Forms, PHP og refresh
Fra : Dann Søjberg

Dato : 25-02-01 19:22

OK, subjekt er lidt underligt, men mit problem er flg.

Jeg her en form der skal add'e noget til en MySQL database og det virker
fint.

Spørgsmålet er om jeg skal bruge POST fra min form -> et php script, der
add'er eller om jeg skal bruge get -> (her er jeg lost, da jeg aldrig har
brugt det...)

Pt bruger jeg POST, der resulterer i at jeg havner på en tom side (min php
add-script side)

Jeg har 3 frames

frame1 = tom, tænk ikke på den
frame2 = shownews.php (viser indholdet af my mySQL database)
frame3 = addnewsform -> addnews.php (sender indholdet af formen til
addnews.php, der putter det i databasen)

hvordan får jeg frame2 til at opdatere efter additionen til databasen?

Jeg er ikke den største haj til html eller php, men bliver det snart

--
Med venlig hilsen Dann Søjberg

Fra : Danni Finne

Dato : 25-02-01 21:03

> frame2 = shownews.php (viser indholdet af my mySQL database)
> frame3 = addnewsform -> addnews.php (sender indholdet af formen til

> hvordan får jeg frame2 til at opdatere efter additionen til databasen?

Frames er noget ¤%#¤// - Har du overvejet at bygge det op med tabeller
istedet?

Men hvad - Du kan gøre det med noget JavaScript... prøv at spørge i
ClientSide gruppen om hvordan du opdaterer én frame fra en anden med submit
fra en form.

Du kunne måske også bruge PHP's header kommando (http://php.net/header) til
at loade din framedefinitions fil efter variablene er tilføjet til
databasen?

> Jeg er ikke den største haj til html eller php, men bliver det snart

En meget god idé IMHO er at først blive en haj til html og derefter til
PHP... Det gør alt sammen en hel del lettere.

--
Danni

Fra : Dann Søjberg

Dato : 25-02-01 21:10