Jeres værste og beste hardware køb nogensi~
Fra : danni plougmann

Dato : 10-10-02 16:15

sidst jeg postede det her indlæg der fik jeg meget sjov læsning ud af det så
nu prøver jeg igen.
det er cirka et år siden jeg postede samme spørgsmål og der kommer omkring
50 svar her i gruppen.

hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

min værste hardware køb.

1. 32 x cdromdrev pioneer slot in: 3 gange var jeg nød til at sende det
tilbage pga det ikke virkede, det 4 drev gik hurtigt i stykker gad ikke at
sende det tilbage endnu engang for dyrt i porto.
2. super chrome orb til min tbird 1200 den larmede som en jetfly og kølede
elendigt magen til makværk skal man da lede længe efter.
3. creative geforce 2 mx 32 ddr. en opgradering fra matrox g400max til det
gf2mx, hvilke skuffelse, fandt først ud af bagefter at det var det
langsomste gf2mx kort på markedet.

mine bedste hardware køb

1. min 2 maxtor harddiske. en 30 gb der køre på 2 år nu stadig uden
badsectors og klik og klonk lyde. og min 80 gb fluid disk
2. min cdbrænder liteon1210321B. laver meget sjældent fejl.

/MVH danni plougmann

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-10-02 16:40

> hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

1: et web kamera som altid har været helt vildt uhyggeligt kornet, grumset,
grimt og utydeligt.

2: Min nuværende pc i sin gamle form. AMD 500 MHz Athlon (da den var helt
ny). Der begyndte at komme blue screen of death på den hvorfor den blev
sendt til reparation. I løbet af 3 måneder havde jeg fragtet den frem og
tilbage ca. 5 gange. Det hele endte med, at jeg skrev et brev til direktøren
for DataCentrum og truede bål og brand, klager til aviser, Forbrugerrådet og
hvem jeg ellers kunne komme i tanke om. Dagen efter blev al indmaden skiftet
... Så på den måde fik jeg en ny processor, grafikkort, lydkort, RAM og
bundkort da butikschefen ikke kunne konstatere hvad der præcis var galt.
PC'en har fungeret i ca. 2 år siden da - stort set uden nedbrud

Fra : Peter T.

Dato : 10-10-02 16:49

danni plougmann wrote:

> min værste hardware køb.

En suspekt PSU hos hos Århus PC lager. Min HP brænder blev futtet af og
maskinen opførte sig mildt sagt sært.

> mine bedste hardware køb

Amiga 1200.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-10-02 16:50

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> 50 svar her i gruppen.
>
> hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

Mit værste hardwarekøb er de 2 Molex Radial fan kølere, jeg købte med min
Dual MP1600+maskine
Efter 9 mdr. sætter den ene blæser sig og dræber CPU'en. SHG var meget
flinke til at bytte CPU'en.
Jeg fik samtidigt beskeden om at Molexerne ikke var gode nok til at køle
mine CPUer MP1600+, og jeg skulle ha nye
Frustrerende nok, da jeg fik dem anbefalet under købet.
Molex Radial fan sucks. og så støjer de tilmed.

2.
LG Flatron 795FT 17" skærm (købt lettere brugt.)
LG'en skulle stå side om side med 2 andre skærme (Samsung Syncmaster 755DF
og Hansol 710A) i et triplehead setup på et MAtrox Parhelia grafikkort.
LG'en svingede frem og tilbage i lysstyrke ca 5-8% fra hver gang, jeg åbnede
og lukkede et program.
De andre skærme var stabile. Det kan selvf. kun ses med et 3 skærmssetup,
hvor man har andre skærme at sammenligne med.
Så nu gør den tjeneste hos en kammy, der ikke kan se fejlen.
Det kostede mig lige 400 kroner at sætte den om.

Bedste køb:

Begge mine Ssmsung SyncMaster 755DF skærme købt lettere brugt.
De er bare kanongode især til den pris

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-10-02 17:27

danni plougmann wrote:
> sidst jeg postede det her indlæg der fik jeg meget sjov læsning ud af
> det så nu prøver jeg igen.

God idé Danni!

