fej?
Fra : Rune Jensen

Dato : 13-10-02 13:04

Hej gruppe..

jeg har et lille problem som jeg har stiret mig blind på.

sætningen som jeg får fejl på.
strSQL = "Insert into Billeder (BrugerID, Filnavn) values('" & brugerid &
"', '" & filnavn & "')"

Conn.Execute(strSQL)

fejl:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en
opdaterbar forespørgsel.
/ford/login/uploadrd.asp, line 15

MVH

Rune

Fra : Ebbe og Camilla

Dato : 13-10-02 13:22

Nu er jeg på ingen måde en ekspert (jeg er selv lige begyndt på at lære
ASP), men det kan være du får den fejl fordi din database ikke har fil
rettighederne sat op. Standard internet brugeren er en del af everyone
gruppen, og den skal så ha skrive adgang til database filen (måske endda
dir'et). Håber det var det

Med venlig hilsen
Ebbe Hansen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-10-02 13:30

Ebbe og Camilla escribió / skrev

> Standard internet brugeren er en del af everyone
> gruppen, og den skal s† ha skrive adgang til database filen (m†ske
> endda dir'et).

Husk at give rettighederne til IUSR_<servernavn> og ikke til gruppen
everyone, da det ellers vil være noget af et sikkerhedsbrist.

Og ja, der skal også være skrive adgang til biblioteket, da .ldb filen
ellers ikke kan genereres og slettes.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-10-02 13:45

On Sun, 13 Oct 2002 14:04:17 +0200, "Rune Jensen"
<Rune@jensen.mail.dk> wrote:

> [...]
>Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
>[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en

Når det er løst: Er BrugerID et tekst-felt? Ellers skal der ikke ' om.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-10-02 12:32

Hejsa.. nu fandt jeg ud af hvad problemet var... der var slet ikke fejl i
min kode. Men IIS serveren i XP kan åbenbart ikke li at arbejde sammen med
access... for da jeg uploadede det til mit webhotel, virkerede det hele :)

Men takker for svarene

\\ Rune

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 14-10-02 15:58

Rune Jensen wrote:
> [...]
> fejl i min kode. Men IIS serveren i XP kan åbenbart ikke li at
> arbejde sammen med access... for da jeg uploadede det til mit

Prøv at kigge på de svar der er kommet til dig. Det er heller ikke IIS
der synderen her, det er dig der mangler at give brugeren
IUSR_<maskinnavn> rettigheder til skrive og læse accessfilen, og mappen
hvori den ligger.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : SumSum

Dato : 14-10-02 21:54

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge på de svar der er kommet til dig.

Noget mange desværre glemmer *G*

SumSum

---

Fra : Rasmus Mauria

Dato : 24-10-02 10:39

Hej,

Jeg har et spørgsmål til dette:

> Det er heller ikke IIS
> der synderen her, det er dig der mangler at give brugeren
> IUSR_<maskinnavn> rettigheder til skrive og læse accessfilen, og mappen
> hvori den ligger.

Hvordan gør man det i win XP?

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 14-10-02 14:17

"Rune Jensen" <Rune@jensen.mail.dk> wrote in news:3da9612b$0$79644
> [...]

> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en

Hej Rune,

det lyder som om du ikke har skrive-rettigheder på den folder hvor din
Access-base ligger. Det sker tit her på mit arbejde, at driftsteamet
opretter en folder og giver adang til mig. Når jeg efterfølgende kommer og
begynder at lave undermapper (især /data hvor min access-base ligger) så er
der ikke rettigheder til at skrive i basen. Jeg må efterfølgende refreshe
rettighederne på de underliggende mapper før det virker. Det er altså et
NTen adgangsrettigheder som blokerer - ikke ASP eller basen. Prøv det.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk