modem til win. xp
Fra : Vivi Bentzen

Dato : 11-10-02 08:09

Hvilket modem skal jeg købe til mit nyinstallerede Win XP ?
Er det en fordel at anskaffe et med USB tilslutning ?
Win XP afviser mit gamle WiseCom modem, med begrundelsen at driveren ikke er
signeret. Modem'et er vist også udtjent.
Håber på et godt råd fra brugere med gode erfaringer.
Venligst Lasse

Fra : o&u

Dato : 11-10-02 08:45

On Fri, 11 Oct 2002 09:09:04 +0200, "Vivi Bentzen" <vibe@email.dk>
wrote:

> [...]
>Er det en fordel at anskaffe et med USB tilslutning ?
>Win XP afviser mit gamle WiseCom modem, med begrundelsen at driveren ikke er

Så skal du da bare vælge: installer alligevel !

Fordelen ved usb er at du ikke skal tænde for modemet, - nu ved jeg
ikke om dit wisecom er internt eller eksternt.

Bliv du ved dit wisecom !
Modem'er er ikke blevet bedre, snarere tværtimod med mindre og mindre
hardware og mere software emulering.

mvh

John

Fra : Vivi Bentzen

Dato : 11-10-02 23:36

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bliv du ved dit wisecom !
> Modem'er er ikke blevet bedre, snarere tværtimod med mindre og mindre

Det er eksternt - og der kan ikke findes XP driver til det. Producentens
webside tilbyder kun firmware til denne model. Jeg tror den er for gammel og
må nok anskaffe en tidssvarende. men hvilken ??
m.v.h.Lasse