Prob.med spil
Fra : HH

Dato : 11-10-02 03:18

Jeg har et problem når jeg spiller spil på pc'ern
den vil ikke sætte cd rom igang når spillet skal begynde.
Jeg kan sagtens installere spillet.Spil fra hd'en feks.halflife
køre udmærket.Systemet består af pent.4 2.0ghz fsb 400 mhz asus p4533 sis
645 dx chipsæt ibm 60 gb hd
innovision geforce 4 mx 440 lite-on dvd drev samt lite-on
brænder 256 ddr pc 2100 ram.
Jeg har prøvet at sætte dma til på begge drevene og prøvet at fjerne det men
lige meget hjælper det.
Har opdateret driver fra nvida samt direkt x 8.1
lortet virker bare ikke.Hvad kan være galt.
mvh HH

Fra : Thomas

Dato : 11-10-02 05:46

"HH" <h.haugaard@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige meget hjælper det.
> Har opdateret driver fra nvida samt direkt x 8.1
> lortet virker bare ikke.Hvad kan være galt.

Den kan altså godt læse fra dit cd-eom drev under normale omstændigheder og
du kan også godt overføre filer fra drevet!
Hvis det er fakta, vil jeg mene at det hænger på dit drevs forbogstav.
Du skriver ikke hvilket styresystem du har, men fejlen kan ligge der.
De spil der IKKE vil læse på drevet når de skal startes, leder du efter i
SYS reg.
når du finder nogle nøgler i sysreg skal du finde den nøgle som beskriver
hvor spillet er installeret fra. ALtså dit cd-rom drev.
Det kan være at den her skriver et forkert drevbogstav.
det kan også være at den samme fejl ligger i en *.ini fil i spillets eget
dir. Det er ikke så ofte mere, men prøv alligevel at checke dem.
JEg har oplevet samme prob i win98 og der lå problemt i at jeg skulle ændre
nøgledata i sysreg.

Venligst
Thomas