ahhrrgg!!!sort skærm allerede ved opstart ~
Fra : Daniel T.Pedersen

Dato : 12-10-02 13:31

En af mine venner har lige købt et gigabyte MB og en Athlon 2000+ processor
256 mb DDR ram og en ny 300w strømforsyning..

Men vi kan ikke få lortet til at virke. Computeren "starter" ved at diverse
lys og kølere går igang, men vi får intet billede frem på skærmen. Vi har
prøvet med 2 forskellige grafikkort, som begge skulle virke, men uden held.

Det er som om den starter og så kærer den bare uden der sker noget.

Er der nogle der har en ide om hvad dette kan skyldes? vi er virkelig løbet
tøre for ideer, for vi har testet strømforsyningen i en anden computer og
den skulle der ikke være noget i vejen med! ram og MB er nye.

Et andet spørgsmål, når multiplyeren er sat på autoselect på MB skal den så
køre 100 eller 133 mhz når man har en athlon 2000+? jeg mener 133, men min
ven holder på 100 mhz, og når det er hans MB er det ham der har fat i det
lange strå....

Med venlig hilsen

Daniel T. Pedersen

OBS! et lille råd - lad være med at handle i HARDnSOFT på østerfraimagsgade
på østerbro. Den første "nye" strømforsyning han købte hos dem viste sig at
være en brugt de havde forsøgt at lave uden held, hvilket kunne ses på at
garantimærket var knækket på strømforsyningen, men de havde forsøgt at
skjule det. Dårlig reklame... Så den nye er erhvervet i Zitech.

Fra : LA2

Dato : 12-10-02 13:49

Den skal stå på 133
LA2

Fra : BHS

Dato : 12-10-02 16:04

> [...]
held.

> Det er som om den starter og så kærer den bare uden der sker noget.

Hej
Jeg havde nogenlunde det samme problem med mit nye MB.
Jeg havde gjort den fejl, at jeg havde monteret for mange, af de her
messing skruer, som man sætter MB fast i kabinettet med.
Med det resultat at der skete en kortslutning.
Jeg fjernede de overflødige skruer og vupti så kørte det bare.
Mvh
Bhs

Fra : [9000] Søren

Dato : 12-10-02 20:30

> [...]
> lys og kølere går igang, men vi får intet billede frem på skærmen. Vi har
> prøvet med 2 forskellige grafikkort, som begge skulle virke, men uden

Har været ude for nøjagtig det samme med min fætters computer - Fuldstændig
de symptomer du beskriver.

> [...]
> tøre for ideer, for vi har testet strømforsyningen i en anden computer og
> den skulle der ikke være noget i vejen med! ram og MB er nye.

Ja problemet blev løst ved at smide en kraftigere psu i. Gik fra en 235W til
en 340W.
Den skulle trække et asus GF4Ti4200 + CD-rom + 2 harddiske + Celly 1.7GHz +
div. indstikskort.
Skærmen var en Samsung 17"....

Prøv evt at lån en overdrevet kraftig psu hvis du/i kender nogen der har
sådan en og se om det løser
det inden i køber endnu en ny, hvis det ikke virker ved jeg ikke hvad i skal
gøre...

Will do

/Søren

Fra : Klaus

Dato : 12-10-02 23:13

"[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> skrev i en meddelelse
> diverse
> held.

Har lige prøvet det samme med et Gigabyte bundkort. Bundkortet blev byttet
og nu kører det bare derudad.
Klaus