2 grafikkort i en pc
Fra : René Iversen

Dato : 11-10-02 16:56

Hej NG!

Jeg har tidligere lavet et indlæg omkring hvilket grafikkort jeg skulle købe
for at kunne køre med 2 skærme. Jeg blev anbefalet SIS 6326 VGA Card PCI.
Jeg har nu købt det og installeret.

Hvis jeg vælger agp i bios kan jeg ikke få begge skærme til at fungere i
windows. Hvis jeg vælger pci i bios kommer der billede på begge skærme i
windows...er det normalt?
Jeg kan endda køre musen fra den ene skærm til den anden....kool
nok...men...hvis jeg flytter fx Outlook Express over på den anden skærm
fryser hele pc'en.

Desuden er min lyd forsvundet.

Der er følgende opsætning:
Windows 2000
AGP: Aopen MX400 Geforce 2 (1280 x 1024 @ 85Hz)
PCI: SIS 6326 VGA (1024 x 768 @60Hz)

Der er ingen konflikter i enhedshåndteringen, så jeg forstår ikke hvorfor
lyden er smuttet, og hvorfor pc'en fryser.
Jeg prøvede at lave ens skærmopløsninger, hvor jeg så godt kunne flytte fra
den ene skærm til den anden, men da jeg så maksimerede vinduet frøs pc'en
igen. Mener dog også at jeg en enkelt gang har kunnet flytte et vindue,
selvom skærmopløsninger ikke var ens.

Håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg ikke har lyst til at investere i
et dualhead grafikkort.

/René Iversen

Fra : René Iversen

Dato : 11-10-02 17:08

Argh...lyden virker fint...men jeg siger ikke hvad fejlen var

Fra : David Christiansen

Dato : 11-10-02 17:35

> [...]
> selvom skærmopløsninger ikke var ens.
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg ikke har lyst til at investere i

Med hensyn til at SIS kortet skal være primær, så ja det er normalt for
nogle kort.
Jeg ved at især SIS har problemet med at de skal være Primære, ellers virker
de ikke.
Nogle kort der er ligeglade er alle Nvidia og Matrox kort

At din PC fryser kan godt have noget med SIS kortet at gøre, jeg vil
anbefale at du kører samme Hertz over hele linien og optimalt også samme
opløsning.
Du kan dog prøve at sætte det i et andet PCI slot, det er ikke sikkert det
hjælper, men måske

Mvh

David Christiansen

Fra : René Iversen

Dato : 11-10-02 18:22

"David Christiansen" <davidx@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opløsning.
> Du kan dog prøve at sætte det i et andet PCI slot, det er ikke sikkert det

Hermed gjort...samme opløsning, samme opdateringsfrekvens, samme
farvedybde...skiftet pci slot...

Jeg kan flytte fra Aopen til SIS men ikke tilbage så fryser den...

Fra : David Christiansen

Dato : 11-10-02 23:40

> Hermed gjort...samme opløsning, samme opdateringsfrekvens, samme
> farvedybde...skiftet pci slot...
>
> Jeg kan flytte fra Aopen til SIS men ikke tilbage så fryser den...

Jeg ved godt det er et dårligt tidspunkt... men jeg kan anbefale et TNT2
Ultra 64 PCI kort
Det kører helt fortrinligt med mit Geforce kort hvor de hver kører 1280*1024
i 85Hz uden nogen probelmer overhovedet, og jeg kører nogle rimeligt tunge
programmer såsom 3D studio MAX. og det er både frem og tilbage på de 2
skærme samt strukket over begge 2....

Med venlig hilsen

David Christiansen