Det ser måske ikke så sort ud alligevel :o~
Fra : Kari Eiffert

Dato : 13-10-02 14:42

Hej med jer!

Ja kattene var jo begyndt at tisse lovligt meget i vores senge Men i går
aftes fandt vi ud af hvem af dem det var der besørgede sig på dynerne.
Yatzy. Vi tog hende i det, og nåede også at stoppe hende og bar hende ud i
kattebakken og roste hende rigtigt meget mens hun besørgede sig der
Senere da vi skulle tømme bakke kom hun på "potten" igen og blev endnu
engang rost og fik en godbid fordi hun prøvede (der kom nu ikke noget) og så
i morges kunne vi stå op til tissefri dyner

Nu håber vi bare på at det er bare var en dårlig bakke oplevelse der har
gjort det og at hun nu føler sig tryg ved den igen.

MVH kari og hendes to misser der er ved at indvie det halvfærdige klatretræ

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-10-02 17:14

"Kari Eiffert" <Kari.Eiffert@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> engang rost og fik en godbid fordi hun prøvede (der kom nu ikke noget) og så
> i morges kunne vi stå op til tissefri dyner

Slet ikke saa tosset..

> Nu håber vi bare på at det er bare var en dårlig bakke oplevelse der har
> gjort det og at hun nu føler sig tryg ved den igen.

Jamen det er det jo nok saa, smart maade at loese problemet paa..

> MVH kari og hendes to misser der er ved at indvie det halvfærdige klatretræ

Hvorfor ser jeg lige et menneske og to katte i et klatretrae for mig..*GG*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Martin Hughes

Dato : 13-10-02 21:14

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message

og så

> Slet ikke saa tosset..

> Jamen det er det jo nok saa, smart maade at loese problemet paa..

> Hvorfor ser jeg lige et menneske og to katte i et klatretrae for mig..*GG*

Det er vist heller ikke et helt usandsynligt syn. Jeg føler næsten at vi har
kravlet rundt i det tårn for at få de sidste ting sat på plads

Men jeg må indrømme at jeg lige skulle læse det en ekstra gang for at forstå
hvad du mente Du er da også så kvik Henrik

Kari

Fra : Kate

Dato : 13-10-02 19:34

Åh Kari,

Det er dog skønt hvis det bare er så nemt. Alt krydset for at det var
det

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Martin Hughes

Dato : 13-10-02 21:12

Hej

> Det er dog skønt hvis det bare er så nemt. Alt krydset for at det var
> det

Nu har hun ikke tisset nogen steder siden i går aftes før vi fandt ud af at
det var hende
Og her til aften har vi igen haft "kattebakken er en positiv oplevelse"
undervisning. Og det har hun det åbenbart fint med. Hun er også blevet mere
kælen igen. Så vi håber også på at det bare er det

Kari

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 14-10-02 10:31

Hvor er I heldige *misundeligt smil*
Jeg har også forsøgt at undervise Gaby i "kattebakken er okay" (som I måske
husker, så har hun det med at skide rundt om i huset). Problemet er bare, at
hun kan holde sig uendeligt længe. Så selv om man griber hende på fersk
gerning (eller lige inden) og skynder sig at sætte hende ud i kattebakken,
så kommer der altså ikke noget ud. Dvs. ikke før man giver op og lader hende
komme ud af bakken (og vender ryggen til) - så går hun straks ud og skider
på gulvet

I øvrigt vil hun gerne bruge bakken til at tisse i, så det er ikke bakken i
sig selv, hun har et problem med.

Mvh. Else.

Fra : Niels Peter

Dato : 14-10-02 10:45

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:aoe39m$3r5$1@sunsite.dk...

(...)
> I øvrigt vil hun gerne bruge bakken til at tisse i, så det er ikke bakken i
> sig selv, hun har et problem med.

Har du prøvet at give hende en bakke mere - nogle katte vil gerne have seperate bakker til de to gøremål?

Niels Peter

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-10-02 12:11

In article <aoe39m$3r5$1@sunsite.dk>, Else Gyldenkærne
<gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote:

> I øvrigt vil hun gerne bruge bakken til at tisse i, så det er ikke bakken i
> sig selv, hun har et problem med.

