Køb af ny pc
Fra : Martin Berentzen

Dato : 10-10-02 23:25

HEJ!

Jeg overvejer følgende CPU-køb:

AMD XP 2400+
el
Intel P4 2,53 (533 FSB)

Intel er jo sådan set billigst da jeg også skal købe en køler til XP`en...
Hvad skal jeg vælge? Skal jeg kun vælge Intel hvis jeg vil have Rim-ram
(eller hvad er det nu de hedder)?

Hvis jeg så vælger XP`en, skal jeg så købe et KT400-baseret bundkort, blot
med DDR333, da jeg har set/hørt at DDR400 er langsommere?!!?!

Håber på gode svar.....

Martin

Fra : Martin Berentzen

Dato : 11-10-02 12:30

".net...
> [...]
> Intel P4 2,53 (533 FSB)
>
> Intel er jo sådan set billigst da jeg også skal købe en køler til XP`en...

Okay, Intel er lidt dyrere....

> Hvad skal jeg vælge? Skal jeg kun vælge Intel hvis jeg vil have Rim-ram
> (eller hvad er det nu de hedder)?

De hedder Rambus-ram

Fra : Martin K

Dato : 12-10-02 15:27

Martin Berentzen wrote:
> De hedder Rambus-ram

Eller RD-Ram...

--
Martin K

Fra : o&u

Dato : 11-10-02 13:56

On Fri, 11 Oct 2002 00:24:50 +0200, "Martin Berentzen"
<martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Hvad skal jeg vælge? Skal jeg kun vælge Intel hvis jeg vil have Rim-ram

Nej, P4 er da et udmærket valg, hvis du vælger en 2.53 MHz version.
Køb hellere et bundkort for DDR ram. PC2700 ram er et godt valg.
F.eks. Abit BD7-ll

>Hvis jeg så vælger XP`en, skal jeg så købe et KT400-baseret bundkort, blot
>med DDR333, da jeg har set/hørt at DDR400 er langsommere?!!?!

Køb bare noget til DDR333 for de har ikke rigtigt resultater med
DDR400 chipset endnu.
Asus A7v333 er da vist et godt valg. PC2700 ram til.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-02 17:14

> [...]
>DDR400 chipset endnu.
>Asus A7v333 er da vist et godt valg. PC2700 ram til.
Jamen, understøtter a7v ikke kun op til xp2000 ifølge deres hjemmeside.
Jeg står også over for at købe samme processor.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S