TDC ADSL uden fastnet - MIN BARE R...!?!
Fra : Nicolai

Dato : 12-10-02 02:49

Jeg citerer fra
http://internet.opasia.dk/netexpress/artikel.php?id=43278&dogtag=opasia_bred
baand

'Har du ikke behov for et telefonabonnement (fastnet), enten fordi du
udelukkende benytter mobiltelefon eller bare ikke har brug for en
telefonforbindelse, kan du også bestille NetExpress ADSL hos TDC Internet.
Det kræver imidlertid en såkaldt "bærelinie". Prisen for en Bærelinie til
ADSL er 351 kr. pr. kvartal samt 950 kr. i oprettelse. Kontakt kundeservice
på tlf. 80 80 80 31 for yderligere info samt bestilling af NetExpress ADSL
og/eller en Bærelinie til ADSL. '

!!!

351 i kvartalet, er det ikke det samme som det koster at have en telefon hos
dem? - Her troede jeg lige jeg skulle skifte :(

(En forhåbentlig snart EX-tiscali kunde, der løber fra et firma der på trods
af et fremragende produkt er på vej i døden)

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Hans

Dato : 12-10-02 04:15

"Nicolai" <sorry@nospam.dk> wrote in message
> [...]

hos
> dem? - Her troede jeg lige jeg skulle skifte :(

TDC har skam et meget stort lager af både gynger og karuseller, og de bliver
flittigt benyttet.

Du troede da vel ikke.... kun adsl, intet abonnement...351kr.
billigere....Høh... nej vel?

--
mvh, hans

Fra : Nicolai

Dato : 12-10-02 10:00

> [...]
bliver
> flittigt benyttet.
>
> Du troede da vel ikke.... kun adsl, intet abonnement...351kr.

Jeg gik ud fra jeg kunne få noget i samme prisklasse som min 645 for 1mbit
hos Tiscali.
Er jeg helt dum? (som du hentyder til)

For 351 xtra per kvartal er det jo billigere at sige ja tak til fastnet (det
er vel samme pris?)

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-10-02 10:36

On Sat, 12 Oct 2002 11:00:13 +0200, "Nicolai" <sorry@nospam.dk> wrote:

>Jeg gik ud fra jeg kunne få noget i samme prisklasse som min 645 for 1mbit
>hos Tiscali.

Det kan du da også. Her er de tilbud fra hver udbyder der kommer
tættest på det du har nu.
(Abonnementspriserne for en evt. telefonlinje har jeg indregnet i
prisen):

Cybercity:
1024/512 Kbit/s 695 kr. (ekskl. telefon)

Tele2:
1024/256 Kbit/s 639 kr. (inkl. telefon)

TDC Internet (Netexpress):
1024/256 Kbit/s 652 kr. (med eller uden telefon)

Telia:
2048/512 Kbit/s max. 748 kr. (inkl. telefon)

Teledanmark (BB|ADSL):
1024/512 Kbit/s 809 kr. (inkl. telefon)

/Jarlskov

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-10-02 10:40

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> wrote in message
> Telia:
> 2048/512 Kbit/s max. 748 kr. (inkl. telefon)

Bemærk, at Telia jo levere OP til 2/0,5 Mbit

Hvis kobberet ikke tilladere mere end 256/128, kører modemmet ikke hurtigere

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-10-02 11:27

On Sat, 12 Oct 2002 11:40:10 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Hvis kobberet ikke tilladere mere end 256/128, kører modemmet ikke hurtigere

....og så kan man bare meddele at man ikke ønsker produktet alligevel.

(Desuden har den oprindelige spørger jo ihvertfald kobber der kan
trække 1mbit).

/Jarlskov

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-02 12:40

On Sat, 12 Oct 2002 12:26:54 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>(Desuden har den oprindelige spørger jo ihvertfald kobber der kan
>trække 1mbit).

Men han kan dog ikke være sikker på at bibeholde samme kobber hele
vejen, ved operatør skift,,,

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 12-10-02 12:49

Ivar Madsen <> wrote in news:hf2gqu8iqh3bj88nc85d4rbhuss304ad6d@4ax.com:

> Men han kan dog ikke være sikker på at bibeholde samme kobber hele
> vejen, ved operatør skift,,,

Det gør han ret sikkert :)

Fra : LBC

Dato : 12-10-02 15:10

On Sat, 12 Oct 2002 11:40:10 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Bemærk, at Telia jo levere OP til 2/0,5 Mbit
>
>Hvis kobberet ikke tilladere mere end 256/128, kører modemmet ikke hurtigere

