Problemer med installation gennem netværk
Fra : Filip Skjerning

Dato : 12-10-02 12:47

Hej.
Hvis jeg downloader et program til min stationære computer, kan jeg ikke
installere programmet på min bærbare computer gennem netværk fra den
stationære. Jeg er nødt til også at downloade programmet direkte til den
bærbare, før det virker - hvilket jo er ret irriterende.

Når jeg vil installere via netværket, går programmet kun lige i gang med at
pakke ud og så kommer der en fejlmeddelelse om, at en af pakkerne er i
stykker (eller noget i den retning). Jeg har prøvet det med en del
forskellige programmer efterhånden.

Begge maskiner kører Win 98.

--
Venlig hilsen

Filip Skjerning
http://www.skjerning.net

Fra : Calle.

Dato : 12-10-02 15:28

Filip Skjerning wrote:
> [...]
> pakkerne er i stykker (eller noget i den retning). Jeg har prøvet det
> med en del forskellige programmer efterhånden.

Den fejl har jeg også haft. Det viste sig at det var det ene netkort der var
defekt. Jeg kunne også godt se mapper og det hele.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Filip Skjerning

Dato : 12-10-02 16:40

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Den fejl har jeg også haft. Det viste sig at det var det ene netkort der
var
> defekt. Jeg kunne også godt se mapper og det hele.

Jeg har heller ingen problemer med at flytte filer mellem computerne eller
arbejde på fx dokumenter på den anden computer. Ejheller har jeg problemer
med at printe via netværket. Det er kun ved installation af programmer, jeg
har det omtalte problem.

- Filip

Fra : Calle.

Dato : 12-10-02 16:57

Filip Skjerning wrote:
> [...]
> jeg problemer med at printe via netværket. Det er kun ved
> installation af programmer, jeg har det omtalte problem.

Det var det også hos mig. Hos mig var det netkortet på den maskine der har
filerne liggende.

--
Automatik Mekaniker
Calle