DOFcall
Fra : Stig Linander

Dato : 11-10-02 09:47

Åbent brev til DOFcall - også sendt til nyhedsgruppen
dk.fritid.ornitologi.

DOFcall (www.dofcall.dk) er jo en spændende nyhed.
Og dog.
For de svagheder som det gamle birdcall led under (e-mail/SMS
gateway problemerne) er jo ikke løst.
En løsning ville være at DOFcall blev tilsluttet SMS-nettet direkte
(ligesom SMSnu.dk), men det er måske for dyrt?

Generelle kommentarer:

Jeg er meget foruroliget over sætningen "DOF forbeholder sig
rettigheden til, at bruge e-mail adresser til markedsførings formål"
som findes under "retningslinjer" og under "tilmelding".

Jeg vil godt have præciseret (d.v.s. det bør fremgå af hjemmesiden),
at DOF/DOFcall _i_k_k_e_ videregiver e-mail adresser til tredjepart.

Jeg vil også gerne sikre mig, at DOF/DOFcall ikke laver noget a la
http://www.irania.dk/showbirdcall.asp?change=menu_birdcall
- altså at e-mail adresser ligger og flyder frit tilgængelige.
Det vil være en god ide, hvis dette også fremgår af DOFcall's
hjemmeside.

Kommentarer vedr. hjemmesiden:

"Udmelding"
Da jeg så dette menu-punkt tænkte jeg på "udmelding" som det
modsatte af "tilmelding", ikke som "udmelding af observationer".
Kan I ikke finde på et mere entydigt ord?

Og endelig DOFcall's ikon: et sort N på beige baggrund.
Intetsigende og lidt kedeligt.
Hvad med de to viber?

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Gorm Vognsen Jensen

Dato : 12-10-02 16:04

Jeg er meget enig i Stig Linanders betragtninger. Dog lige et par
tilføjelser:

Det er grupper på yahoogroups, hvor reklamen står som det første, hvorfor
meldingen ikke kan læses på mobiltelefon. Derfor er det et fornuftigt skridt
med en egen "listserver". Det kunne være godt, at næste skridt blev direkte
adgang til SMS-nettet.

For at uddybe ønsket om, at e-postadresser ikke står i klar tekst, så læs
f.eks. artiklen "Mailforurening bliver værre" på Ingeniøren|Net
(www.ing.dk):

http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID=73113560837554&Avis=IG&Dat
o=20020830&Kategori=IT&Lopenr=108300025&Ref=AR
(pas på linieskift).

mvh Gorm

--
Gorm Vognsen Jensen
Smørumnedre

Fra : Stig Linander

Dato : 17-10-02 17:49

Fri, 11 Oct 2002 10:47:00 +0200, skrev jeg bl.a. ...

> [...]

> - altså at e-mail adresser ligger og flyder frit tilgængelige.
> Det vil være en god ide, hvis dette også fremgår af DOFcall's

Jeg har netop opdaget, at klausulen er ændret til:

DOF forbeholder sig rettigheden til, at bruge indtastede e-mail
adresser til markedsførings formål men vil ikke videregive disse
til tredjepart. Indtastede e-mail adresser vil således heller
ikke være tilgængelige for andre på hverken denne eller andre
hjemmesider.

Og det er jo mere betryggende. Hvordan DOF så end vil garantere at
adresserne ikke optræder på andre hjemmesider ...

Mange hilsner,

Stig.

Fra : Jens Søgaard Hansen

Dato : 17-10-02 20:58

"Stig Linander" <no_reply@021017.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og det er jo mere betryggende. Hvordan DOF så end vil garantere at
> adresserne ikke optræder på andre hjemmesider ...

Dette kan garanteres da de indtastede e-mail adresser ikke indgår i headeren
på de e-mails (beskeder) som sendes ud. Og da andre hjemmesider selvfølgelig
ikke har adgang til databasen indeholdende bruger oplysningen så kan
garantien nemt gives!

mvh. Jens

Jens Søgaard Hansen
Styregruppen bag DOFcall

Fra : Paul Nilsson

Dato : 17-10-02 23:05

Har meldt mig til det nye DOFcall, selvom det nok kommer til at koste
anslået 200-300kr årligt . men ville være
glad for udmeldinger..............

1. der virker........... (jeg mistede ofte udmeld fra det gl. system - ind
imellem, og reklamations vejen var laaang....)
2. Uden reklamer - som også Gorm nævner - det er irriterende at f.ex 1/2 af
vejbeskriv. o.a. mangler
3. Synes ikke f.ex. 200-400 kr er urimeligt - betaler 10 gange så meget for
badminton som jeg bruger 1 time ugentligt!
4. Tror(håber) da det fremover er "vores eget" (læs DOF´s system) er
betydeligt nemmere at fremføre evt. rettelser/ osv i forhold til rene
kommercielle "reklame-linier"
Det virkede forøvrigt fint sidste søndag - fik Høgeugle på mobilen (- og
kørte til Jægerspris og fik den + foto..)

mvh.............Paul Nilsson

Gorm Vognsen Jensen <REMOVEgorm@vognsen-jensen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da8396f$0$3406$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...