Sound Blaster Live crackling
Fra : Christian

Dato : 10-10-02 19:35

Jeg har et Sound Blaster Live 5.1 Player som for det første lyder som om det
kører 11 kHz konstant og så laver det den berømte crackle lyd. Jeg har
"selvfølgelig" et VIA chipsæt som er kendt for ikke at kunne lide Sound
Blaster Live kortene, men findes der ikke en løsning? Jeg har naturligvis
hentet de nyeste drivere, men de hjalp kun lidt på crackle lyden. Jeg kører
Windows XP Pro.

-Christian

Fra : Thomas hansen

Dato : 10-10-02 19:58

"Christian" <christian[sæt_punktum_her]probst@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:ao4h9g$bpc$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Blaster Live kortene, men findes der ikke en løsning? Jeg har naturligvis
> hentet de nyeste drivere, men de hjalp kun lidt på crackle lyden. Jeg

Hej CH
Du kan prøve om det hjælper at installere den nyeste 4 in 1 driver fra Via.
Hvis ikke skal du have fat i Via PFD update. Det virkede for mig da jeg
havde et SB live på et via mobo.
http://file2.mydrivers.com/board/VIAPFD105.exe

/Thomas

Fra : Christian

Dato : 10-10-02 21:40

> [...]
Via.
> Hvis ikke skal du have fat i Via PFD update. Det virkede for mig da jeg

Jeg havde de nyeste 4-in-1 drivere fra www.tweakup.dk inde, men det gav
desværre ikke det store at installere PFD update'en. Der går dog længere tid
før den begynder at crackle nu.

-Christian

Fra : Thomas

Dato : 11-10-02 05:51

"Christian" <christian[sæt_punktum_her]probst@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:ao4h9g$bpc$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Blaster Live kortene, men findes der ikke en løsning? Jeg har naturligvis
> hentet de nyeste drivere, men de hjalp kun lidt på crackle lyden. Jeg

Check hvilekn Irq dit kort ligger på. Det lyder som om du udnytter IRQ
sharing og det kan Creatives kort ikek altid lide når de kommer til at ligge
sammen med grafikkortets Irq. så kan du alle mulige problemer, bla. dem du
snakker om.
Hvis de ligger på samme irq er der efter min egen erfaring intet andet at
gøre end at installerer winXP igen, men under begydnelsen af installationen,
lige efter at du har valgt at boote fra cd. og det blå vindue kommer, skal
du rykke på F5 og F9 ( jeg kan ikek huske hvilken tast det er så jeg trykker
blot på begge, det virker ). bliv ve dmed det til der kommer et lille vindue
op med to mulighder. Vælg Standart Pc med ........... og fortsæt
iinstallationne.
Nu er windows XP installeret uden IRQ sharing og nu kan du flytte
indstikskort i maskinen og de vil få en ny irq, og de vil heller ikke del
respekrive irq'er.
Håber at det hjælper

Venligst
Thomas

Fra : Erik

Dato : 11-10-02 08:10

> [...]
> Blaster Live kortene, men findes der ikke en løsning? Jeg har naturligvis
> hentet de nyeste drivere, men de hjalp kun lidt på crackle lyden. Jeg

Jeg havde samme problem, men det forsvandt efter at jeg installerede
de drivere windows update foreslår.
Når jeg prøver dem fra creatives hjemmeside, ja så crackler det med det
samme.

--
Erik