ICQ client
Fra : Mariusz Cielecki

Dato : 11-10-02 07:36

Hej allesammen!
dette spørgsmål er sikkert blevet stilt til Jer rigtig mange gange.
Men jeg søger altså efter en ICQ client der kan finde ud af de der
server-side contact lists. Jeg har søgt på både google og alltheweb og
det jeg finder er gnomeICU som jeg bruger selv lige nu! Men jeg leder
efter en til min kæreste så vi kan have dem kørende på sammen tid .
HVis det har noget at sige så er mit sys sådan:
Suse 8
kde 3.0.2

//XoDeus

Fra : Anders H. Nielsen

Dato : 11-10-02 08:03

Mariusz Cielecki wrote:
> det jeg finder er gnomeICU som jeg bruger selv lige nu! Men jeg leder
> efter en til min kæreste så vi kan have dem kørende på sammen tid .

Øhm, og? Kan hun ikke bare køre en instans af programmet, mens du kører
en anden instans ? Så længe I kører dem som hver sin bruger, så burde
der vel ikke være nogle problemer med det ...

/a

--
You know you're a Linux geek when...
...You keep track of your highest uptime, and try to break your record.

Fra : Mariusz Cielecki

Dato : 11-10-02 09:08

> Øhm, og? Kan hun ikke bare køre en instans af programmet, mens du kører
> en anden instans ? Så længe I kører dem som hver sin bruger, så burde
> der vel ikke være nogle problemer med det ...

Hvad mener du med det? Køre dem begge på én gang??
Men det er sådan at vi ikke gider logge af og på maskinen hver gang vi
vil skifte! Vi vil nemlig køre det på én og samme desktop! Kan det da
lade sig gøre??? Hvad vil du foreslå som en god alt til gnomeICU??

//XoDeus

Fra : Anders H. Nielsen

Dato : 11-10-02 09:29

> Hvad mener du med det? Køre dem begge på én gang??
Ja.

> Men det er sådan at vi ikke gider logge af og på maskinen hver gang vi
> vil skifte! Vi vil nemlig køre det på én og samme desktop! Kan det da
> lade sig gøre??? Hvad vil du foreslå som en god alt til gnomeICU??

I behøver såmænd ikke logge af bare for det.
Jeg har ingen ide til alternativer til GnomeICU, men ville istedet bare.

- log ind som dig selv, og start GnomeICU som du plejer
- start en terminal, og lav en 'su - kaereste', eller hvad hendes
account nu er.
- start GnomeICU i samme terminal, og den popper op på din desktop...

/a

--
Harddiske er binære enheder: Enten er de nye, eller også er de fyldt op.

Fra : Sune Fibaek

Dato : 11-10-02 10:06

On Fri, 11 Oct 2002 10:29:13 +0200, Anders H. Nielsen wrote:

> - log ind som dig selv, og start GnomeICU som du plejer - start en
> terminal, og lav en 'su - kaereste', eller hvad hendes account nu er. -
> start GnomeICU i samme terminal, og den popper op på din desktop...

Eller hvis du ikke gider su'e:

kdesu -u kaereste gnomeicu &

--
/Sune

Fra : Mariusz Cielecki

Dato : 11-10-02 10:20

mange tak Sune!
Det funker sq! Nej der er fedt! Og nu lavede jeg en genvej med
kommandoen og det funker også!

Det er for fedt!

Fra : Mariusz Cielecki

Dato : 11-10-02 10:04

Det ser ud til at virke! Kan jeg så på en eller anden måde lave en
genvej til begge på skrivebordet?? Jeg er altså en smule newbee!
Jeg har lavet genvejen til hendes gnomeicu, den ser således ud:
[Desktop Entry]
Comment[da]=
Encoding=UTF-8
Exec=gnomeicu