> det er cirka et år siden jeg postede samme spørgsmål og der kommer
> omkring 50 svar her i gruppen.
>
> hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.
>
> min værste hardware køb.

IBM 120GXP 40GB harddisk til en tusse.

Jeg købte den i maj måned, og den har sagt mærkelige lyde fra starten.
Henover sommeren blev den tilsyneladende langsommere og langsommere, og nu
for et par uger siden begyndte de mærkelige lyde at tiltage og blive endnu
mere mærkelige. Jeg nåede heldigvis at låne en anden HD (faktisk to - et par
MEGET LARMENDE Quantum Fireball ATA/66) og tage en sidste backup, inden det
hele røg. IBM's harddisk tool gav forskellige fejlmeddelelser efter hvert
gennemløb, overfladefejl, mekaniske fejl osv. Harddisken er blevet
indleveret, og jeg regner med at anskaffe mig en Seagate model istedetfor,
når Multimedia World giver lyd. Fyren bag disken i reperationsafdelingen
sagde, at han selv havde haft to GXP drev sendt tilbage til fabrikken, og at
han var holdt op med at købe IBM harddiske.

Min gamle 10GB IBM DTTA-351010 fra '98 derimod, sidder i dag i en computer
jeg har bygget for en veninde, og den fungerer fuldstændig perfekt. Gad vide
hvad der er gået galt for IBM. Millenium Bug?

> mine bedste hardware køb

Det er svært at sige.. alt hvad jeg ellers har købt gennem tiden har jeg
været ret tilfreds med. Jeg synes ikke Win98SE opfører sig ligeså stabilt
efter jeg har opgraderet fra 600 til 1400 MHz, men udover det kan jeg ikke
sætte en finger på noget, eller fremhæve et stykke hardware fremfor et
andet.
Jo, måske en enkelt ting:
Jeg holder meget af at spille gamle arkadespil på min PC med MAME
emulatoren, og det skal selvfølgelig gøres med et rigtigt joystick-panel fra
en rigtig arkademaskine. Sådan et har jeg faktisk haft held til at klunse
fra en ramponeret spillemaskine der var blevet smidt ud. Det har seks
knapper og to solide sticks fra HAPP controls i USA, og ligner noget fra
farmors køkkenbord. Hele molevitten er tilsluttet tastatur-stikket på min PC
via et specielt interface jeg har købt af Andy Warne fra Ultimarc i
England - en I-PAC, "Interface for PC to Arcade Controls".
http://www.ultimarc.com/
I-PAC'en har en masse skrueterminaler hvori man monterer ledningerne fra
joysticket, og PC'en ser det så som et tastatur. Man kan programmere
EPROM'en på interfacet og sætte det op til at bruge de taster man synes det
skal, men det kører med MAME's taster pr. default. Simpelt og effektivt. Mit
tastatur er så tilsluttet I-PAC'en i den anden ende og fungerer som normalt.
Så bruger jeg TV out på mit GF2 Ti til at sende billedet over til min 27"
Barco video-monitor, og så er det næsten som at være der selv - det er kun
lugten af friture (eller popcorn, for dem der kom meget nede i kælderen
under Palads der mangler. Genialt.

-Sune

Fra : Frans Jensen

Dato : 10-10-02 17:35

On Thu, 10 Oct 2002 17:15:10 +0200, "danni plougmann"
<danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote:

>hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

scanner HP Scanjet 4200C, har været til reparation 1 gang under
garantien, kan i perioder finde på at gå i "fuckmode", kun en ting
hjælper sluk for strømmen sluk PC'en tænd det hele igen og håbe på
lidt held,

det værste er dog, at det ikke er lykkedes at få den til at fungere i
Linux
så når min tålmodighed holder op bli'r det altså en ny SCSI scanner

>mine bedste hardware køb

en brugt PC til 350 kr. skulle ha' lidt netkort + et gammelt(gratis)
cdromdrev, så ku' den bruges
den står nu og virker som server + firewall(E-Smith) og kører bare
upåklageligt, og larmer faktisk ikke

--
girls and sex
can't beat

Fra : René Jensen

Dato : 11-10-02 00:39

Frans Jensen wrote:
> [...]
> garantien, kan i perioder finde på at gå i "fuckmode", kun en ting
> hjælper sluk for strømmen sluk PC'en tænd det hele igen og håbe på

