Problemer med Sony Trinitron HMD-A220
Fra : \(8000\)TFB

Dato : 11-10-02 19:50

Hej!

Min skærm af model som angivet i subj. er begyndt at opføre sig underligt:

Når jeg holder et objekt med min mus og flytter dette objekt rundt på
skærmen, "buer"/udvider skærmbilledet omkring dette objekt (som fx kunne
være et mellemstort vindue).
Hvis det objekt jeg flytter endvidere er mørkt, kan jeg se at der kastes en
skygge som fylder hele objektets højde og hele skærmens bredde.

Nogen som har en ide om hvad dette skyldes?

Nogen, der ved om Sony giver fabriksgaranti (altså som overskrider det ene
år som var gældende garanti ved skærmens købsdato 30/11 2000 D'OH!)

Fra : René Jensen

Dato : 11-10-02 20:42

(8000)TFB wrote:
> [...]
> skygge som fylder hele objektets højde og hele skærmens bredde.
>
> Nogen som har en ide om hvad dette skyldes?

Det lyder nu mere som et eller der er blevet installeret med Windows,
men jeg kan nu godt tage fejl.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-10-02 21:50

"(8000)TFB" <t.fibaek.bertel@(fjerndette)mail1.stofanet.dk> wrote

> [...]
en
> skygge som fylder hele objektets højde og hele skærmens bredde.
>
> Nogen som har en ide om hvad dette skyldes?

Det lyder som enten en defekt skærm eller et defekt grafikkort.
Det er IKKE et software-problem.
Mange billige skærme har til en vis grad de problemer du beskriver, og
selvom Sony A220 ikke er i den dyreste ende af Sonys sortiment, burde den
alligevel kunne levere et ordentligt billede. At skærmbilledet buer, når du
flytter vinduer er typisk et tegn på en dårlig strømforsyning, men sammen
med de andre problemer du beskriver, ville jeg nok starte med at tjekke
skærmen på et andet grafikkort - ved samme opløsning og
opdateringshastighed.

> Nogen, der ved om Sony giver fabriksgaranti (altså som overskrider det ene
> år som var gældende garanti ved skærmens købsdato 30/11 2000 D'OH!)

Der er tre års onsite garanti på Sony-skærme. Gå ind på Sony.dk og find en
fejlmeldingsformular et sted i rodet.

mvh
Peter

Fra : \(8000\)TFB

Dato : 11-10-02 22:53

>...ville jeg nok starte med at tjekke
>skærmen på et andet grafikkort - ved samme opløsning >og
opdateringshastighed.

Det glemte jeg vist at skrive: Kører pt skærmen på et Daytona ti4200 G4
128mb ram. Problemet var også tilstede på en helt anden maskine med TNT2
Ultra.
Så det må være skræmen.

>Der er tre års onsite garanti på Sony-skærme. Gå ind >på Sony.dk og find en
>fejlmeldingsformular et sted i rodet.

Der lader nu kun til at være 1 års onsite garanti på monitors (står på
hjemmesiden). Der står intet om den øvrige (ikke-onsite) garanti.
Dog mener jeg også Sony giver 3 års garanti generelt, så jeg må vist lige
have fat i Computer City....

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-10-02 13:10

> [...]

> hjemmesiden). Der står intet om den øvrige (ikke-onsite) garanti.
> Dog mener jeg også Sony giver 3 års garanti generelt, så jeg må vist lige

Hovsa - du har ret. Onsite-garantien er kun 1 år, men Sony yder de to sidste
år som alm. indleveringsgaranti. Kontakt Sony for indleveringsinstrukser -
Computer City har ikke noget at skulle have sagt i den sag alligevel.

mvh
Peter

Fra : \(8000\)TFB

Dato : 12-10-02 22:33

> [...]
i>ndleveringsinstrukser -
> Computer City har ikke noget at skulle have sagt i den >sag alligevel.

Lige et formodentligt tåbeligt spørgsmål: men jeg er vel nødt til at gå
gennem Computer City? Sony lader ikke til at have andre direkte kontakt
muligheder end skemaet for onsite garantien på deres hjemmeside...

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 13-10-02 21:27

> [...]

> gennem Computer City? Sony lader ikke til at have andre direkte kontakt
> muligheder end skemaet for onsite garantien på deres hjemmeside...

ComputerCity har ingen garantiforpligtelser ud over hvad købeloven
foreskriver (dvs. 1 års reklamationsret.)
Alt derudover er "ren luksus", og det er derfor næppe sikkert at de vil /
kan hjælpe dig. Derfor bør du kontakte Sony. Hvis du ringer til deres
hovednummer på 43557000 er jeg overbevist om, at du vil blive dirigeret det
rigtige sted hen.

mvh
Peter