Nej og derfor kan man heller ikke tillade sig at brokke sig hvis det
lige pludslig kører _meget_ langsomt

Lars

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-10-02 15:26

On Sat, 12 Oct 2002 16:10:14 +0200, LBC <lars@sweetpie-remove.dk>
wrote:

>Nej og derfor kan man heller ikke tillade sig at brokke sig hvis det
>lige pludslig kører _meget_ langsomt

Tro mig når jeg påstår, at Telia vil komme ud for kunder der er
support tunge, fordi deres kobber bliver forringet, og ikke længer kan
klare 2Mbit,,,

Fra : Allan Joergensen

Dato : 12-10-02 12:19

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote:

> Telia:
> 2048/512 Kbit/s max. 748 kr. (inkl. telefon)

For at rette evt. misforståelse (ikke hos dig Lasse).

Telia:
2048/512 Kbit/s max. 748 kr. (med eller uden telefon)

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Michael, you wouldn't believe it." - Sinclair

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-02 12:39

On Sat, 12 Oct 2002 11:36:22 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>TDC Internet (Netexpress):
>1024/256 Kbit/s 652 kr. (med eller uden telefon)
>Teledanmark (BB|ADSL):
>1024/512 Kbit/s 809 kr. (inkl. telefon)

Mener du det alvorligt?
DKK 652 ,00 for NE incl det nødvendige telefon abb. hvad enten de
kalder det telefonabb. eller bærelinie (til samme pris)
Mens BB koster DKK 809,00 incl. telefon.

Hvis det er tilfældet, så skal jeg da tilbage til NE, selvom jeg
mister min fede IP,,, (det er jo alivevel kun de ægte nørder der
intersere sig for hvad man har af IP)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-10-02 12:47

<Ivar Madsen> wrote in message

> Mener du det alvorligt?
> DKK 652 ,00 for NE incl det nødvendige telefon abb. hvad enten de
> kalder det telefonabb. eller bærelinie (til samme pris)
> Mens BB koster DKK 809,00 incl. telefon.

Se på Upload

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-02 12:51

On Sat, 12 Oct 2002 13:47:09 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

><Ivar Madsen> wrote in message

>Se på Upload

Ja det opdagede jeg da jeg begyndte at regne efter.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-10-02 13:24

Sat, 12 Oct 2002 13:38:54 +0200, skrev Ivar Madsen <>:

>Mener du det alvorligt?
>DKK 652 ,00 for NE incl det nødvendige telefon abb. hvad enten de
>kalder det telefonabb. eller bærelinie (til samme pris)
>Mens BB koster DKK 809,00 incl. telefon.

Med dobbelt så højt upload i dette eksempel.

Priserne på Netexpress og Bredbånd er stort set ens for identiske
forbindelser.

Netexpress:
http://internet.opasia.dk/netexpress/artikel.php?index_id=11

Bredbånd:
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2539.htm

Fra : Nicolai

Dato : 12-10-02 18:15

> TDC Internet (Netexpress):
> 1024/256 Kbit/s 652 kr. (med eller uden telefon)

+ Bærelinje ik?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-10-02 18:33

On Sat, 12 Oct 2002 19:14:54 +0200, "Nicolai" <sorry@nospam.dk> wrote:

>+ Bærelinje ik?

Med telefon eller med bærelinie.
Bærelinie er TDC's tåbelige omgåelse af at de ikke må binde de to
produkter sammen.

Fra : Nicolai

Dato : 12-10-02 18:40

> Med telefon eller med bærelinie.
> Bærelinie er TDC's tåbelige omgåelse af at de ikke må binde de to
> produkter sammen.

Det var et jeg frygtede... og Telestyrelsen kan vel intet sige til den?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-10-02 18:55

On Sat, 12 Oct 2002 19:39:31 +0200, "Nicolai" <sorry@nospam.dk> wrote:

>Det var et jeg frygtede... og Telestyrelsen kan vel intet sige til den?

Tja, jeg mener ikke at den er helt fin i kanten, men prøv at klage

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-10-02 19:09

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Tja, jeg mener ikke at den er helt fin i kanten, men prøv at klage

Vilkårene er formuleret således:
"Det er en forudsætning for abonnementsaftalen, at der findes en
accessforbindelse frem til installationsadressen, og at TDC Internet har
indgået aftale med den pågældende udbyder af ac-cessforbindelsen om
fælles
udnyttelse heraf. En accesslinie kan f.eks. bestå i en ISDN-forbindelse
eller en PSTN-forbindelse. Hvis kunden ikke i forvejen har adgang til en
accessforbindelse frem til installationsadressen, tilvejebringer TDC
Internet en ac-cessforbindelse. TDC Internet er berettiget til at
opkræve
mer-betaling for abonnement på NetExpress ADSL, hvis TDC Inter-net
tilvejebringer accessforbindelsen."

