Lære at tale russisk ?
Fra : mj606

Dato : 13-10-02 08:35

Vi har nogle bekendte der efter mange års prøven endelig har fået
mulighed for at adoptere et russisk barn , nu er de meget intereseret i
at lære russisk, så sad vi hjemme og snakkede om den gode nyhed - måske
vi kan finde nogle gode råd på Kandu omkring det at adoptere et russisk
barn, at lære russisk ??? er der nogen der kan hjælpe

På forhånd tak

mj606

http://www.kandu.dk/

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 13-10-02 20:32

mj606 wrote:

> [...]
> vi kan finde nogle gode råd på Kandu omkring det at adoptere et russisk
> barn, at lære russisk ??? er der nogen der kan hjælpe

Russisk kan man lære på aftenskoler. Men det er et svært sprog at lære.
Ikke på grund af alfabetet, som man kan i hovedtræk efter en måneds tid
(afhængig af, hvor intensivt kurset er), men på grund af de mange
sprogelementer, som ikke findes på andre sprog, som danskere
sædvanligvis lærer.

Jeg havde selv russisk i gymnasiet, frem for fransk, der på det
tidspunkt var normen som andet fremmedsprog for matematikere. I 3. g
besluttede jeg mig for at tage fransk på ungdomsskolen. Det var min
vurdering, at jeg var lige god til de to sprog efter den uddannelse.
(Det gælder også i dag: jeg har i det store hele glemt dem begge to.)

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.com | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Bent Jensen

Dato : 14-10-02 22:19

Kristian Damm Jensen skrev

> Russisk kan man lære på aftenskoler. Men det er et svært sprog at lære.
> Ikke på grund af alfabetet, som man kan i hovedtræk efter en måneds tid
> (afhængig af, hvor intensivt kurset er),

Hvis man ikke går på aftenskole eller anden skole, kan man lære
alfabetet på en weekend. Det gjorde jeg.

Bent

Fra : Jacob Twisttmann Jør~

Dato : 14-10-02 08:01

mj606 <mj606.news@kandu.dk> wrote:

> måske vi kan finde nogle gode råd på Kandu omkring det at adoptere
> et russisk barn, at lære russisk ??? er der nogen der kan hjælpe

For så vidt spørgsmålet om sprogindlæring får du nok mere ud af at spørge i
dk.kultur.sprog.

XFUT etc.: dk.kultur.sprog

--
"I have always imagined that Paradise will be a kind of library" (Jorge
Luis Borges)

Fra : pizzaman

Dato : 16-10-02 21:50

Hvor I landet bor I henne?

Fra : mj606

Dato : 21-10-02 09:27

Hej håber nu det virker - Tak til Kandu for hjælpen !!

Det drejer sig om en 4 årig Hvide Russisk dreng, der nok kommer til
landet om 7 - 9 mdr. så man har lidt tid, hvor man meget gerne vil lære
lidt Russisk ( hviderussisk ) så det på den front bliver lettere og
tryggere for barnets opstart her i lille Danmark. Vi bor alle i 4700
Næstved - så er der nogen der kan hjælpe- eller har erfaring med at lære
sproget, Hviderussisk - vil vi blive meget glade for at høre fra jer.

Venlig Hilsen
mj606

http://www.kandu.dk/

Fra : Tomas O.

Dato : 22-10-02 11:57

> Hej håber nu det virker - Tak til Kandu for hjælpen !!

SNIP

Lige en rettelse.. kandu.dk har 'snablen' nede i usenet som kandu.dk ingen
indflydelse har på!

http://www.usenet.dk

Det er usenet brugere der har hulpet dig! IKKE kandu.dk!

Hilsen
Tomas usenetbruger
FUT (som kandu.dk ikke kan fordi det er noget møg) dk.snak.snik

Fra : strarup

Dato : 22-10-02 13:12

"Tomas O." skrev d. 22-10-02 11:57 dette indlæg :
> [...]
>
> Hilsen
> Tomas usenetbruger
> FUT (som kandu.dk ikke kan fordi det er noget møg) dk.snak.snik

Hej Tomas,

mht. linjen "Tak til Kandu for hjælpen !!"

var det bl.a. for at fortælle hvordan MJ606, ku' skrive til jer
derude... der findes to versioner af dette indlæg... et inde på Kandu...
-->
http://www.kandu.dk/dk/spg/7192
og et ude på nyhedsgruppen "dk.familie.barn", som er der hvor du har
læst indlægget...

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=Tc9q
9.101426%24Qk5.4418334%40news010.worldonline.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fhl
%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26q%3Dl%25C3%25A6re%2Brussisk%26
meta%3Dgroup%253Ddk.familie.barn
eller
http://www.kandu.dk/dk/news/222807/groupid/20501

mvh.

Strarup

http://www.kandu.dk/

Fra : Tomas O.