Hmmm, min HP scanner er der såmænd ikke noget problem med, men ok det er
en 4100C, men stadig ... blev dog glad da jeg fik fat i Windows 2000
drivere af deres driver/scanner software :)

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jens G

Dato : 11-10-02 08:33

On Thu, 10 Oct 2002 18:34:56 +0200, Frans Jensen <test@tdcspace.dk>
wrote:

> [...]
>garantien, kan i perioder finde på at gå i "fuckmode", kun en ting
>hjælper sluk for strømmen sluk PC'en tænd det hele igen og håbe på

Lige en lille, hurtig fodnote her:
HP USB scannere havde på et tidspunkt store stabilitetsproblemer med
VIA USB porte. Købte selv et PCI USB kort med OPTI chip, og det løste
alle problemer med min HP4100C.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : J Larsen

Dato : 10-10-02 18:48

Thermaltake Geforce 4 køler

> [...]

> 50 svar her i gruppen.
>
> hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

Thermeltake gerforce 4 køler

Larmer bare for meget , to dage
så røg den ud igen
vil nu prøve igen ved 7v.

Efter min mening for dyr i
forehold til ydele.

Bedste

MSI 4200 grafikkort, samsung skærm,
icemat musemåtte.

J Larsen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 10-10-02 18:48

danni plougmann skrev: (messageID:

> hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

En IBM PS/2 model 90 (brugt). 486DX/2, 48Mb RAM, 2x320Mb SCSI HDD og MCA-
bus!!! (Sidstnævnte var et problem, da jeg ville have nyt lydkort i den.
Et MCA kort kostede dengang 3k!!)langsomste gf2mx kort på markedet.

> mine bedste hardware køb

IBM P77 17" Trinitron - læææææækker skærm...
Plextor CD-RW drev. De skuffer aldrig.
ATi/Connect3D Radeon9000pro 64Mb
Samsung DDR333 PC2700 RAM. Ingen problemer (har tidligere brugt MCT og
Kingston med varierende succes.)

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-10-02 19:43

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev

Mine bedste køb:

1. Commodore 64
(Alle computeres moder.... Men man skal nok selv have haft én for at
forstå dette)

2. Amiga 500
(Nogenlunde samme begrundelse som ovenstående)

3. Sony G420 monitor
(Superlækker 19" Trinitron-skærm)

Mine værste køb:

1. HP 7100i CD-Rom brænder
(mage til ustabilt læs lort skal man lede længe efter!)

2. Canon BJC-4000 inkjet printer
(dårlig, dårlig, dårlig udskriftskvalitet...)

3. Compaq Presario 705EA bærbar computer
(Computeren udsendte konstant hyletoner ud af højttalerne ved
drevaktivitet, som jeg måtte kæmpe et halvt år for at få ordnet. Til sidst
måtte Compaq dog erkende, at det ikke kunne lade sig gøre at reparere
maskinen, og fik ikke uden kamp mine penge retur. Bortset fra denne fejl var
maskinen dog ok)

mvh
Peter

Fra : Thomas hansen

Dato : 10-10-02 20:14

> hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.
Mit værste hardvare køb er et rat/pedaler. Kort tid efter at jeg købte de,
opgraderede jeg til win XP hvor rattet ikke virker. Nu står det bare og
samler støv.
Et andet dårligt køb var et ASUS A7V lige da AMD rigtigt begyndet at vise
baghjul til INTEL røg jeg på et A7V. Det blev byttet 2 gange og kom aldreig
til at køre helt stabilt. Det var heller ikke comoatibelt med mit GF2 kort
så jeg måtte skifte det ud for at få maskinen noget ledes stabilt.

> mine bedste hardware køb
Mit hjemmelavede væskekølings system. Jeg byggede det første system til min
Celeron300@504. Siden har det kølet en celeron 400@600, en celeron 600@900,
en TB800@1000, og sidder nu på min XP2000@2200 . Jeg har undervejs skiftet
kølehovedet til et DangerDan hoved, det var fra skiftet fra slot1 til
sokelA. Jeg har også for nyligt skiftet slangerne, men ellers er resten det
samme fra første system.