Det svarer til at et postordrefirma kræver at du aftager en ydelse fra
Post Danmark når du vil købe et produkt fra firmaet.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-10-02 19:20

On Sat, 12 Oct 2002 20:09:08 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>accessforbindelse frem til installationsadressen, og at TDC Internet har
>indgået aftale med den pågældende udbyder af ac-cessforbindelsen om

Kan man så have telefoni andre steder end TDC og NE hos TDC på samme
kobber?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-10-02 19:38

> Kan man så have telefoni andre steder end TDC og NE hos TDC på samme
> kobber?

Ja, hvis der er indgået en aftale. Pt er der vist ikke andre end TDK,
men det skulle være på vej

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-10-02 19:59

On Sat, 12 Oct 2002 20:38:28 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Ja, hvis der er indgået en aftale.

Det er jo det der stod i det du skrev før

>Pt er der vist ikke andre end TDK,
>men det skulle være på vej

OK, man kan ikke forvente at det er på plads før der kommer et krav om
det, ting tager tid, bare det ikke tager så lang tid, at der er tale
at tiden bliver trukket ud, for at træke tiden ud,,,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-10-02 00:34

> OK, man kan ikke forvente at det er på plads før der kommer et krav om
> det, ting tager tid, bare det ikke tager så lang tid, at der er tale
> at tiden bliver trukket ud, for at træke tiden ud,,,

Skulle der komme krav om yderligere aftaler? Det tror jeg ikke.
Så vidt jeg ved er de aftaler der er på vej ganske frivillige og
resultatet af et ønske hos TDC Internet om at kunne sælge ADSL til
gensolgte kunder

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Nicolai

Dato : 12-10-02 20:38

> Det svarer til at et postordrefirma kræver at du aftager en ydelse fra
> Post Danmark når du vil købe et produkt fra firmaet.

Ja - hvis de så bare tog 1000,- for oprettelsen, så var det fair, men
kvartalsleje min bare :(

jeg har stadig ingen andre muligheder end min nuværende...

Fra : TBC

Dato : 12-10-02 23:04

"Nicolai" <sorry@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - hvis de så bare tog 1000,- for oprettelsen, så var det fair, men
> kvartalsleje min bare :(
>
> jeg har stadig ingen andre muligheder end min nuværende...

....Velkommen i klubben !

Jeg lurer dog gevaldigt på Telia's løsning (bor ca 30 m fra
telefoncentralen) men skal lige lure deres ping statestikker efter i sømmene
først. (kun set skuffelser hidtil) - Det VIL dog blive mig dyrere med det
forbandede tvungne fastnettelefon abbonement, men også hurtigere end den
konfiguration jeg har nu (512/512 modem)

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-10-02 06:53

On Sun, 13 Oct 2002 00:04:27 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>Jeg lurer dog gevaldigt på Telia's løsning (bor ca 30 m fra
>telefoncentralen) men skal lige lure deres ping statestikker efter i sømmene
>først.

Lur også først lige på deres bogholderisystem, de skulle have skiftet
det ud, men med det gamle havde de ekstremt dårligt styr på der der
med at sende regninger ud. Jeg tør ikke blive kunde hos Telia før de
har bevist at de har fået styr på det.

Fra : TBC

Dato : 13-10-02 23:44

> [...]
> det ud, men med det gamle havde de ekstremt dårligt styr på der der
> med at sende regninger ud. Jeg tør ikke blive kunde hos Telia før de

Det er jeg nu ikke bange for, jeg er pt hos Tiscali så den slags er jeg fra
tidligere tider vant til. Telia har svjv ligefrem betalingsservice, så det
kan kun være bedre end det jeg er vant til mht generende regninger der
kræver interaktion.

Næ, ping is paramount for mig ....derfor er det min første, største og
eneste bekymring. Jeg er nærmere bange for af økonomiske overvejelser at
miste min suveræne ping på 7-15 ms ved evt skift til et andet produkt.

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-10-02 00:36

"Nicolai" <sorry@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har stadig ingen andre muligheder end min nuværende...

Er du slet ikke glad for at TDC har valgt at installere ADSL-udstyr på
din central selvom alle andre ikke tror der er penge i det?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : TBC

Dato : 13-10-02 03:14

> "Nicolai" <sorry@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er du slet ikke glad for at TDC har valgt at installere ADSL-udstyr på
> din central selvom alle andre ikke tror der er penge i det?

