MySql brugernavn og adgangskode
Fra : Mikael Aktor

Dato : 11-10-02 13:35

Jeg har installeret MySql sammen med php og phpMyAdmin på localhost. Jeg
kan ikke huske om jeg i sin tid blev bedt om at vælge et brugernavn og
en adgangskode. Men nu er jeg der hvor jeg har lavet en database og en
tabel i phpMyAdmin og godt vil tjekke om jeg kan hive noget ud fra den.
For at få kontakt med databasen med php skal jeg bruge en kode a la:

$database = mysql_connect ("localhost", "bruger", "adgangskode");

Men hvordan finder jeg de oplysninger jeg skal bruge vedr. brugernavn og
adgangskode? Er det muligt jeg aldrig har oprettet disse, men alligevel
godt kan arbejde i phpMyAdmin og lave tabeller der (det har jeg jo gjort
uden problemer)?

/mik

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 11-10-02 22:20

In article <3da6c583$1@news.wineasy.se>, Mikael Aktor wrote:
> [...]
> adgangskode? Er det muligt jeg aldrig har oprettet disse, men alligevel
> godt kan arbejde i phpMyAdmin og lave tabeller der (det har jeg jo gjort

De står i en config fil i phpmyadmin (config.inc.php).
Hvis værdierne er tomme, har din root bruger sansynligvis et tomt
password, så prøv med mysql -u root <enter>.

Du burde dog nok oprettere specefikke brugere til specefikke ting.

--
Daniel Villfrance Pedersen
Nøgenhed til folket!