/Thomas aka Butch

Fra : Peter Holm

Dato : 10-10-02 21:57

> hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

Min Amitech scanner til kr. 2000, som jeg nu ikke engang kan få kr.50 for i
dk.marked.privat.edb.

Bedste kød: Mit iCute kabinet til kr.150, som jeg slæbte med hele vejen hjem
fra Bangkok i sommers

http://home1.stofanet.dk/phc/mypc.html
Peter

Fra : Niels Sandholt Busch

Dato : 10-10-02 22:37

> hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

Maskee et Epoch bundkort der var stjerne ustabilt. Eller dengang jeg gav
8000 kr for 16 mb ram til min sampler (lang tid siden).

> mine bedste hardware køb

Helt klart min Sony G500 21" skaerm. Jeg forstaar ikke folk der bruger meget
tid foran computeren kan klare sig med smaa daarlige skaerme. Det er
ulideligt at se paa!

Og mine Logitech z-560 hoejtalere er da ogsaa lidt for fede.

Skaeg traad

\Niels

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-10-02 23:37

<--------------->
> hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.
<--------------->

Et Creativ DVD kit med mpeg kort til 2000,- som jeg aldrig rigtigt fik brugt
, ja det er nogen år siden

<-------------------->
> mine bedste hardware køb
<-------------------->

Min Amiga & min første PC P75 Mhz.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 11-10-02 22:19

Hmmmmm... efter nærmere efter tanke, så var mit værste hardware køb en 19"
View Point monitor, købte den i starten af 1999 for omkring 4000,- med 3 års
onsite garenti, der gik ca. 1 md. efter købet før jeg fik pakket den ud,
Damm en pixel fejl lige i center *øv øv*

Dem som havde onsite garentien var gået i betalingstansning eller så var det
View Point som var det, der var i hvert fal problemer.... en pixel fejl var
sikkert heller ikke nok til at få den byttet, men som tiden gik blev den
mere og mere uskap, så efter 12 md. købte jeg en Samsung 900NF, da jeg ikke
kunne leve med den, så det var sidste gang jeg sparede 1000,- Kr. på en
skærm...

Fra : René Jensen

Dato : 11-10-02 01:18

danni plougmann wrote:
> hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

Måske ikke lige noget som kan kategoriseres som hardware ... en billet
til et LAN party (100,-), hvor jeg nøjagtigt når at se RAM optælling før
min skærm siger *piiiiiiiiiv puf* hvorefter billedet forbliver sort.
-Man kan så sige at skærmen ikke var noget særlig meget værd, tjah og
det var den måske heller ikke, men når der ikke er flere penge, så må
man beholde den lidt endnu.

En Philips 2x brænder, som holdt i knapt 14 måneder ... lavede ca.
fejlbrændinger på 50% af alt hvad man brændte, senere måtte jeg erkende
at det ville være dyrer at få den repareret fordi den resolut skulle
sendes hele vejen til Holland, fordi Philips ikke lige havde noget
service-center i Danmark - mucho skod.

Et 24x CD-ROM drev, som måtte til reperation blot to dage efter jeg
havde købt det ... det tog meget lang tid at få kigget på det drev,
hvorefter jeg, ca. tre måneder senere, meget vredt nærmeste tog
kvælertag på den uskyldige ekspedient, hvorefter vi kom til den aftale
at jeg kunne få et ny 32x CD-ROM drev i stedet for. -Og jeg har aldrig
nogensinde handlet det sted igen.

> mine bedste hardware køb

Et floppydisk drev til min C64'ere ... surt at jeg så ca. to år senere
uheldigt væltede min Cola ud over bordet hvor floppydisk drevet stod, og
dermed fik aldrig nogensinde fik det til at køre igen.

Min superstramme 386DX 40MHz med 4MB RAM og 120MB harddisk og MS-DOS 5.0
(aaaaahhh yeah old school).

En Logitech MouseMan, som senere blev til en MouseMan 96, der igen er
blevet til en WingMan Gaming Mouse.