Det kender jeg end del der er ! ....Og det er noget at det der tjener TDC
til pris og ros !

Men i Nicolai's tilfælde forstår jeg det nu som sådan at han mener at der
økonomisk ikke er noget tiltalende alternativ til hans nuværende Tiscali
1024/512 med Router til 645,- kr ihvertfald i TDC's tilfælde i særlig grad
pga politikken med "bærelinje" hvilket ingenlunde tjener TDC til pris og
ros, og som gør TDC løsninger ca 117 kr dyrere end stort set alt andet hvis
man som forbruger ikke vil spilde penge på en fastnet telefon, eller endnu
værre gøres til grin med "bærelinje" afgiften. I Nicolei's tilfælde vil en
lignende TDC løsning (BB 1024/512) endog være ca 162 kr dyrere om måneden,
idet hans nuværende udbyder er billigere end de fleste mht upload.

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Nicolai

Dato : 12-10-02 22:30

Hvem videresender til TV2, så de kan fortsætte deres indlæg fra tidligere på
ugen?

Fra : TBC

Dato : 12-10-02 22:58

> Med telefon eller med bærelinie.
> Bærelinie er TDC's tåbelige omgåelse af at de ikke må binde de to
> produkter sammen.

Hvorledes er det en omgåelse af at de ikke må binde de 2 produkter sammen ?
....Det er da nærmere en grim usympatisk måde at fortælle at man ikke er
interesseret i ADSL kunder der ikke også ønsker fastnet telefon !

Men nuvel, såfremt "bærelinje" begrebet også skulle gælde for delte
kobberbar (det har jeg dog end ikke, selv om det godt nok er TDC det handler
om, fantasi til at forestille mig)... Så ville det jo være en slags
straffegebyr for dem der ikke vil skifte deres fastnettelefon til TDC. Folk
der sidder på centraler hvor kun TDC leverer ADSL straffes eller tvinges
altså i praksis for ikke at have eller til ikke at ville skifte til TDC som
fastnettelefonudbyder. Det ville være et glimrende eksempel på at TDC i ånd
aldrig har forladt monopoli ånden.

Er man fastnettelefon kunde hos en anden udbyder end TDC gør det da blot
TDC's ADSL løsninger langt mere uinteressante end konkurerende ISP'eres
produkter idet TDC's løsning så er omkring 117 kr dyrere end alle andre man
måtte have adgang til. - Hvad er det liige ideén skulle være i det ???

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-10-02 00:39

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> Men nuvel, såfremt "bærelinje" begrebet også skulle gælde for delte
> kobberbar

Hvad mener du?

> Det ville være et glimrende eksempel på at TDC i ånd
> aldrig har forladt monopoli ånden.

Samtlige selskaber forsøger at beholde deres kunder. At TDC er
aggressive i konkurrencen er jo netop indikation på at man ikke længere
hviler på monopolet.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : TBC

Dato : 13-10-02 03:33

> "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad mener du?

At SÅFREMT "bærelinje" begrebet også skulle gælde for delte
kobberbar .....dvs såfremt det skulle gælde hvis man havde/kunne have f.eks
Orange som Fastnettelefon udbyder og TDC som ISP til ADSL. Men som jeg
skriver har jeg "dog ikke [..] ,selv om det godt nok er TDC det handler om,
fantasi til at forestille mig" det skulle være tilfældet at man i et sådant
tilfælde så skulle betale for "bærelinje" til ADSL delen

....Det er derfor jeg snarere mener om "bærelinje" politikken at "...Det er
da nærmere en grim usympatisk måde at fortælle at man ikke er interesseret i
ADSL kunder der ikke også ønsker fastnet telefon !" ...Man ser jo ikke
noget "bærelinje" gebyr hos CC eller Tiscali selvom man ikke har fastnet
telefon. (og de endog betaler deres leje af kobber til TDC)

> Samtlige selskaber forsøger at beholde deres kunder. At TDC er
> aggressive i konkurrencen er jo netop indikation på at man ikke længere
> hviler på monopolet.

Udfra din premis er dit udsagn sandt, men udfra den anden, og den der i
denne sammenhæng er væsentligt nemmelig fra forbrugerens vinkel, er det jo
netop det "bærelinje" politikken søger: at man skal "straffes" hvis man ikke
vælger TDC som fastnettelefon operatør.

