DDR ram
Fra : Jacob [9000]

Dato : 11-10-02 10:13

Hej NG

Jeg har et Asus A7V333 bundkort, og det kan køre med ddr pc 2700 ram.
Så var det jeg tænkte på om det også kunne bruge ddr pc3000 eller pc3200
eller pc3500, altså om kortet kan køre med det, men så bare kører som
hastighed pc2700 (lissom med sd 133mhz kan køre som 100mhz hvis kortet ikke
understøtter 133mhz) eller om de slet ikke kan virke i bundkortet.

Med venlig hilsen
Jacob Jensen

Fra : Kristian Espensen

Dato : 11-10-02 14:20

"Jacob [9000]" <jacoblauvring@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> understøtter 133mhz) eller om de slet ikke kan virke i bundkortet.

Det skulle ikke volde nogen problemer. At det er PC3200 betyder bare at
producenten har garanteret at de virker med overførselshastigheder op til
3200 MB/s eller det der svare til DDR400. Derfor kan du uden problemer
"downclocke" ram; de skal ikke køre ved min. xxx MHz.
--
Med venlig hilsen Kristian