Mit Aureal SQ2500 lydkort, som jeg med meget vemod har måtte
afinstallere og ligge i antistatpose, og alt dette pga. konkursbegæring
fra Aureal, som virkelig er mere sørgeligt end 11. september ... PERIOD!

Min Quantum Viking-II 9.1GB disk, som senere fik en Seagate Barracuda
18.4GB disk som nabo i kabinettet.

Mit Matrox Mystique PCI grafikkort ... jeg behøves ikke at sige mere,
ahh ok, måske lige Matrox Millennium G400 :)

Mit Asus TX-97LE motherboard, hvor der sad en spritny AMD K6 300MHz
processor :)

Min Playstation og Gran Turismo - fuck NFS, det sutter så meget mås.

Mit Plantronics headset - det har jeg haft meget glæde af, når jeg
skulle spille DoD/Battlefield med venner, hvor vi har skreget de tyske
gloser, så meget at man skulle tro at vi var komplet idioter (at vi så
er det er en anden side af sagen :)

Oh yeah, jeg havde jo næsten glemt mine Sennheiser hørebøffer - tror
skgu' kun jeg har hørt bedre dynamik og bass i et par Grado, men hvem
har så mange penge???

.... ellers kan jeg skgu' ikke komme på mere fedt hardware ... men der
kommer jo nok noget i fremtiden, sådan som computer-branchen spytter nye
og bedre ting på markedet.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Madsen

Dato : 11-10-02 02:26

Værste køb:

HP 7200I cd-brænder. Stod af få dage efter at garantien udløb
og så kostede den endda omkring 3500,- så vidt jeg husker.
Man får en hel dårlig smag i munden ved at tænke på det, med
de priser man kan købe gode brændere til i dag.

Pioneer 104s slot-in dvd-drev. Fik drevet byttet til et nyt
efter få måneder og droppede slot-in da ombytteren stod af
efter yderligere nogle måneder.

Wacom Graphire tegnepen. Den nægtede hånden bare at vænne
sig til.

Bedste køb:

Sony FW-900 monitor.

Matrox Parhelia grafikkort (Matrox G400 Max var heller ikke
ringe).

Logitech MX-700 mus.

Madsen.

Fra : Esben

Dato : 11-10-02 08:23

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Bedste køb:

Sound Blaster 16 ISA
- fordi det virker endnu, og stadig lyder godt, efter 8 år.

Asus P2B bunddrøner
- stabilt kort med lang levetid

Intel Celeron 600 & Asus s370 slotket
- billig måde at booste pc'en fra 450 til over 1GHz

PC Power Pad Pro
- fix lille analogt joypad til en overkommelig pris: kr. 89,-

Værste køb:

GXP75
- behøver man at sige mere?

Wacom Graphire
- den kræver åbenbart mere tilvænning end jeg har tålmodighed til

--
Esben

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 11-10-02 08:44

>hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

På job købte vi engang en 10-stacker exabyte båndrobot.
Den havde en fejl pgra elektrisk støj i kabinettet, som
kun optrådte, når lågen var lukket..... Og selvfølgelig
kun med det ene kabinet.

Prøv at gætte hvor mange drev, man kan nå at sende frem og
tilbage til service og hvor mange teknikerbesøg, der kan
løbe på, inden leverandøren finder ud af hvornår fejlen
opstår.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Loke

Dato : 11-10-02 10:36

On Thu, 10 Oct 2002 17:15:10 +0200, "danni plougmann"
<danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote:

>min værste hardware køb.

En Scumpaq Pressario som jeg "fik billigt" igennem en Hjemme-PC
ordning på mit arbejde. Den har ikke voldt andet end problemer. Lorte
Compaq.

>mine bedste hardware køb

1) ZX81 incl. 16k RAM udvidelse

1) ZX Spectrum 48k hjembragt fra London

2) Commodore Amiga 500

Tusindvis af fornøjelige timer summeret i 3 enkle punkter. Man bliver
helt nostalgisk...

---
Loke

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 11-10-02 15:46

>hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

Soyo Dragon Plus bundkort: slog usb portene fra i tide og utide, Bundkortet
startede uden at trykke power på kabinettet (et tryk på stikkontakten var
nok), brændte ide portene af efter ca. ½ år.
kostede mig 3 harddiske (som fabrikken ikke dækkede)
Fik et nyt fra fabrikken, og det blev solgt.

