Hjælp til montering af Køler(lidt spec.)
Fra : Palle Skarby

Dato : 11-10-02 19:14

Goddag,

En lidt særpræget opgave.

Har en cpu der bbliver for varm. Har derfor fundet en kabinet blæser som jeg
vil montere ekstra i en " gammel IBM maskine " PL 300 eller GL 300 hedder
den.
Der sidder naturligvis en kabinet blæser forvejen - køre også ok.

Men jeg har en ekstra fra en gammel 486 sx 25 (kabinet blæser)

Jeg ved at den køler fint og det virker - Men pt. køre den via den gamle
psu. Altså bruger jeg 2 pt. Ikke holdbart.

Derfor vil jeg sætte den over - og trække strømen fra IBM maskinen. Og
strømen i disse maskiner har jeg aldrig pillet ved.

Derfor gerne lidt ekspert råd!

Jeg havde forestillet mig at sætte den ekstra blæser ind i de samme strøm
kabler som den anden - er det ikke ok. Eller er der noget jeg ikke har tænkt
på!????

Takker på forhånd.

--
Palle, København NV

Fra : Peter Hansen

Dato : 11-10-02 19:56

Palle Skarby wrote:

> [...]
> kabler som den anden - er det ikke ok. Eller er der noget jeg ikke har tænkt

Det er helt ok at bruge de samme strømstik.
Med ekstra kabinetblæser er det smarteste at bruge to, en der suger luft
ind på forsiden af kabinettet og en der blæser det ud på bagsiden af
kabinettet.

Peter