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-10-02 09:40

> man skal "straffes" hvis man ikke
> vælger TDC som fastnettelefon operatør.

Ja, og det vil jo slet ikke give mening i en monopol-situation.
Jeg forstår ikke hvorfor du bringer monopoli ind i billedet

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : TBC

Dato : 14-10-02 00:13

> "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, og det vil jo slet ikke give mening i en monopol-situation.
> Jeg forstår ikke hvorfor du bringer monopoli ind i billedet

Så er det fordi du ikke forstår min premis. Vi taler fortsat fra hvert
verdenshjørne, med hver vores premisser som jeg tidligere påpegede.

Når kunden "straffes" for ikke at ville have telefon hos TDC, opleves det af
denne som om TDC vil have og ligefrem mener sig berettiget til at skulle
have patent eller monopol på at skulle have det hele. (Og nej, jeg mener
ikke at TDC har et reelt patent lige så lidt som et monopol)

- Jeg forstår godt hvad du mener på basis af DIN premis (det har jeg
allerede givet udtryk for). Jeg er heller ikke i tvilv om at det hanlder om
at komercialismen kan vise sit grimmeste ansigt ifht kunden på basis af den
magtposition/overlegne position TDC har på markedet, hvis man går ind og ser
mere objektivt på det.

Det eneste "problem" TDC sådan koldt og kynisk set har, er det for dem
egentligt ganske ubetydeligt PR relaterede problem de har, ifht den lille
ubetydelige gruppe de skider så højt og flot på, nemmelig dem der ikke
ønsker telefon, men gerne vil have ADSL. - Det er os som kunder der er de
eneste der sidder med et reelt problem på bagrund af den politik der føres
fra TDC's side. - Mit gæt er iøvrigt at vi bliver flere og flere.

Ps. I øvrigt interessant at du medgiver at kunden skal "straffes"

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : N/A

Dato : 14-10-02 07:15

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-10-02 07:15

> [...]
skulle
> have patent eller monopol på at skulle have det hele.

OK. Jeg kan ikke se hvordan det adskiller sig fra alle andre
konkurrerende firmaer, men det er nok bare mig.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 14-10-02 08:57

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Ja, og det vil jo slet ikke give mening i en monopol-situation.
> Jeg forstår ikke hvorfor du bringer monopoli ind i billedet

Fordi TDC har et defacto monopol, idet TDC ejer så godt som alle
nedlagte telefonkabler.

At det så måske ikke er helt fair at skyde hele skylden på TDC for, at
de udnytter de muligheder de har fået er så en anden sag, idet det er
den danske stat, der i deres iver efter at få et engangsbeløb ind på
"kontoen" også solgte selve infrastrukturen i form af telefonkabler mv.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-10-02 09:28

> Fordi TDC har et defacto monopol, idet TDC ejer så godt som alle
> nedlagte telefonkabler.

Det er vi ikke uenige om. Jeg forstår bare slet ikke hvordan en meget
konkurrence-minded politik kan rime på at firmaet har en
monopol-tankegang.
Selvfølgelig er TDC interesseret i en stor markedsandel. Det tror jeg de
fleste firmaer er.
Monopoler behøver ikke at konkurrere for at få den.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : TBC

Dato : 12-10-02 22:12

> [...]
hos
> dem? - Her troede jeg lige jeg skulle skifte :(

Jo, det er virkeligt hvad jeg kalder at holde folk for nar !

Jeg glæder mig dog til at se om det er en politik der på sidelingen
forhåbentligt også bliver ændret nu med alt den tale der er om at det skal
være slut med at kræve POTS og ADSL fra samme SP.

> (En forhåbentlig snart EX-tiscali kunde, der løber fra et firma der på
trods
> af et fremragende produkt er på vej i døden)

Jeg bliver nu hængende med det billige framragende produkt så længe det
stadig findes, og det tror jeg nu det vil blive ved med en rum tid endnu:
"Den italienske internetudbyder har netop slået en streg over 303 millioner
kroner, som det danske datterselskab skyldte. Dermed slipper det danske
selskab for at blive presset af gældsbyrde til moderselskabet"
(http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=16507)

....Ellers bliver jeg ihvertfald hængende til andre ISP'ere kan overtale mig
med en bedre deal (Bejlere er Telia, og BoomTown (TDC) hvis det med
sidstnævnte ikke var fordi jeg skulle gøres til nar med en "bærelinie" som
jo ellers er inkluderet i prisen på alle andre ADSL produkter man kan få fra
alle andre der tilbyder ADSL med eller uden POTS

TBC
Torben Bojer Christensen