2 stk IBM 60GXP 40GB harddiske, den ene har været byttet 4 gange på 1 år,
den anden 2 gange.
"skoddiske" efter min mening.

Ricoh 1420 brænder, brændte fint, indtil man kiggede efter indholdet i
bibliotekerne, ja, så var de sgu tomme, de fleste. Har aldrig haft problemet
med andre brændere.

> mine bedste hardware køb

Samsung Syncmaster 755DF skærm, bedste skærm til pengene. Real Flat Screen.

Liteon 321032 brænder, har aldrig fejlet

Thermal Take Xaser 5000 kabinet, magen til kabinet skal man lede længe
efter, Leveres med 4 low noise kølere, satte en chieftec PSU i og sikken en
fred.

mvh
Bri@n

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 11-10-02 16:51

> hvad er jeres værste hardware køb nogensinde.

Mine værste køb er disse:
1. En Quantum harddisk købt som reserve for den Fujitsu der sad i min første
maskine fra -97. Den udviklede særheder efter ½ års forløb, og døde til
sidst. Og forretningen var i mellemtiden gået konkurs.
Gæt hvilken disk jeg stadig har liggende til reserve

2. Et Saitek X36 Gameport Joystick med throttle, købt brugt. Det var som
nyt, og jeg
fandt ud af hvorfor: Det virkede simpelthen ikke ordenligt, ligemeget hvad
man gjorde. Fik taster til at hænge, gik i lås i spil osv. osv. ... Det
havde en meget meget lækker facon, men jeg fik aldrig brugt det til nogen
spil.*

3. En Lexmark 3200 printer, som jeg aldrig har været tilfreds med: Den
larmer, den er langsom, den er et helvede at indstille som man vil,
patronerne er for dyre, og de tørrer ud hvis man ikke bruger den så ofte.
Hvad jeg ikke gør fordi den larmer, den er langsom, den... :-/
Jeg tror det bliver en HP næste gang...

> mine bedste hardware køb

Tjah, der er nogen stykker.

Men det bedste må nok være den Brother HL-720 laserprinter jeg også købte
med min første pc. Ekspedienten (som jeg er meget taknemmelig for i dag)
anbefalede mig heldigvis at købe dén, frem for en "smart" Canon inkjet der
kunne sættes et scannerhovede i. Som han sagde "Du vil blive meget gladere
for dén i længden".
Han fik ret. Canon'en ville sandsynligvis have været skrottet i dag, mens
laseren (på sit femte år) stadig kører fint og laver knivskarpe print, og
først er
på sin tredie tonerpåfyldning!

Ellers er der min "konecomputer" som blev bygget over en Duron på et Soltek
SL75-KAV bundkort. Jeg har været heldig med den, og den har bare kørt
stabilt og problemfrit fra dag ét frem til nu omkring et år. Det er bar'
dejligt.

Og så mit dejlige Saitek X36 _USB_ joystick som jeg endelig fandt frem til,
i en brugt udgave: Det er lige så flot og håndrigtigt som det første, men nu
_virker_ det! Nu kan jeg endelig flyve flysims til min hjertens glæde og
have fornøjelse af det.
*(Og selv det "gamle" joystick gjorde det nyttigt: Eftersom USB-sticket er
fysisk identisk med gameport-udgaven, kunne jeg tage det bedste fra dem
begge to og renovere det noget slidte USB-stick med næsten ubrugte dele fra
det andet, og derved få mig det joystick jeg ville have, i en udgave som
næsten nyt )

Venlig hilsen
Henrik

Fra : klasno

Dato : 26-03-04 20:23

Bedste køb nogen sinde.. Commodore 64.. tænk hvis en nyudviklet C64 kom
på markedet i dag, med den chips-udvikling der er sket siden.. eller
Amiga..:)
till alle i andre der har nævnt C64.jo man bliver helt nostaltisk,
båndstation med turbo:)))

Grundig Vs 380 Hi-fi video... WOW en maskine:).. fungerede upåklageligt
i 14 år..:) service-tælleværker i timer rundede 9999 timer næsten 2
gange før den begyndte at variere i båndhastigheden..den kørte som
lyd-optager/afspiller i suveræn kvalitet i døgndrift..+som alm video
selvfølgelig..

værst køb, KAN aldrig slås af nogen....Force 1133 sat-reciever ...magen
til halvfærdigt produkt findes ikke - ... intet slår den i
elendigheder.....:( en satellit modtager der ikke kan finde kanaler..og
crasher ustanseligt..jeg mangler ord for elendighederne..

