problemer RH 7.2 og DNS opslag
Fra : Martin Schultz

Dato : 13-10-02 14:58

JEg har en RetHat 7.2 som ikke kan lave DNS opslag. Jeg forbinder via
et almindeligt 33.6 modem med kppp. Jeg kan fint pinge ip adresser.

Jeg har skrevet ip adresserne på min udbyders DNS(cybercity) servere ind i
resolv.conf Det har tidligere virket fint og hvis jeg bruger windows
på samme maskine virker det også fint. Nogen der har nogle ideer
til hvad der kan være galt?

Martin

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 13-10-02 15:11

Martin Schultz wrote:
> JEg har en RetHat 7.2 som ikke kan lave DNS opslag. Jeg forbinder via
> et almindeligt 33.6 modem med kppp. Jeg kan fint pinge ip adresser.

Jeg går ud fra at det inkluderer dns-servernes ip-adresser.

> [...]
> resolv.conf Det har tidligere virket fint og hvis jeg bruger windows
> på samme maskine virker det også fint. Nogen der har nogle ideer

Ændrede firewall-indstillinger?

Har du prøvet at køre tcpdump -l -n samtidigt med at du laver
dns-opslag?

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/ - konsulent i Oracle og Unix

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-10-02 15:42

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> writes:

> Jeg går ud fra at det inkluderer dns-servernes ip-adresser.
Jeg har kun skrevet deres ip adresser.

> Ændrede firewall-indstillinger?
Nej jeg har intet ændret.

> Har du prøvet at køre tcpdump -l -n samtidigt med at du laver
> dns-opslag?
Nej det prøver jeg når jeg kommer hjem i aften.

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.