Forklaring til Netexpress guide i Linux
Fra : Greforb

Dato : 25-02-01 18:37

Jeg søger en der kan forklare mig hvad følgende betyder og hvordan jeg kan
gøre det i Mandrake Linux 7.2. Det er taget fra denne guide
http://www.koldfront.dk/staff/asjo/text/netexpres.html

Her er det jeg ikke helt fatter:

su
cp -i arch/i386/boot/bzImage /boot/vmlinuz-2.4.2
ln -sf /boot/vmlinuz-2.4.2 /boot/vmlinuz
cp -i System.map /boot/System.map-2.4.2
ln -sf /boot/System.map-2.4.2 /boot/System.map
emacs /etc/lilo.conf
/sbin/lilo
make modules_install

su betyder bare at man skifter til root right?
Resten fatter jeg ikke helt. Hvor ligger de der folders i Mandrake Linux og
hvordan kommer kommandoerne så til at se ud. Hvis en gider at skriove det,
så bliver jeg vanvittigt glad....

/Greforb

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 25-02-01 22:00

Greforb wrote:
> [...]
> /sbin/lilo
> make modules_install
>
> su betyder bare at man skifter til root right?
man su
> Resten fatter jeg ikke helt. Hvor ligger de der folders i Mandrake Linux
Jeg kender ikke mandrake, men vigtigt er at du står det rigtige sted,
når du kopierer filerne, altså i /usr/src/linux, hvis du har fulgt
vejledningen.
/boot/vmlinuz-2.4.2 og /boot/System.map er de nye stier du skal skrive
ind i din lilo!
--
MVH.
Axel