Prog. for å måle signalstyrke til Orinoco ~
Fra : Jan Martin Grindheim

Dato : 12-10-02 08:29

Ka slags prog. kan eg bruke på min Orinoco BG-2000 for å måle signalstyrke?

Har prøvd mange prog. som ikkje virker på BG-2000.
Ingen prog. for dette følgde med, på CD plata, som eg kunne sjå. Er
taknemlig for tips.

Jan Martin Grindheim
--
jgrindhe@ibmc2i.net
(fjern bokstavene "ibm" for å få en

<URL:http://home.c2i.net/jan.martin.grindheim/>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-10-02 10:17

"Jan Martin Grindheim" <grindheim@sensewave.com> wrote in message
> Ka slags prog. kan eg bruke på min Orinoco BG-2000 for å måle
signalstyrke?

Har du prøvet programmet "network stumbler" http://www.netstumbler.com/

Det installere man på clienterne. Så skulle den gerne finde din wireless
gateway, og vise signalstyrke... DU kan få en fin graf over signalstyken.

JEg ved dog ikke om den virke på netop din(e) klienter

Fra : Jan Martin Grindheim

Dato : 12-10-02 12:33

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i melding
> [...]
> gateway, og vise signalstyrke... DU kan få en fin graf over signalstyken.

Var ute etter et prog, for å måle signalstyrken frå basen. ( prog til BG-
2000 ) vis dwtte går an.

Jan Martin Grindheim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-10-02 12:46

> Var ute etter et prog, for å måle signalstyrken frå basen. ( prog til BG-
> 2000 ) vis dwtte går an.

Jeg forstår ikke hvad det er du vil.

Fra : Jan Martin Grindheim

Dato : 12-10-02 13:24

> "Jan Martin Grindheim" <grindheim@sensewave.com> wrote in message

BG-

> Jeg forstår ikke hvad det er du vil.

Eg ønsker å måle signalstyrken på clienterne, frå min base som er ein
Orinoco BG-2000.

Har lastet ned programet network stumbler, og skal prøve dette.

Jan Martin Grindheim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-10-02 13:52

> Eg ønsker å måle signalstyrken på clienterne, frå min base som er ein
> Orinoco BG-2000.

Jeg tror kun du kan måle den anden vej. Altså måle signalstyrken fra
Accesspointet på klienterne..

Men det er vel også det, der er det vigtige.

> Har lastet ned programet network stumbler, og skal prøve dette.

Dette program, kan se signalstyrken fra accesspointet.

Fra : Arne Keller

Dato : 12-10-02 23:53

On Sat, 12 Oct 2002 07:28:39 GMT, "Jan Martin Grindheim"

Start Client Manager

Vælg Advanced

Vælg link test

Her har du alt hvad du behøver.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Jan Martin Grindheim

Dato : 13-10-02 08:11

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i melding

> Start Client Manager
>
> Vælg Advanced
>
> Vælg link test
>
> Her har du alt hvad du behøver.

Client Manager får eg ikkje kjørt på Orinoco BG-2000.

Jan Martin Grindheim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-10-02 11:02

> Client Manager får eg ikkje kjørt på Orinoco BG-2000.

Nej du kan jo ikke køre et sådan program fra accesspointet.. Men du kan da
se dækningen, som kommer fra din Orinoco BG-2000

Fra : Jan Martin Grindheim

Dato : 13-10-02 12:38

> "Jan Martin Grindheim" <grindheim@sensewave.com> wrote in message

> Nej du kan jo ikke køre et sådan program fra accesspointet.. Men du kan da
> se dækningen, som kommer fra din Orinoco BG-2000

Prog. på Orinoco BG-2000 ?
Eller prog.på selve klientene.

Beklager eg er vist helilt grøn på dette.

Jan Martin Grindheim

Fra : Arne Keller

Dato : 13-10-02 20:18

On Sun, 13 Oct 2002 07:11:08 GMT, "Jan Martin Grindheim"
<grindheim@sensewave.com> wrote:

>"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i melding

>signalstyrke?

>Client Manager får eg ikkje kjørt på Orinoco BG-2000.

Det er denne box du har ?
http://www.orinocowireless.com/template.html?section=m59&page=3199&envelope=95

Har du ikke Orinoco client manager installeret på din PC ?
Den kan downloades fra samme side.