Rhodesian Ridgeback
Fra : Ivan Nielsen

Dato : 11-10-02 16:32

Jeg har lige fået en Rhodesian Ridgeback er der nogen der ved noget om den
hunderace, jeg vil gerne vide noget om adfærd, kan den feks bruges som jagt
hund og hvordan er den som familliehund.

Ivan

ps send svar til ivan@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 11-10-02 16:40

"Ivan Nielsen" <ivan@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hunderace, jeg vil gerne vide noget om adfærd, kan den feks bruges
som jagt
> hund og hvordan er den som familliehund.

Ja undskyld men er det ikke den slags ting man finder ud af inden man
anskaffer hunden .... ???

men du kan låne bøger om denne race på biblioteket så kan du vel også
snakke med den opdrætter du har købt hvalpen af ...
hejhils fra Ami

Fra : Per, Odense

Dato : 11-10-02 17:59

I news:ao6ran$tst$1@tux.netsite.dk , skrev Anne-Marie Prange Madsen

> Ja undskyld men er det ikke den slags ting man finder ud af inden man
> anskaffer hunden .... ???

Lige min tanke, skynd dig at finde ud af om det er det rigtige valg,
det kan måske stadig gøres om??
Ikke at jeg vil fraråde racen, men den skulle jo gerne passe ind i jeres
familie.

> men du kan låne bøger om denne race på biblioteket så kan du vel også
> snakke med den opdrætter du har købt hvalpen af ...
> hejhils fra Ami

---og besøge klubbens hjemmeside:
http://www.ridgebackklub.dk/

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : Freedom

Dato : 11-10-02 18:40

> som jagt

Hvor er opdrætteren henne??? De må da kunne fortælle dig meget om denne
race....hvem eller ville være mest nærliggende;) Håber da de har fortalt jer
noget!! Ellers må du prøve via nogle som har haft sådan en fyr, jeg kender
en;))

Iben

Fra : Axelsen

Dato : 12-10-02 09:30

Lidt tåbelig at anskaffe sig en hund, og ikke vide noget om den. Men tal med
opdrætter eller lån bøger på biblioteket..

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 12-10-02 12:52

"Axelsen" <eng20@os.dk> skrev i en meddelelse
> Lidt tåbelig at anskaffe sig en hund, og ikke vide noget om den. Men
tal med
> opdrætter eller lån bøger på biblioteket..

Ja for mig at se må det bedste omgående være at tale med opdrætteren
om dette .. og måske levere hvalpen tilbage idet det jo ser ud til at
man på en eller anden måde har købt katten i sækken og i al fald
anskaffet hvalpen uden have sat sig ind i det fjerneste om
raceegenskaber .. og det må vel give anledning til at man endnu en
gang opfordrer folk til at indhente oplysninger om racen *inden * man
anskaffer hunden ...
hejhils fra Ami

Fra : Bettina

Dato : 14-10-02 08:05

"Ivan Nielsen" <ivan@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
jagt
> hund og hvordan er den som familliehund.

puhha, det er lige så det gyser ned ad rygradden. Men hvis Ivan ikke læser
her, må man jo hellere svare på hans mailadresse som han skriver.

Bettina

Fra : x Vuf x

Dato : 14-10-02 09:34

Mon, 14 Oct 2002 09:04:40 +0200, Bettina wrote:
>"Ivan Nielsen" <ivan@nielsen.tdcadsl.dk> wrote...

>puhha, det er lige så det gyser ned ad rygradden. Men hvis Ivan ikke læser
>her, må man jo hellere svare på hans mailadresse som han skriver.

Jamen kan det ikke være sådan, at han har fået smidt en hund i favnen
af en person, der ikke gider ha' den mere?
Altså en u-planlagt overtagelse.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : Bettina

Dato : 14-10-02 10:02

Bettina wrote:

> Jamen kan det ikke være sådan, at han har fået smidt en hund i favnen
> af en person, der ikke gider ha' den mere?
> Altså en u-planlagt overtagelse.

Det er da ikke usandsynligt. Jeg har skrevet en lang mail til ham. Man må jo
hellere forsøge at hjælpe, end at fordømme manden uden at kende hele
historien

Bettina

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 14-10-02 12:52

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse
> Jamen kan det ikke være sådan, at han har fået smidt en hund i
favnen
> af en person, der ikke gider ha' den mere?
> Altså en u-planlagt overtagelse.

Dette synes jeg ikke undskylder at man anskaffer en hund uden at have
sat sig ind i raceegenskaberne hos den race man anskaffer ... og
desuden mener jeg aldrig anskaffelsen af hund skal være en u-planlagt
overtagelse/anskaffelse .. idet den der i sidste instans kommer til at
betale prisen for dette uplanlagte er hunden ...
mvh Ami

Fra : x Vuf x

Dato : 14-10-02 15:45

Mon, 14 Oct 2002 13:52:22 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:
> [...]

>overtagelse/anskaffelse .. idet den der i sidste instans kommer til at
>betale prisen for dette uplanlagte er hunden ...

Der er nu mange, der overtager/redder hunde på den måde, deriblandt jeg,
og hvis min formodning er rigtig, kan man kun tage hatten af for, at han
søger oplysninger om hunderacen, for at gøre det bedste for hunden!