Ny post i tekstfil
Fra : Jensen

Dato : 13-10-02 09:24

Jeg har en simpel database bestående af en kommasepareret fil. Jeg har ingen
problemer med at vise eksisterende poster i denne fil på en ASP side. Men
jeg har også behov for at tilføje nye poster i tekstfilen. Er det korrekt at
Microsoft ODBC tekst-driveren ikke kan tilføje, redigere og slette poster i
en tekstfil?

Hvis svaret er, at det ikke kan lade sig gøre, hvordan kommer jeg så omkring
problemet? Kan det passe, at man kan åbne en ny fil med FileSystemObject og
CreateTextFile, og skrive til denne med WriteLine kommandoen? Kan man på
denne måde læse samtlige poster fra den oprindelige tekst-fil og skrive
disse (plus den nye post) til en ny tekstfil? Kan man eventuelt skrive til
den oprindelige tekstfil?

Er der andre metoder, der kan løse mit problem?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-10-02 08:26

"Jensen" <somebody@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> den oprindelige tekstfil?
>
> Er der andre metoder, der kan løse mit problem?

En enkel måde er ihvertfald at bruge filesystemobject - og så åbne filen for
"append" - da tilføjer du til den eksisterende tekst.

Jan