Hej Else
Fik lige en tanke.. måske er den helt ude i hampen, så bær over
Kan hun have haft hård mave eller lignende.. så det har gjort ondt at
komme af med det på bakken? Så kunne man måske godt forestille sig at
hun tænker at det gør ondt at have afføring på bakken, det vil jeg ikke
- men det er OK at tisse dér, det har ikke gjort ondt?
På den anden side var der noget med at hun lige har fået "konkurrence"
af et par killinger i sin høje alder og føler sig lidt - hm - presset,
ikke?
Så måske prøver hun at markere sit territorium med sin lugt? (Mit sted!
Jeg var her først!)?? (Jeg har selv en kat der lægger hømmerne på
kanten - eller lige "ude over kanten" - af bakken - helt klart
præcis når der er noget, hun er utilfreds med)

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 14-10-02 13:49

Hej Ann.
Jo, hun har haft hård mave i meget lang tid, men dengang brugte hun altid
bakken - ihvertfald startede hun på bakken; når hun så ikke kunne få lorten
til at slippe (undskyld bramfriheden *S*), rendte hun rundt i huset og
forsøgte at gnubbe den af mod gulvet/tæppet Men den hårde mave blev
kureret næsten samtidig med at tøserne flyttede ind, da jeg fik noget
kattemalt fra dyrlægen. Så det hun lægger nu, er desværre ikke de tørre,
hårde klumper som før

Territoriestrid har vi før været inde på. Jeg har købt Feliway og sprøjter
dagligt med det, men det har desværre ikke haft nogen virkning endnu. Det er
også svært at blive klog på hvad der foregår mellem dem. De unge er slemme
til at skubbe hende væk fra hendes madskål, men den anden dag lykkedes det
hende at true Emily væk fra en af yndlingssovepladserne, bare ved at stirre
på hende. Og det meste af tiden virker de tæt forbundne, de ligger tæt
sammen og putter, vasker og sover, alle 3 eller i forskellige kombinationer.

Min nyeste teori går på, at det kan skyldes jalousi, hvis hun føler sig
glemt fx fordi hendes madskål er tom eller fordi vi sover længere end hun
synes vi skulle. Det kan nemlig godt virke som om det er en slags hævn over
os, når hun tit gør det lige bag ryggen på en.

Mvh. Else.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-10-02 18:12

Hej Else

Jeg kender udmærket det du beskriver :-/
Her er det Ditte der "kører slæde" på gulvtæppet.. desværre _hader_ hun
kattemalt og opfører sig som om jeg prøver at forgive hende, hvis jeg
prøver at lokke det i hende. Jeg har (til dels...) løst problemet ved
at give dem noget vægtkontrolfoder, der har flere fibre i. Det hjælper
tilsyneladende en del. Men Ditte sætter sig også pænt i bakken til
start og har altid gjort det. Jeg tænkte bare, at hvis det blev
tilstrækkelig slemt, kunne det også blive smertefuldt, med afsky for
bakken til følge..
Det er Donna, der markerer sin utilfredshed ved at sk*** på kanten
eller over kanten af bakken. Hun gør det når vi har haft (for mange)
gæster, været for meget på arbejde, ja i det hele taget hvis hun skal
markere sin utilfredshed - især over perioder med for lidt
opmærksomhed.
En enkelt gang eller to har hun også decideret strintet ud over kanten
på bakken. Det gjorde mig lidt klam, for den vane ville jeg nødig se
"udbygget" til resten af lejligheden. Men det var helt klart en
markering af at hun var meget sur over noget (bl.a. huset "fuldt" af
støjende børn = 2 stk, men de lød godt nok også som en hel børnehave
, så det har ikke videreudviklet sig. Jeg er ret glad for at hun
trods alt holder sin utilfredshed ude på badeværelsesgulvet
Det kunne lyde som om din Gaby er inde på noget af det samme i en
udvidet udgave? Jeg ved ikke helt hvordan man forebygger det, for selv
om jeg prøver at give hende masser af opmærksomhed, er det jo svært
altid at gøre som de små terrorister vil - f.eks. kan det dér med at gå
på arbejde være ret nødvendigt Når Donna har været for slem til
det, har jeg i en periode givet væggen over kattebakken et pust
Feliway, og så er hun stoppet - til næste gang hun skulle demonstrere
mod noget Desværre lyder det jo ikke som om Feliway virker helt så
godt hos dig
Jeg kender også godt det dér med, at man tror man ved hvem der
bestemmer - og så alligevel ikke. Ditte har efterhånden overtaget
chefstolen her, og af og til synes jeg faktisk hun er lige lovlig hård
ved Donna. Men så sker det alligevel at Donna pludselig sender hende et
dræber!blik - og så bakker den lille furie søreme! For så at luske af
med sænket hale... Jeg har lidt opgivet at regne dem ud, det er
tilsyneladende mere kompliceret end som så Og lidt efter sover de
så i arm... Når jeg synes de bliver for stride, sprøjter jeg også
med Feliway rundt omkring - så hidser de (læs: Ditte) sig gerne lidt
ned

