Net send
Fra : RangerDude

Dato : 11-10-02 03:29

Er der nogen det ved hvordan man sender en besked til windozer fra
linix. Noget tilsvarende net send ip "besked"?

Fra : Torben Nielsen

Dato : 11-10-02 07:12

On Fri, 11 Oct 2002 02:28:38 +0000, RangerDude wrote:

> Er der nogen det ved hvordan man sender en besked til windozer fra
> linix. Noget tilsvarende net send ip "besked"?

smbclient -M

Fra : brian

Dato : 11-10-02 07:54

On Fri, 11 Oct 2002 02:28:38 +0000, RangerDude wrote:

> Er der nogen det ved hvordan man sender en besked til windozer fra
> linix. Noget tilsvarende net send ip "besked"?
øhhh...fisk ??

måske der liiiige skulle siges et ord eller to mere om hvad slaks besked
det er du mener..

jeg vil vove pelsen og gætter på at det er noget winpopup snask du mener.
(det hedder vist noget andet efter win98, men jeg skiftede deromkring og
har ikke holdt mig meget ajour siden)

hvis jeg gætter rigtigt er det samba du skal kigge på, da MS bruger NMB
til deres dims.

prøv at skrive "man samba" i konsollen - hvis den viser manualen for samba
har du sansynligvis sambapakken installeret

så er næste trin at sende / modtage...
det letteste er nok at bruge en frontend til det, hvis du ikke er pjattet
med konsolbrug og man læsning (hvad dit spørgsmål lidt antyder - no
offence)
et par mulige frontends kunne være:

http://www.icewalkers.com/softlib/app/app_01279.html
http://ksalup.sourceforge.net