Terratec DMX XFire1024
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 11-10-02 14:31

Jeg må jo nok efterhånden helt og holdent erkende, at ovenstående bare ikke
fungerer - Har prøvet rigtigt mange gange, og intet lykkes.
Det jeg så bare ikke forstår er, hvordan WinXP pro kan sige at enheden
fungerer korrekt, når jeg bare ikke kan få nogen form for lyd ud af kortet.

Mvh. Jan

Fra : Per.K

Dato : 11-10-02 15:50

"Jan Allan Andersen" <nospam_akker@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det jeg så bare ikke forstår er, hvordan WinXP pro kan sige at enheden
> fungerer korrekt, når jeg bare ikke kan få nogen form for lyd ud af

Hvis man har kommet til at vælge de drivere der hedder oem (et eller andet)
som XP foreslår går den galt, det kom jeg til.
Jeg fik også at vide at det fungerede korrekt selv om at der ingen lyd var.
Jeg lavede derpå om-install af driverne, udelukkede fra CD´en og det kom der
både engelske, tyske og hollandske drivere ud af til styring af lyd,
joystick etc.
men lyd er der ihvertfald nu.
Dog er mit kort ikke samme model som dit, men install af drivere foregår
på samme måde.

Venligst Per

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 12-10-02 00:10

"Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com> wrote in

> [...]
> styring af lyd, joystick etc.
> men lyd er der ihvertfald nu.
> Dog er mit kort ikke samme model som dit, men install af drivere

Jeg gjorde det at jeg hentede den seneste driver fra Terratec, disabled
bundkortets (ECS K7S5A) indbyggede lydkort i BIOS og installerede så den
driver jeg havde hentet.
Men som så mange gange før - ingen lyd, men der står at kortet fungerer
korrekt - Underligt synes jeg.

Mvh. Jan

Fra : Per.K

Dato : 12-10-02 05:20

> [...]
> driver jeg havde hentet.
> Men som så mange gange før - ingen lyd, men der står at kortet fungerer

Hvis du har en ledig slot, så prøv at flytte kortet og genstart.
Når så den siger at der er fundet ny hardware, instaler IKKE de drivere
du har hentet fra Terratec, men gør udelukkende install af de drivere som
findes
på original cd´en der fulgte med kortet.
Når så install foregår vælger du at bruge dem som findes på cd´en og ikke
dem som den finder på harddisken.
Så skulle det virke, det gjorde det i mit tilfælde.

Venligst Per

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 13-10-02 08:01

> [...]
> ikke dem som den finder på harddisken.
> Så skulle det virke, det gjorde det i mit tilfælde.

Det prøvede jeg at gøre med det resultat, at der åbenbart var indtil
flere filer der ikke fandtes på CD'en. Dem sprang jeg enten over eller
hentede dem fra hvad jeg stadigvæk havde liggende af den driver jeg
hentede hos Terratec. Resultatet blev i første omgang, at hver gang jeg
startede PC'en gik det godt lige indtil hvor man vælger bruger. Når jeg
så havde valgt bruger, ligegyldigt hvilken, så genstartede PC'en?????
Nå, ud med kortet igen, deable det interne lydkort i BIOS og så kunne
jeg starte ordentligt igen.

Da jeg så her til morgen ville prøve at installere de drivere jeg har
hentet hos Terratec, med det interne lydkort disabled (har jeg faktisk
ikke prøvede før), så "brækkede" PC'en sig allerede under opstart, dvs.
når man ser XP pro logo'et på skærmen?????

Jeg må jo efterhånden nok erkende, selvom det smerter mig, at mit
lydkort, der aldrig har fungeret, heller aldrig nogensinde kommer til
det.

Det der så godt kan irritere mig en smule nu er, at jeg jo sikkert har
en masse Terratec og Crystal ting liggende i systemet, og dem kunne jeg
da godt tænke mig at få ryddet ud - Aner bare ikke hvordan jeg gør.

Mvh. Jan

Fra : Per.K

Dato : 13-10-02 19:52

> [...]
> flere filer der ikke fandtes på CD'en. Dem sprang jeg enten over eller
> hentede dem fra hvad jeg stadigvæk havde liggende af den driver jeg

Fik du ikke en liste over valgfri drivere og listen bliver kortere og
kortere for
hver driver du vælger ?
Jeg valgte: Engelsk, Tysk, Fransk og Hollandsk i den rækkefølge, og aldrig
den OEM driver at den smider flere og flere med på.
Resultatet hos mig var positivt (under XP Home) både lyd etc virker 100%
Det gør godt nok at lydkortets eget kontrol panel nu er tysk, men det rør
mig ikke
for lyden kom endelig.

Venligst Per

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 14-10-02 05:25

> [...]
> Resultatet hos mig var positivt (under XP Home) både lyd etc virker
> 100% Det gør godt nok at lydkortets eget kontrol panel nu er tysk, men

Næh, der er da på intet tidspunkt mulighed for at vælge sprog på nogen måde
- Medmindre altså man starter CD'en op fra Win, uden det er fordi systemet
har fundet ny hardware. I så tilfælde kan man vælge sprog for auto-run
funktionen, men ellers ikke.

Noget lidt andet er; skulle jeg ikke kunne slette alle filer i den mappe
der hedder "cwcdata"? Så burde jeg vel kunne få ryddet ud i mine forgæves
installationer af lydkortet?

Mvh. Jan

Fra : Per.K

Dato : 14-10-02 16:16

> [...]
> der hedder "cwcdata"? Så burde jeg vel kunne få ryddet ud i mine forgæves

Det var underligt at du ikke får den valgfri liste over drivere.
Så har de sikkert sat installen anderledes op end ved mine drivere,
medmindre at
der er en fejl på din cd, det kan også tænkes.
Den står og siger at der er fundes nu hardware og at man skal vælge den/de
passende
drivere.
Der vælger jeg så at tage cd drevet med i scannen og hver gang den så finder
en ny del
på lydkortet der skal bruge en driver vælger jeg så bare dem der er på cd´en
e:drivers/win2000_xp/(sprog)/(drivernavn)
Jeg brugte så dem der lå på den/de adresser.
Det var lige til og efter genstart virkede det hele.

Venligst Per

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-02 16:18

> [...]
> driver jeg havde hentet.
> Men som så mange gange før - ingen lyd, men der står at kortet fungerer

Hej Jan
Har du husket også at slå onboard lyd chippen fra via jumper på bundkortet?
På mit k7v skal man både slå onboard fra i bios setup OG flytte en jumper.
Ellers er der ingen lyd fra pcilydkortet,selvom win siger det fungere fint.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 13-10-02 11:04

"Kobbel" <sorryspamer> wrote in

> [...]
> bundkortet? På mit k7v skal man både slå onboard fra i bios setup OG
> flytte en jumper. Ellers er der ingen lyd fra pcilydkortet,selvom win

Jeg kan slet ikke se, at der på bundkortet skulle være en jumper der har
med lyd at gøre.

Der er    Jumper 1 - Keyboard Power On Selector
       Jumper 2 - Onboard LAN LED Connections
       Jumper 4 - Clear CMOS jumper

Og så ikke flere.

Mvh. Jan