Fra : Pia J

Dato : 14-10-02 18:21

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> wrote in message
>.. desværre _hader_ hun
> kattemalt og opfører sig som om jeg prøver at forgive hende,

Hannibal elsker malt, Felix ser blot meget hovent på tuben. Men så får han
en klat på en forpote, og den bliver han så nødt til at vaske.

Onde Pia

Fra : Kate

Dato : 14-10-02 20:45

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> [...]
>
> Hannibal elsker malt, Felix ser blot meget hovent på tuben. Men så
> får han en klat på en forpote, og den bliver han så nødt til at

Så tæt kommer jeg slet ikke på Lante med malten, bare tuben får ham til
at bakke og så vende om og flygte over hals og hoved. Sofie synes at
den smager godt i begrænsede mængde, Johan er bare ikke intereseret.
Mowgli synes jeg ikke har haft behov, men måske skulle man starte
allerede nu

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-10-02 21:00

In article <3dab1ec6$0$32584$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Kate
<joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote:

> Så tæt kommer jeg slet ikke på Lante med malten, bare tuben får ham til
> at bakke og så vende om og flygte over hals og hoved.

Nemlig
Og hvis jeg holder Ditte fast for at smøre noget malt på hende (jeg har
skam prøvet) biver hun helt panisk over det skrækkelige, der er
overgået hende. Så inden hun er faldet så meget til ro at hun tænker på
at vaske sig, har hun fået smurt stadset ud over det halve af huset.
Eller osse har Donna vasket det af hende. Donna eeelsker malt... men
efter den gang hvor hun havde blodig diarre i laaang tid p.g.a.
tyktarmskatar og løs mave endnu længere tid, er jeg lidt forsigtig med
at give hende ret meget af noget, der virker afførende. Det er ikke
nemt!

Fra : Kate

Dato : 15-10-02 06:53

> [...]
> der er overgået hende. Så inden hun er faldet så meget til ro at
> hun tænker på at vaske sig, har hun fået smurt stadset ud over det

Sådan gik det også med Lante. Jeg gjorde det kun een gang for den
rædsel han reagerede med synes jeg ikke var det værd. Det virkede som
om han troede jeg ville myrde ham

Fra : Kari Eiffert

Dato : 15-10-02 11:54

Hej igen

Ja nu har der ikke været noget tisseri siden vi havde hend på bakken første
gang efter vi greb hende på fersk gerning, så vi er bare lettede Og hun
bliver stadig rost hver gang vi ser hende på bakken for en sikkerheds skyld

Pyh, hvor er jeg glad for at det gik forholdsvis nemt, jeg kan høre at der
er andre der har større problemer Det er aldrig sjovt, når sådan noget
sker. Vi blev i hvert fald trætte af at vaske dyner og tæpper, bare for at
finde dem overtisset to timer efter de var lagt på plads igen

Nå, men vi håber på at det fortsætter, det kunne nu være dejligt

MVH Kari