SHG eller Multimedie Eksperten???
Fra : Andrew

Dato : 12-10-02 17:06

Hej

Jeg skal købe nye skærm og den skærm jeg indtil videre regner med at købe er
LG's FLATRON 795FT.
Skærmen koster hos SHG 2319,- og hos Multimedie Eksperten 2325,-.
Forretningerne ligger lige tæt ved hvor jeg bor, og SHG og Multimedie
Eksperten (M-E) ligger på samme vej (næsten). MEN HVILKEN af de to skal jeg
vælge at handle hos??? Der er jo ingen forskel i prisen, så jeg skal vælge
en af dem, men hvilken?
Hvilken er kendt for bedst service HVIS uheldet er ude og jeg skal have
byttet skærmen?
og generelt, hvilken er så bedst af de 2???

Mvh Anders

Fra : Jan

Dato : 12-10-02 17:43

SHG er en god forhandler, har aldrig haft vrøvl med dem..., dog kender jeg
ikke dit alterativ

Jan

Fra : Allan Nielsen

Dato : 12-10-02 17:55

M-E ser ikke lige så prof ud som SHG, selv om SHG ikke har styr på ret
meget... Handler selv begge steder. Dog mest ved SHG. Har selv købt skærm
ved M-E engang.
At Samsung så ikke laver ordenlige skræme er ikke M-E skyld.

Allan

Fra : .:J:.

Dato : 13-10-02 11:02

SHG fuskede mig for 500,- uden jeg fik noget ! Havde fået to produkter,
begge sendt retur. De pååstod de ikke havde fået dem tilbage. FUSKERRØVE

Fra : Henning

Dato : 13-10-02 20:19

On Sun, 13 Oct 2002 12:01:48 +0200, ".:J:." <nejtaktilspam@tis.dk>
wrote:

>SHG fuskede mig for 500,- uden jeg fik noget ! Havde fået to produkter,
>begge sendt retur. De pååstod de ikke havde fået dem tilbage. FUSKERRØVE

Du havde vel en kvittering, hvorefter P&T kunne efterlyse dem?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-10-02 18:31

"Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
have
> byttet skærmen?
> og generelt, hvilken er så bedst af de 2???

Har selv handlet ved SHG en del gange, men hvis man får problemer, så er
de ikke flinke og hjælpsomme. Det er der flere der har oplevet (også mig
selv).

Om Multimedie Eksperten er bedre i service det ved jeg ikke, men tror
ikke de er værre end SHG.

mvh Bernhard

Fra : Claus Christensen

Dato : 12-10-02 18:47

Det er vel smag og behag fra hver person hvem der er best.
Nogen kan som forsk. lide Rød Pølser med sennep og ketchup mens andre kun
vil ha remulade
hmm tror snart mine sprænger
mvh claus

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-10-02 19:03

I news:3da86004$0$18578$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
skrev Claus Christensen dette:

> Det er vel smag og behag fra hver person hvem der er best.
> Nogen kan som forsk. lide Rød Pølser med sennep og ketchup mens andre
> kun vil ha remulade
> hmm tror snart mine sprænger
Men hvis de røde pølser nu går i stykker...

SHG har nogle gode priser, men jeg kan godt tilslutte mig Berhards
erfaringer.
Har 2 gange haft bøvl med returnering af defekte varer hos shg. Sidste
gang(!) jeg handlede med dem fik de ganske enkelt fumlet mit ram væk! Først
havde de modtaget det og ville sende nyt, så havde de modtaget det men mente
ikke at det var omfattet min reklamationsret, og senest havde de slet ikke
modtaget det men tilbød venligt at sælge mig noget nyt.....

Der findes sikkert tilsvarende tilfælde fra ME, men jeg tør ganske enkelt
ikke handle ved shg mere hvilket ærger mig da de oftest er billigst. Men
skal man betale 2 gange er der vist ikke sparet noget..

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-10-02 18:57

> [...]
> byttet skærmen?
> og generelt, hvilken er så bedst af de 2???

Jeg handler meget hos SHG, og de bærer mig såmænd på hænder og fødder, selv
da uheldet var ude.
Det er i høj grad afhængigt af ens egen indstilling, hvordan man bliver
behandlet.

Jeg fik ristet en CPU, da en af mine kølerblæsere svigtede under en reboot.
Jeg fik processoren udskiftet uden problemer og uden selv at måtte til
lommerne.
Det skal siges, at jeg lod SHG samle maskinen, da jeg oprindeligt købte den.

En anden tilng er valget af skærm!

Jeg kan IKKE anbefale LG Flatron 795FT.
Jeg har selv haft en!.

