MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
1 xp licens 2 cpu, samme ejer.
Fra : ganic

Dato : 12-10-02 13:19

Er det muligt at installere xp på 2 maskiner som skal bruges til det
samme, en er back-up maskine.
Er det muligt at overføre opsætningen (inkl. xp) fra den ene til den
anden uden at installere fra CD.
Det er noget med aktiveringen af den samme licens. - kan det virkelig
passe at BG skal have penge for en licens mere.
ganic

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-10-02 14:39

ganic wrote:

> Er det muligt at installere xp på 2 maskiner som skal bruges til det
> samme, en er back-up maskine.

Ja, men du kan kun aktivere den ene. Det vil sige, den anden vil ophøre
med at virke, når "prøvetiden" er overstået.

> Er det muligt at overføre opsætningen (inkl. xp) fra den ene til den
> anden uden at installere fra CD.

Ja, ved hjælp af et trediepartsprogram som for eksempel Ghost.

> Det er noget med aktiveringen af den samme licens. - kan det virkelig
> passe at BG skal have penge for en licens mere.

Ja.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : ganic

Dato : 12-10-02 15:41

"Kim Ludvigsen" skrev d. 12-10-02 14:39 dette indlæg :

> [...]
ophøre
> med at virke, når "prøvetiden" er overstået.

> Ja, ved hjælp af et trediepartsprogram som for eksempel Ghost.

hej Kim,
du skriver at jeg godt kan overføre via Ghost? (er det er freeware
program)?
hvad sker der så når "prøvetiden" udløber?
Mvh
Ganic

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-10-02 15:47

ganic wrote:

> du skriver at jeg godt kan overføre via Ghost? (er det er freeware
> program)?

Nej, det er et købeprogram fra Symantec. Og jeg må nok lige korrigere
mig selv. Ghost er vist ikke så velegnet til at installere XP på
forskellige maskiner, da du så vil få problemer med drivere til diverse
hardware, ligesom XPs aktiveringsfunktion vist også vil brokke sig.

> hvad sker der så når "prøvetiden" udløber?

Du kan ganske givet finde svaret på Microsofts hjemmeside, men så vidt
jeg husker, kan du kun foretage dig én ting, når du booter første gang
efter "prøveperiodens" udløb, og det er at aktivere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : ganic

Dato : 13-10-02 16:17

"Kim Ludvigsen" skrev d. 12-10-02 15:47 dette indlæg :

> [...]
> jeg husker, kan du kun foretage dig én ting, når du booter første gang
> efter "prøveperiodens" udløb, og det er at aktivere.

hej Kim er der slet ingen mulighed for at lave en billig løsning på
dette her område.
maskinerne inderholder det samme altså back-up
mvh
ganic

http://www.kandu.dk/

Fra : Preben Andersen

Dato : 13-10-02 17:00

"ganic" <ganic.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> dette her område.
> maskinerne inderholder det samme altså back-up

Hvorfor vil du have din backup på en anden maskine? Hvis du sætter en ekstra
harddisk i din maskine, kan du købe en billig RAID-kontroller og køre RAID
1, så får du en nøjagtig kopi af din disk, og du behøver slet ikke at
spekulere på licenser etc.
Hvis du så anbringer den ekstra disk i en skuffe, kan du lægge den i en
boks, når du ikke er hjemme, eller du kan tage den med dig. Du sparer en
ekstra maskine og en hel del plads, var det ikke noget?

mvh
Preben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-02 17:09

ganic wrote:

> hej Kim er der slet ingen mulighed for at lave en billig løsning på
> dette her område.
> maskinerne inderholder det samme altså back-up

Nu er jeg ikke helt sikker på, hvad du mener med backup-maskine, men
hvis du ikke bruger maskine nummer to til andet end at opbevare kopi af
dine data på maskine et, behøver du vel ikke have Windows XP på dem
begge?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : ganic

Dato : 13-10-02 22:02

"Kim Ludvigsen" skrev d. 13-10-02 17:09 dette indlæg :

> [...]
af
> dine data på maskine et, behøver du vel ikke have Windows XP på dem

hej kim,
meninger er at der skal kunne arbejdes på begge maskiner og holde dem up
tp date samtidig, så det ville være fedest vist de var synkrone.
men det lader til at det ikke er lige til, hvis en ekstra licens skal
undgås.

Mvh
Morten

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-02 22:13

ganic wrote:

> [...]
> tp date samtidig, så det ville være fedest vist de var synkrone.
> men det lader til at det ikke er lige til, hvis en ekstra licens skal

Nej, det kræver helt klart to licenser af såvel styresystem som de
programmer du installerer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : ganic