Txt fil
Fra : Henrik Holm

Dato : 11-10-02 10:53

Hej

Jeg sidder med et lille problem, jeg har en txt fil som ser nogenlunde
således ud.

123.23 234.56 44.56 345.43
998.654 23.445 2345.4 556.43

Problemet er at jeg gerne vil have lagt alle tal ind i et array, men
jeg kan ikke være sikker på antallet af tal før/efter . er det samme
for hver linie.
Er der nogen der ved hvordan jeg før splittet linierne op, så hver tal
bliver lagt ind i et array???

Henrik

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-10-02 11:20

Henrik Holm wrote in <te7dqu0rrikh4v33ppafc2813dp9nenp6o@4ax.com>:
> [...]
>
> Problemet er at jeg gerne vil have lagt alle tal ind i et array, men
> jeg kan ikke være sikker på antallet af tal før/efter . er det samme

Det er da også ligemeget. :)

> Er der nogen der ved hvordan jeg før splittet linierne op, så hver tal
> bliver lagt ind i et array???

$tal = explode(' ', implode(' ', file($filnavn)));

Så har du (med lidt held) et array, som består af en masse string med dine
tal i.
Du kan evt.løbe arrayet igennem, for at konvertere til tal:

foreach ($tal AS $key=>$val) {
$tal($key] = (float)$val;
}

(begge kodestumper er utestede)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Henrik Holm

Dato : 14-10-02 09:28

On Fri, 11 Oct 2002 12:20:01 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Det er da også ligemeget. :)

>$tal = explode(' ', implode(' ', file($filnavn)));

Ok virker fint, men hvordan fjerner jeg spaces fra arrayet

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-10-02 10:44

Henrik Holm wrote in <gbvkqu8qk6o4j92nifi603g1dd4n1eemin@4ax.com>:
> Ok virker fint, men hvordan fjerner jeg spaces fra arrayet

Mener du at der er tomme pladser i arrayet?
I så fald er det fordi der er mere end ét mellemrum mellem nogle af tallene.

Du kan fx. gøre sådan her:

$tal = split(' *', implode(' ', file($filnavn)));

Igen utestet, og nok ikke den bedste løsning mht. CPU-tid.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)