Upload af file fra client til server "webh~
Fra : Johannes Veje

Dato : 12-10-02 19:35

Jeg for forsøgt at finde noget på nettet om upload af filer men det lykkes
ikke rigtigt.
SKAL der være noget upload program på mit webhotel, eller kan man kode sig
ud af det ?

Jeg vil blive mægtig glad for et link eller en opskrift

/johs.

Fra : Thygesen

Dato : 12-10-02 20:30

"Johannes Veje" <jv@jv-data.dk> wrote in message
> [...]
> ud af det ?
>
> Jeg vil blive mægtig glad for et link eller en opskrift

Hvis du har adgang til komponentet aspSmartUpload, så kan du finde et på
denne adresse: http://cht.dk/download/

Hvis ud ikke har adgang til ovenstående kan du bruge scripting.dictionary og
Scripting.FileSystemObject, hvis du har adgang til det.

Mvh. Christoffer Thygesen

Fra : Johannes Veje

Dato : 12-10-02 20:46

> [...]
og
> Scripting.FileSystemObject, hvis du har adgang til det.

Jeg har fundet ud af at det er noget der hedder dundas upload jeg har adgang
til...
og på deres hjemmeside er der følgende kode:

<%
'create an instance of the Upload control
Set objUpload = Server.CreateObject ("Dundas.Upload.2")
'save uploaded files to disk and populate the Form and Files collection
properties
objUpload.Save "c:\temp\"

'simply output the content type of all uploaded files
For Each objFile in objUpload.Files
Response.Write "Content type is: " & objFile.ContentType & "<br>"
Next

'output the data from each populated html form element (textboxes, select
elements, etc.)
For Each objFormItem in objUpload.Form
Response.Write "The value of the form item is: " & objFormItem.Value &
"<br>"
Next

'destroy Upload Control object
Set objUpload = Nothing
%>

og den siger desværre ikke mig ret meget, skal jeg bruge en formular til at
sende filen ind i ovenviste kode, og hvor er det så lige at filnavnet fra
formularen skal sættes ind ?

/johs.

Fra : Thygesen

Dato : 13-10-02 15:46

> [...]
at
> sende filen ind i ovenviste kode, og hvor er det så lige at filnavnet fra

Ja, du skal bruge en formular til at uploade filerne, du kan f.eks. bruge
følgende. Du skal lige ændre action, så den henviser til den side, hvor du
har indsat din kode:

<FORM METHOD="POST" ACTION="Sample1.asp" ENCTYPE="multipart/form-data">
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"><BR>
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE2" SIZE="50"><BR>
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE3" SIZE="50"><BR>
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE4" SIZE="50"><BR>
<INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Upload">
</FORM>

Mvh. Christoffer Thygesen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-10-02 20:56

"Johannes Veje" <jv@jv-data.dk> wrote
> SKAL der være noget upload program på mit webhotel, eller kan man kode sig
> ud af det ?

Du kan godt kode dig ud af det. Se f.eks. her:
<http://www.asp101.com/articles/jacob/scriptupload.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Johannes Veje

Dato : 13-10-02 17:01

Tak skal I have alle sammen.
Jeg har fået det til at virke, næsten....
Jeg kan få det til at oploade en fil til mit db bibliotek, men alle de andre
biblioteker på www kan jeg ikke få lov, jeg får et resultat:

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'
Permission denied
/Upload.asp, line 94

er det så ikke mit webhotel jeg skal have fat i ???

mvh
Johs.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-10-02 17:31

"Johannes Veje" <jv@jv-data.dk> wrote
> Jeg kan få det til at oploade en fil til mit db bibliotek, men alle de
andre
> biblioteker på www kan jeg ikke få lov, jeg får et resultat:

Du skal have skriverettigheder for at kunne oprette en fil, hvis der ikke er
en mappe i webscope på dit webhotel hvor dette er muligt så er det dem du
skal have fat i.

--
Jakob Andersen