Motorproblem
Fra : Tim Sørensen

Dato : 12-10-02 18:11

Sagen drejer sig om en 2 cylindret 2-takst motor (Mariner 25 fra 1996) som
ikke vil starte.

Tændingen er ok(motoren startede øjeblikkeligt med æter)
Tændingen er elektronisk, så der er ikke noget der kan gøres der.

Karburatoren er 100% ren+OK.

Men når jeg prøver at starte den, vil den ikke så meget som slå en skid.

Hvad kan der være galt når en motor opfører sig på denne måde?

Jeg kunne godt tænke mig at høre noget forslag på hvad jeg kan gøre.

Motoren vil som sagt gerne starte med æter, men
en sund motor skal aldrig have æter!

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Aske

Dato : 12-10-02 19:19

prøv at kontrollere tændrørene, gnistgabet skal være 0,7 mm>
venlig hilsen Aske
--------------

Fra : Tim Sørensen

Dato : 13-10-02 13:57

"Aske" <arne.jensen@newmail.dk> wrote
> prøv at kontrollere tændrørene, gnistgabet skal være 0,7 mm>
> venlig hilsen Aske

Tændrørne kan jeg ikke ændre på.
De er begge med center elektroder.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Mukker

Dato : 13-10-02 10:30

Hvis tændningen står som den skal (incl. korrekt afstand på tændrør) og
tændrørene gnister og der er kompression, så er der vel kun din
brændstoftilførsel der kan fejle noget. Bliver tændrørene våde???

Med venlig hilsen

Mikkel

Fra : Tim Sørensen

Dato : 13-10-02 13:58

"Mukker" <mukker@mail.dk> wrote
> Hvis tændningen står som den skal (incl. korrekt afstand på tændrør) og

Tændrørne kan jeg ikke ændre på.
De er begge med center elektroder.

> tændrørene gnister og der er kompression, så er der vel kun din
Kompression - masser

> brændstoftilførsel der kan fejle noget. Bliver tændrørene våde???
Jeps.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : jetp

Dato : 13-10-02 20:49

Hej

Jeg har oplevet noget af det samme.
Problemet blev løst ved at bruge helt frisk brændstof.
Jeg ved jo ikke, om dit brændstof har stået i længere tid i tanken?

Mvh Jens, Randers

Fra : Tim Sørensen

Dato : 13-10-02 22:56

"jetp" <jetp@post7.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har oplevet noget af det samme.
> Problemet blev løst ved at bruge helt frisk brændstof.
> Jeg ved jo ikke, om dit brændstof har stået i længere tid i tanken?

Mit brændstof har ikke stået i tanken længere end 2 - 3 timer

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Krammedyret

Dato : 28-10-02 10:18

hej Tim
det er sansynlig vis fordi der er kondensvand i tanken!!!
har til oplevet det med en plæneklipper der har overvinteret med Benz i
tanken.........det var en muglighed!!?
vh René m