MS Windows
briani 27239
slettet post.dxb vokser og vokser!!
Fra : Martin Møller

Dato : 11-10-02 09:30

Min slettet post.dbx vokser og vokser til trods for at jeg har funktionen "tøm mappen slettet post når programmet forlades". Filen
er nu oppe på næsten 50 mb. Hvad kan jeg gøre for at få en ned på normalen igen?

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Martin Møller

Fra : H.J.Suurland

Dato : 11-10-02 09:59

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan jeg gøre for at få en ned på normalen igen?
Jeg må indømme at jeg selv har undret mig over hvordan den database virker.
Jo mere du tømmer den jo mere fylder den.

Men her er min opskrift på at nulstille den:

Tøm folderen slettet post (Højreklik og tøm)
Find filen "slettet post dbx" og slet den (den som fylder 50 mb)
Når du begynder at bruge outloook igen opretter den en ny database fra
bunden, og den fylder kun 75 kb.

MVH/Hans

PS. Det er vigtigt at du tømmer den føst, eller får den nye samme størrelse
som den slettede (underligt, men sådan er det)

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 11-10-02 10:51

Således skrev "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> i
dk.edb.system.ms-windows Fri, 11 Oct 2002 10:29:43 +0200:

>Min slettet post.dbx vokser og vokser til trods for at jeg har funktionen "tøm mappen slettet post når programmet forlades". Filen
>er nu oppe på næsten 50 mb. Hvad kan jeg gøre for at få en ned på normalen igen?

Nu er det et stykke tid siden at jeg sidst har bruge OE (nu skriver du
ikke hvilket mailprogram du bruger, så jeg går ud fra at det er
Outlook Express), men dengang skulle man også komprimere mapperne
efter man havde slettet noget.

Ligger der ikke noget "Komprimer" eller "Oprydning" i "filer"-menuen?

Ellers prøv at spørge i
<news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>, der sidder
alle eksperterne.

Knud
--
Why are there 5 syllables in the word 'monosyllabic'?

Fra : H.J.Suurland

Dato : 11-10-02 11:53

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

man havde slettet noget.
> Ligger der ikke noget "Komprimer" eller "Oprydning" i "filer"-menuen?

Desværre, - det er kun news mapper der kan komprimeres, hverken - ind, ud,
slettet, sendt, eller kladde mapper kan komprimeres.

MVH/Hans

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 11-10-02 13:14

Således skrev "H.J.Suurland" <hjs@osk.dk> i dk.edb.system.ms-windows
Fri, 11 Oct 2002 12:52:49 +0200:

>Desværre, - det er kun news mapper der kan komprimeres, hverken - ind, ud,
>slettet, sendt, eller kladde mapper kan komprimeres.

Har du ikke en "Filer" -> "Mapper" -> "Komprimer alle mapper" ? Den er
der under OE 5.1

Jeg har lavet en Xfut til
<news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express> så at dette
indlæg også kommer i den gruppe, samt at svar hertil lander der.

Knud
--
Can i dial 1-255-255-255255 and make every phone in the world ring?
-- Tanuki the Raccoon-dog

Fra : Madsen

Dato : 11-10-02 15:40

H.J.Suurland skrev:

> Desværre, - det er kun news mapper der kan komprimeres, hverken -
> ind, ud, slettet, sendt, eller kladde mapper kan komprimeres.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/oe/compact_all.gif>

Xfut: <news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>
Dette indlæg og svar til det vil havne i ovenstående gruppe.

Madsen.