Jeg kører med et triplehead-skærmsetup på et Matrox Parhelia grafikkort.
Den ene af skærmene var oprindeligt en LG Flatron 795FT. De andre 2 var en
Samsung SyncMaster 755DF og en Hansol 710A
LG'en svingede i lysstyrke, hver gang man havde haft et program åbnet.
Ikke meget, men med to skærme ved siden tydeligt.
Den blev enten 5-7 % lysere end tidligere eller tilsvarende mørkere. Den
vendte ikke tilbage til den oprindelige indstilling.
Desuden lider skærmen af de gamle trinitroners typiske fejl. nemlig det
konkave skærmbillede (Lodrette linier buer udaf mod hjørnerne)
Den LG holdt mindre end 3 uger hjemme hos mig, inden den blev skiftet ud med
endnu en Samsung SyncMaster 755DF.

Det skal da siges, at min kamerat, som jeg solgte skærmen billigt til, er
fuldt tilfreds med den.
Men han stiller heller ikke samme krav til den, som jeg gjorde.

Jeg vil meget hellere anbefale en Samsung SyncMaster 755DFX, som kan køre
højere refreshrates end LG'en, og som ikke har det konkave skærmbilled, men
bare er fladt og tilmed knivskarp over hele billedfladen.
Det kniber det osse med på LG'en.

Jeg har nu selv 2 Samsung SyncMaster 755DF skærme, og de er bare begge så
kanon gode.
Og Samsung'en er ikke dyrere end LG'en.

Evt. kan du se nærmere på en Samtron, men den vil jeg ikke garantere for
kvaliteten på.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Brian Olsen

Dato : 12-10-02 19:51

Har handlet med begge forretninger.. Den bedste service ved reklamationer er
med garanti Multimedia Experten.

SHG betyder kun problemer ved en evt. reklamation.
De har dårlig tlf. support og deres teknikere ved ikke meget.

Begge forretninger leverer hurtigt og uden problemer (har kun købt via
nettet..)

-olsen

Fra : Andrew

Dato : 12-10-02 20:06

Jeg er i lidt af et dilemmea, for jeg vil gerne have 19-tommer men samtidigt
et helt fladt billedrør, så jeg aner ikke mine levende råd.

Samsung eller LG??? Hvad er bedst rent kvalitetsmæssigt??
Skal jeg tage en 17-tommers Flatron fra LG eller en 19-tommers Syncmaster
fra Samsung (de koster det samme) ?!?!?!?!

Mvh Anders

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 13-10-02 08:02

Andrew wrote:
> Jeg er i lidt af et dilemmea, for jeg vil gerne have 19-tommer men samtidigt
> et helt fladt billedrør, så jeg aner ikke mine levende råd.
> Samsung eller LG???

Køb Samsung.

> Hvad er bedst rent kvalitetsmæssigt??

LG står for Lucky Goldstar. Har du nogensinde ejet et Goldstar fjernsyn?

Fra : Blaster

Dato : 13-10-02 10:44

> LG står for Lucky Goldstar. Har du nogensinde ejet et Goldstar fjernsyn?

Puha, snak ikke om Goldstar fjernsyn.. det er ikke de fedeste fjernsyn der
findes.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 13-10-02 19:20

<------------------>

> Puha, snak ikke om Goldstar fjernsyn.. det er ikke de fedeste fjernsyn der
> findes.
<------------------>

Men de laver faktisk nogen fine monitore til PC,

Panasonic laver nogen kanon gode videoer, men deres CDR drev var noget
skidt.... ikke alle kan være gode til det hele

Fra : Blaster

Dato : 13-10-02 20:16

Ja du har ret... men der findes stadig bedre skærme end LG til ca. samme
pris synes jeg.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 14-10-02 23:39

<---------------->
> Ja du har ret... men der findes stadig bedre skærme end LG til ca. samme
> pris synes jeg.
<---------------->
Det er jo en smags sag, mange har været utroligt glade for LG's Flattron,
har dog selv en Samsung 900NF som jeg er 100% tilfreds med

Fra : Uni Bull

Dato : 14-10-02 23:55

-=Madsen=- wrote:
> Det er jo en smags sag, mange har været utroligt glade for LG's
> Flattron, har dog selv en Samsung 900NF som jeg er 100% tilfreds med

Jeg har lige aflivet min 795FT Plus... efter kun 2½ år....
Den begyndte at sige underlige klik-lyde når den blev tænt og slukket :-/
Ellers ok skærm - uden dog at være prangende.
I dag vil jeg ikke undvære TFT - heller ikke til spil!
--
Uni Bull
København K

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-10-02 21:52

"Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk> wrote in message

> Hvilken er kendt for bedst service HVIS uheldet er ude og jeg skal have
> byttet skærmen?
> og generelt, hvilken er så bedst af de 2???

Jeg har rigtig gode erfaringer med Multimedie Experten.

Selv efter 1,5 år, da min Samsung skærm var gået i stykker.. Var de meget
venlige, og postede min fakture med post og Email... Da jeg ikke kunne finde
den, og skulle bruge den, for at få byttet min skærm hos Anovo

Også da jeg købte skærmen, fik jeg leveret den for 30 kroner.. Eller noget i
den retning.. Der var skrevet forkert fragtgebyr. Men selvfølgelig skulle
jeg ikke tage mig af det.