Dato : 22-10-02 13:45

"strarup" <strarup.news@kandu.dk> wrote in
SNIP

Hej

> [...]
> -->
> http://www.kandu.dk/dk/spg/7192
> og et ude på nyhedsgruppen "dk.familie.barn", som er der hvor du har

JA dr findes nu to versioner fordi hun skriver inde´fra kandu.dk som sender
hendes indlæg til usenet. De indlæg der sendes på usenet havner via
kandu.dk's snabel på websitet. Grunden til at jeg svarer på denne måde er
at det generelt irriterer mig at folks opfatelse af kandu.dk er at DE
leverer svarene når det reelt er usenetbrugere og brugere af kandu.dk.
Kandu.dk er bare en brugerflade som min nyhedslæser er det... ikke andet.
Kandu.dk leverer INGEN svar til noget overhovedet. At bruge kandu.dk er
bare at bruge en webbaseret nyhedgruppeslæser (nyhedsgrupper=usenet)

Hilsen
Tomas som Sætter FUT (opfølgning til anden gruppe som kandu-.dk STADIG ikke
understøtter *DYBT SUK* på trods af at jeg og andre usnetbrugere har
skrevet til dem desangående indtil flere gange) til dk.snak.snik

Fra : mj606

Dato : 22-10-02 18:19

"Tomas O." skrev d. 22-10-02 13:45 dette indlæg :
> [...]

> understøtter *DYBT SUK* på trods af at jeg og andre usnetbrugere har
> skrevet til dem desangående indtil flere gange) til dk.snak.snik

Pu ha...... Sikken en masse, der er blevet sat i gang her - Jeg har nu
efter at have tjekket, opdaget at jeg har sovet i timen ?, Tak til
starup - Usenetbruger.. der hjalp på vej - og ikke Kandu ????...jeg vil
dog gerne sige at jeg for mit vedkommende har haft en masse glæde af
Kandu og de informationer der til mig er viderebragt ..... via Kandu ?,
jeg kan så nu forstå at de mennesker der svarer sidder forskellige
steder +... men for en nybegynder i dette pragtfulde univers af info...
er jeg glad for at have fundet Kandu. Dog kan det ødelægge lidt af
fornøjelsen når vi gang på gang oplever og er nødt til at læse alle de "
slagsmål " der kører !!!!!!!...... Men tak for alle de svar og hjælpende
bemærkninger der kommer, de hjælper til at vi kommer videre og samtidig
blive skrappere til at bruge nettet.

MVH mj606

http://www.kandu.dk/

Fra : Tomas O.

Dato : 22-10-02 22:14

"mj606" <mj606.news@kandu.dk> wrote in
SNIP
> [...]
> slagsmål " der kører !!!!!!!...... Men tak for alle de svar og hjælpende
> bemærkninger der kommer, de hjælper til at vi kommer videre og samtidig

Du kan bruge outlook express til at læse nyhedsgrupperne direkte uden at gå
gennem webinterfacet på kandu.dk. Det vil give dig nogen tekniske fordele
såsom at være i stand til at følge en FUT til en anden gruppe som nu hvor
denne tråd er blevet offtopic (udenfor gruppens emne)

Du kan læse mere om det på http://www.usenet.dk

Hilsen
Tomas usenetbruger

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-11-02 16:38

"Tomas O." <tfo@gmx.net> writes:

> [...]
> tekniske fordele såsom at være i stand til at følge en FUT til en
> anden gruppe som nu hvor denne tråd er blevet offtopic (udenfor

En anden mulighed er programer specifikt til at laese og skrive paa
usenet, eksempelvis "Free Agent" eler "Xnews". Det kraever maaske lidt
tid at saete sig ind ind i et saadant program til usenet, men det
kommer dig til gode mange gange fremover. Som Thomas siger: Der er
masser af gode oplysnimnger at finde paa http://usenet.dk

-j

--
Janus Sandsgaard
Calle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-11-02 16:40

"Tomas O." <tfo@gmx.net> writes:

> [...]
> andet. Kandu.dk leverer INGEN svar til noget overhovedet. At bruge
> kandu.dk er bare at bruge en webbaseret nyhedgruppeslæser

Saadan! Skaegt at stoede pa en diskussion af web-brugerflader i en
nyhedsgruppe om boern. Har du unger, Thomas, eler kom du blot forbi,
fordi du fangede at der blev talt om kandu.dk?

-j

Fra : Tomas O.

Dato : 07-12-02 17:01

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote in

> Saadan! Skaegt at stoede pa en diskussion af web-brugerflader i en
> nyhedsgruppe om boern. Har du unger, Thomas, eler kom du blot forbi,
> fordi du fangede at der blev talt om kandu.dk?

jeg har skam en dreng og jeg er skam deltager i andre debatter herinde.

Brug www.google.com og se hvor meget jeg har skrevet herinde

http://groups.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-
8&as_ugroup=dk.familie.barn&as_uauthors=Tomas%20O.&lr=&hl=da

352 indlæg fra min hånd i alt foreløbig.

Tomas
FUT dk.admin.netikette