Proaccess og Zyxel Prestige 100IH
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 12-01-01 23:08

En af mine (næsten utallige) kammerater har lige fået proaccess
isdn fra tele danmark. Nu er han kommet i den uheldige situation
at han - i forsøg på at sætte routeren op - åbentbart har fået
blokeret sine telefoner.

Han forsøgte, som noget af det første, at ændre sit password.
Derefter har han ikke kunne logge ind på den via telnet.

Kan man lave en Master Reset af routeren uden at skulle logge
ind på den - eller hvad gør man i en sådan situation.

Findes der en guide, eller en venlig sjæl, der kan forklare
grundprincipperne i hvordan proaccess og Zyxel routeren arbejder
sammen ?

--
Christian Jørgensen
- http://razor.dk -

http://phpwizard.dk/ aka. mini

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-01 23:27

> [...]
> isdn fra tele danmark. Nu er han kommet i den uheldige situation
> at han - i forsøg på at sætte routeren op - åbentbart har fået

Kører hans telefoner via routeren?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 13-01-01 22:41

Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Kører hans telefoner via routeren?

Ja. Der har vist i dag været en TD tekniker ude og kigge på det
og det skulle efter sigende virke nu!

Men ikke internettet. Det ville han ikke kigge på.

--
Christian Jørgensen
- http://razor.dk -

http://phpwizard.dk/ aka. mini

Fra : Frans Jensen

Dato : 13-01-01 06:02

On Fri, 12 Jan 2001 22:07:41 GMT, mail@phpguru.dk (Christian
Jørgensen) wrote:

>Han forsøgte, som noget af det første, at ændre sit password.
>Derefter har han ikke kunne logge ind på den via telnet.
>
>Kan man lave en Master Reset af routeren uden at skulle logge
>ind på den

ja

hvis han ikke kan huske sit password er han nødt til at resette
routeren, så er password 1234, men så er alle indstillinger
selvfølgelig "nulstillet" igen

http://www.zyxel.dk/ klik på "support"
her kan man downloade manual og nyeste firmware

--
linuxsiden er opdateret
http://home10.inet.tele.dk/f_jensen/linux.htm

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 14-01-01 19:46

Christian Jørgensen <mail@phpguru.dk> wrote:

>Findes der en guide, eller en venlig sjæl, der kan forklare
>grundprincipperne i hvordan proaccess og Zyxel routeren
>arbejder sammen ?

Der var en flink gut der havde en guide liggende.. tak! (email)

Efter setup sprøger den

Do you wish to perform the Internet Setup Test[y/n]: y

Og så:

--->

$$$ CALL CONNECT speed<64000> type<2> chan<0>
$$$ LCP opened
$$$ CHAP login to remote OK
$$$ IPCP negotiation started
$$$ CCP negotiation started
$$$ IPCP opened
$$$ CCP opened
$$$ LCP closed
$$$ IPCP closed
$$$ CCP closed
$$$ Recv'd TERM-ACK state 4 <<<<< Hvad er det?!
$$$ LCP stopped

--
Christian Jørgensen
- http://razor.dk -

http://phpwizard.dk/ aka. mini

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 14-01-01 22:25

> [...]

> Kan man lave en Master Reset af routeren uden at skulle logge
> ind på den - eller hvad gør man i en sådan situation.

Hvis han virkeligt har ændret sit password til noget, som han ikke kan
huske eller genskabe, så er han på den. Jeg mener ikke, der er nogen vej
uden om en geninstallering af en tom konfiguration.

Den ligger vistnok på CD'en, men ellers må han hente den fra Zyxels
web-sted. Installeringen skal ske med et serielkabel. Det står i
manualen, hvordan man gør.

> Findes der en guide, eller en venlig sjæl, der kan forklare
> grundprincipperne i hvordan proaccess og Zyxel routeren arbejder
> sammen ?

Jeg kender ikke Proaccess, men jeg tror ikke det er særligt forskelligt
fra en almindelig konto. Hvis han har et fast IP, kan han vælge at
skrive det ind i menu 4 (eller menu 11).

Hvis han også ønsker at blive ringet op udefra, så skal han ind i menu
11 og sætte hans remote node til at acceptere dette, og han skal ind i
menu 15 og vælge hvilke services, som skal være tilgængelige (typisk
SMPT, port 25). I den forbindelse bør han overveje sikkerheden. I hvert
fald bør han sætte et indgående filter op for Telnet, port 23, men det
bør man nu under alle omstændigheder!

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.