Bevidst port sløvning?
Fra : taag_man

Dato : 11-10-02 16:32

Hej!

Jeg har et TDC NetExpress abonnement på 1024/256 kbps. Et af mine
problemer ligger i, at hvis jeg åbner en ftp på port 21, og beder en
person om at hente en testfil på X antal mb... så ryger min ping op på
500~800 ms, og derfor går surfingen utrolig langsomt. Hvis der er to
personer der henter, ryger den op over 2000 ms.
Hvis jeg derimod åbner en ftp på port 8000, eller 9000... så, går min
ping fra 15 til 130 ms hvis en henter, og fra 130 til 200 ms hvis to
henter.

Jeg har samme problemer med andre standard porte, såsom 80 (http) 110
(pop3) osv...
Nogen der har en løsning/forklaring på problemet?

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-10-02 17:14

"taag_man" <taag_man.news@kandu.dk> wrote in message

> Jeg har et TDC NetExpress abonnement på 1024/256 kbps.

> Jeg har samme problemer med andre standard porte, såsom 80 (http) 110
> (pop3) osv...
> Nogen der har en løsning/forklaring på problemet?

Hmm, det lyder mystisk...

Bruger du nogen router på forbindelsen, i så fald hvilken?

Du skal dog aldrig regne med forhøjet ping, når der uploades meget.... Men
kender godt til pingtider på 3-4 sekunder, hos kunder der har standart
speedstreem routeren, som netexpress leves med tidligere. Hvis der up og
downloades en smugle..

Prøv evt at koble din pc direkte til nettet, via computeres netkort.. Hvis
du har Win XP, er det lige til. SÅ skal du bare oprette en PPPoE
forbindelse.. SÅ kan du evt se om det er det samme....

jeg lavede lige en hurtig test.. på min NE 1024/256 for jeg en pingtid på
ca. 220 ms når der uploadet til en FTP server på port 21