

Hej gruppe.
Nu er det normalt helt andre grupper jeg slår mine folder i, men da jeg
lige har købt et webcam (type: Logitech QuickCam Pro 4000) og ikke kan
få det til at virke vil jeg gerne spørge om råd her, og for ikke at
spørge dumt har jeg gået efter i de forskellige indlæg siden 15-07-02
(der er 95 indlæg, men ikke noget jeg kan bruge).

Jeg bruger Windows XP på en 1,7 Ghz maskine med 256 MB RAM med en ADSL
forbindelse med tilsluttet HUB for drift af to maskiner.

For tre dage siden købte jeg som sagt det nye webcam og det er nu
installeret. Lokalt lyd og billede er i orden og jeg kan også modtage
billede sendt fra Spanien dog uden lyd, men Spanien kan ikke modtage mit
billede eller lyd. Jeg har installeret både Windows Messenger og Yahoo
Messenger. Zonealarm er blevet slået fra såvel som XP's interne
firewall, jeg har ligeledes slået Nortons Antivirus 2002 fra.
Jeg mener softwaren er korrekt installeret, og dog, - noget må der være
galt.
Hvad gør jeg forkert.
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 13-10-02 19:11

Bent Fleron <bentNOSPAM@fleron.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da98897$0$18565$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvad gør jeg forkert.

Er ikke stor expert i området.
Men hvis det er USB kabel, så ikke længere end 5 Meter.

--
Bjørn E. Thorup
www.home1.stofanet.dk/thorup

Fra : Bent Fleron

Dato : 13-10-02 19:39

"Bjørn E. Thorup" <bet75@KNIVhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bent Fleron <bentNOSPAM@fleron.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3da98897$0$18565$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Er ikke stor expert i området.
> Men hvis det er USB kabel, så ikke længere end 5 Meter.

Det er et normalt USB kabel på ca. 2 mtr. Jeg er mere tilbøjelig til at
tro det er en softwarefejl i Yahoo Messenger. Et eller andet jeg ikke
har indstillet korrekt for nu har jeg både billede og lyd fra Spanien og
kan sende en skrattende lyd til Spanien men stadig uden billede, så alt
tyder på at det er mig der gør noget forkert.
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 15-10-02 22:00

> [...]
> kan sende en skrattende lyd til Spanien men stadig uden billede, så alt
> tyder på at det er mig der gør noget forkert.

Har som sagt, ikke særlig viden i området. Men da jeg fik webcamera
forbindelse med min fætter i london brugte vi netmeeting, vha. MSN.
Det virkede ok.
Held og lykke med det?

Fra : Bent Fleron

Dato : 16-10-02 00:57

> [...]
>
> Har som sagt, ikke særlig viden i området. Men da jeg fik webcamera
> forbindelse med min fætter i london brugte vi netmeeting, vha. MSN.

Hej igen - Netmeeting ? javel, det vil så blive det næste jeg vil prøve
medmindre testen falder heldigt ud i morgen, idet jeg har fået at vide
Yahoo Messenger muligvis skal være af samme version. Spanien brugte
ver.5.05 (dansk) og jeg har ver. 5.5 (engelsk). Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Jes Conradsen

Dato : 12-11-02 18:48

Det kan også være fordi at Yahoo Messenger ikke kan tage større opløsninger
end 320*240, eller måske er det faktisk kun 160*120.)

Fra : Bachelor

Dato : 18-10-02 21:34

"Bent Fleron" <bentNOSPAM@fleron.dk> wrote in news:3da98897$0$18565
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner dette

> [...]
>
> Jeg bruger Windows XP på en 1,7 Ghz maskine med 256 MB RAM med en ADSL
> forbindelse med tilsluttet HUB for drift af to maskiner.

Det er da en alt for kendt sag, at et ADSL modem har indbygget
NAT som kan virke som en firewall for din maskine. Nogen gange
kan du afhjælpe det med at gå ind i routerens opsætning og "åbne"
for nogel porte, andre gange kan det bare ikke lade sig gøre over
hovedet. Jeg kan med min ADSL router fra CyberCity ikke bruge disse
funktioner i Messenger med at tale sammen f.eks. Så mon ikke lige
du skulle tjekke hos din udbyder, de har mange gange en FAQ på
deres hjemmeside omkring opsætning mm.