Men ellers kan jeg da også nævne en Sansui videomixer til kr 8000 og en
JVC video corrector til kr 4500 ingen af disse aparater fungerde (1987)
, og kom aldrig til det...eller en JVC Super VHS til 7000 der ikke kunne
optage...kæmpede i 2 år med JVC og opgav, "den overholder JVC´s
specifikationer" var svaret ...alt den kunne var grumsede optagelser..I
s-mode, i alm VHS var kvaliteten bedre..:o... eller et Grundig Tv til
17000 der efter 4 år havde kostet ca 6000 i reperationer... og så stod
billedrøret af..

ok..var det kun til PCére?..ehmm jeg har i december købt en Medion pc
med indbygget videoptager og alt såén noget..kan alt...men men men der
ikke har lydudgang til TVét... hvem har et TV med SPDIF indgang??jeg har
ikke... nyeste model i Aldi har scartstik...:(...

har en IBM matrix printer der aldrig har været brugt:).... må være være
det man kalder et fejlkøb:)... jeg nænner ikke at smide den ud...jeg
tror farvebåndet er udtørret...:)

eller hvad med en 40Gb har glemt fabrikatet..i Bilka.. stod totalt af
efter 3 uger..kommentaren fra Bilka :" det er fordi det er gamle
hardiske der er repareret vi sælger.." men fik dog pengene tilbage...

man bruger mange penge på defekt/dårligt udstyr... det er min
erfaring... men har da lært at brokke mig mere, dette er dog ikke nog i
Force tilfældet, har den stadig , bruger den til at se tekst tv på dr1
med..:) det eneste der virker upåklageligt er tekst tv ..det må man lade
Force, det virker!! alt andet, er shit, knasende lyd, jeg kunne blive
ved.....!!!!!!!!!!!!!... SPILD af penge..!!! og elendig service!!

beklager at jeg medtog hi-fi/Tv verdenen...:) hvid det kun var PC
hardware..: sorryyy:)

http://www.kandu.dk/

Fra : JoOngle

Dato : 27-03-04 23:56

Sjov tråd, den vil jeg gærne give mit besyv med..

Bedste køb nogensinde:

1) Atari 2600
2) Commodore 64
3) Commodore 128
4) Amiga 2000
5) Amiga 3000
6) Fujitsu Lifebook TX790
7) PowerBook G4 17" 1.33 ghz

Værste køb nogensinde:

1) Olivetti Echos E120 (laptop) (skruver faldt ud, og den var MØG!)
2) Olivetti papir markulator (gik istykker efter 1 dag)
3) Olivetti printer (2 stykker gik istykker efter 1 uge...man skulle tro man
fik erfaring)
Sjovt....alt olivetti udstyr jeg nogensinde har kommet i kontakt med er det
værste jeg har oplevet...og jeg har nu ellers gennemtestet en HEL del udstyr
igennem
årene...Olivetti sucks BIGTIME og det vil jeg gerne stå inde for.

/JoOngle

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-04 23:57

JoOngle skriver:

> [...]
> igennem
> årene...Olivetti sucks BIGTIME og det vil jeg gerne stå inde for.

Måske derfor at firmaet er lukket og slukket (på PC siden)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens Petersen

Dato : 28-03-04 00:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Måske derfor at firmaet er lukket og slukket (på PC siden)

Det kan ikke være derfor, Commodore var verdens bedste men de lukkede også.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Remember to end each sentence with a period

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-04 00:29

Jens Petersen skriver:

> Det kan ikke være derfor, Commodore var verdens bedste men de lukkede også.

Hvorfor ??
Fordi de ikke solgte noget de kunne overleve på.